וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תפילות הרמדאן: אלפי שוטרים נפרסו בעיר העתיקה בירושלים

10.6.2016 / 10:00

כוננות שיא לקראת יום שישי הראשון של החודש הקדוש למוסלמים. כוחות גדולים הוצבו במזרח ירושלים ובסמטאות העיר העתיקה החל מהבוקר, ורחובות רבים נחסמו לתנועה. צה"ל הודיע על סגר בגדה במהלך חג שבועות

פיגוע דקירה סמוך לשער האשפות, העיר העתיקה ירושלים. 11 במרץ 2016. נועם מושקוביץ
אלפי שוטרים ברחובות הבירה/נועם מושקוביץ

אלפי שוטרים נפרסו היום (שישי) ברחבי סמטאות העיר העתיקה שבירושלים, יחד עם בלשי משטרה, על מנת לשמור על הסדר במהלך תפילות יום השישי בהר הבית - הראשונות שמתקיימות במהלך חודש רמדאן. על אף המצב הביטחוני המתוח, במשטרה החליטו שלא להגביל את גיל המתפללים, והצפי הוא כי היום יגיעו למקום עשרות אלפים.

צה"ל הודיע הלילה על הטלת סגר כללי על אזור יהודה ושומרון והמעברים ברצועת עזה החל מהיום ובמהלך חג השבועות. זאת, בהתאם להנחיית הדרג המדיני והערכת המצב בצה"ל, ובעקבות פיגוע הירי במתחם שרונה שבתל אביב. פתיחת המעברים והסרת הסגר תתבצע ביום ראשון, בהתאם להערכת מצב. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטאריים, רפואיים וחריגים, ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

לקריאה נוספת:
"השבח לאל": בשער שכם חגגו רמדאן - וגם את הפיגוע
"משטרת דאעש": דגל אסלאמי הונף על ניידת שאבטחה צעדת רמדאן
בג"ץ קבע: צעדת "ריקודגלים" תעבור ברובע המוסלמי בכפוף להגבלות

הישראלים שמטיילים בירושלים לא חוששים: "פיגועים יש בכל מקום". רוני כנפו
נפרסו בסמטאות החל משעות הבוקר המוקדמות. שוטרים בעיר העתיקה בירושלים/רוני כנפו

פריסת השוטרים בבירה, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, מתבצעת בכל ימי השישי במהלך החודש הקדוש לאסלאם במזרח ירושלים ובסמטאות העיר העתיקה החל משעות הבוקר המוקדמות. זאת, על מנת לאפשר את חופש הפולחן לכלל הדתות והעדות בבירה, לשמור על הסדר והביטחון, ולהכווין ולהסדיר את התנועה. במשטרה הוציאו שורה של דגשים, שקוראת לכלל המתפללים לחגוג את חגם ולהישמע להוראות השוטרים בשטח לשם שמירה על הסדר.

החל מהשעה 06:30 ועד 17:00 ייחסמו לתנועת כלי רכב סביב העיר העתיקה הצירים סולטאן סולימאן, ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה וכביש העופל. בין השעות 17:00-12:00 ייחסמו לתנועה שדרות בר לב - מצומת המטה הארצי לכיוון דרום העיר, וכלי הרכב יופנו למנהרת אשכול. דרך חברון תחסם אף היא, מרחוב מרים החשמונאית לכיוון צפון העיר, והתנועה תופנה ממנה לדרך בית לחם. בנוסף, ייחסמו רחוב הצנחנים ורחוב חיל ההנדסה.

בין השעות 6:30 ל-14:30 ייחסמו לתנועת כלי רכב דרך שכם, רחוב צלאח א-דין ורחוב עומר בן אלעס. ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרך בגין במקום ברחובות אלו. עוד נמסר כי תושבי הרובע היהודי ייכנסו לעיר העתיקה משער יפו, וכן כי הציבור המגיע לכותל המערבי מתבקש להגיע בתחבורה ציבורית.

מהמשטרה נמסר כי על הציבור לנהוג בהתאם לחוק ולהישמע להוראות השוטרים, וכי כוחותיה "יפעלו בנחישות נגד כל גורם שהוא אשר ינסה להפר את הסדר". מוקד המידע המשטרתי בחיוג 110 עומד לרשות הציבור לקבלת מידע שוטף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully