וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדן לש"ס: "אני פוגש מרוקאית למטרת נישואין - זה שונא ספרדים?"

10.6.2016 / 14:06

שעות לפני הפגישה בין דרעי לנתניהו כתב יו"ר דירקטוריון חדשות 10, שנטען כי התבטא בגזענות נגד מצביעי ש"ס, מכתב פתוח ובו ניסה להסביר את עצמו. "כבר שבוע שופכים את דמי לשווא, לא אשתוק עוד", כתב

עריכת תוכן: לירן מוסלי בירן, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, צילום: רוני כנפו וערוץ הכנסת, עריכת וידאו: ניר חן.

רמי סדן, יו"ר דירקטוריון חדשות 10, פנה היום (שישי) במכתב פתוח לח"כים מסיעת ש"ס שעות אחדות לפני פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי, בנוגע לציטוטים המיוחסים לו ולפיהם הוא "שונא את ש"ס ואת אריה ‏דרעי ‏הגנב". "בימים אלו אני מכיר ופוגש אישה מרוקאית מופלאה למטרת נישואין. זה נדמה לשונא ספרדים? לשונא ש"ס?", כתב. "אין בי עוד הכוח לידום. שבוע שופכים את דמי, לשווא. כמוכם גם אני חושב שאסור שאדם ששונא ספרדים או גזען ישמש בתפקיד ציבורי, אלא שלא יעלה על הדעת ואיני מסוגל כלל לחשוב או להרגיש שנאה, ודאי לא לציבור שלם, ודאי לא לציבור הספרדי היקר החם והאוהב".

בהמשך, טען כי הדברים המיוחסים לו הם "ציטוטי שקר". "כל מי שמכיר אותי יודע עד כמה הדברים לא שייכים. זכיתי במשך שנים לחיות בחברה ספרדית ולהתענג עליה. ישיבת הדירקטוריון שבה כאילו אמרתי דברים מזעזעים הייתה לפני עשרה ימים. איך זה לא יצאו מיד ואמרו, אלא רק לאחר שנבחרתי לתפקיד?", אמר.

"זו אמינות? הנסמאו עיניכם מראות השקר? מכל ציטוטי-השקר המילה היחידה שהזכרתי היתה 'אליטות'. 'ש"ס' או 'דרעי' לא הוזכרו כלל. כן אמרתי ואני אומר גם כעת שחייבים לפתוח את ערוץ 10 לא רק לאליטות, אלא לכל הציבורים: החרדי, הספרדי, המתנחלי, הרוסי והערבי. ערוץ שיפנה רק לאליטות לא יתקיים. אלו היו דבריי ותו לא. ההפך הגמור מכל מה שצוטט. אל תתנו לרווח של רעש פוליטי זמני וחלקי להוביל, כל מי מכם שמכיר אותי יודע שדיבורים על שנאת ספרדים אינם רלוונטיים עבורי".

עוד בנושא:
מנכ"ל ערוץ 10: "על רמי סדן להתפטר לאלתר מתפקידו כיו"ר דירקטוריון"
בש"ס ממשיכים לדרוש את הדחת סדן: "לעשות סוף לגזענות"
שבעה מחברי דירקטוריון ערוץ 10: הציטוטים המיוחסים לסדן לא הושמעו

רמי סדן, יו"ר חדשות 10 הנכנס, בריאיון לגל"צ: "הדברים שיוחסו לי לא נאמרו". ספק 500
"דיבורים על שנאת ספרדים אינם רלוונטיים עבורי". סדן/ספק 500

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי קיימו היום פגישה בעניין התבטאויותיו לכאורה של סדן. בתום הפגישה נמסר מש"ס כי במהלכה השמיע דרעי באוזניי נתניהו את מורת רוחו מהדברים שנאמרו ואת דעתו הנחרצת בסוגיה. בסיומה של הפגישה, הסכימו השניים לקיים ישיבה נוספת לאחר חג השבועות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ש"ס: "לא מוכנים לעבור על הסיפור לסדר היום"

ביום רביעי, אמר השר לענייני דתות דוד אזולאי כי תוצאות הבדיקה שערכה הרשות השנייה, ולפיהן שבעה חברי דירקטוריון טוענים שלא אמר את הדברים, הן "קשקוש שנועד לחפות על סדן", ובכך הדגיש שוב את העובדה כי בש"ס לא מסתפקים בבדיקה ומעוניינים בכל זאת בהדחתו. "לא האמינו שזה ייצא החוצה ותתעורר סערה, לא יכול להיות שהוא לא אמר את זה", הוסיף.

בכירים במפלגה רואים בקרב נגד סדן הזדמנות נדירה להילחם בהתנשאות על הציבור הספרדי בארץ, כלשונם. "מה שקרה עד היום זה שבכל פעם קם מישהו וזרק רפש על ציבור הספרדים במדינת ישראל, על מנשקי המזוזות ומשתטחי הקברים", אמר אזולאי. "חשבנו תמיד שזה יעבור אבל מסתבר שזה רק הולך ומקצין. הגיע הזמן לעשות לזה סוף ואנחנו לא מתכוונים לעבור על הסיפור הזה לסדר היום".

אריה דרעי מדבר בכנס ראשי רשויות ערי פיתוח בטבריה. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
המפלגה תצביע "כראות עיניה" עד שסדן יתפטר. דרעי/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

אף שנתניהו עצמו לא מחזיק בסמכות לפטר את סדן, דרעי בגיבוי רבני מפלגתו ממשיך להטיל את האחריות על הקואליציה. השבוע אמר שר הפנים כי עד להדחת יו"ר הדירקטוריון החדש, חברי המפלגה יצביעו במליאה "כראות עיניהם".

(עדכון ראשון: 09:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully