וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על הפיגוע: כשהעולם הנאור ניחם את המשפחות – חמאס בירך על הירי

המיליארדר האמריקני פרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט ארוך שבו גינה בחריפות את הפיגוע, וביקש "ליצור עתיד שבו שלום יכול להתקיים ולטרור אין מקום". במקביל, מחלקת המדינה של ארצות הברית קראה לא להעניש פלסטינים חפים מפשע

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

דולנד טראמפ, שצפוי לייצג את המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, גינה אמש (חמישי) את הפיגוע שאירע שלשום בתל אביב, ובו נהרגו ארבעה בני אדם. "אני מגנה, במילים החזקות ביותר שקיימות, את פיגוע הירי המזעזע שגבה את חייהם של ארבעה אזרחים תמימים. החקירה של כוחות הביטחון הישראלים עדיין נמשכת, אך כמה עובדות כבר התבררו – והן נוראות", כתב בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו.

"בשעה שאל משפחות הקורבנות הגיעו תנחומים מהעולם הנאור, הגיעו שבחים לפיגוע מהעולם שאינו כזה. חמאס בירך על התקיפה, וכינה את המחבלים 'גיבורים'. עיתונאים מחברון דיווחו שתושבי הכפר של הטרוריסטים האירו את השמים עם זיקוקי דינור", המשיך. טראמפ הזכיר כי בחלק מהדיווחים נכתב שהמחבלים התחפשו לחרדים, וכי הפיגוע תואר כ"ממתק לרמדאן". עוד ציין: "גם מנהיג חמאס קרא למחבל 'גיבור'. כמה נתעב!".

עוד בנושא:
ייאוש, קללות לשמאלנים וניסיון לשוב לשגרה: הבועה שצמחה בשרונה
נתניהו בזירת הפיגוע בתל אביב: "תפסנו סייען של המרצחים"
הפיגוע בת"א: שוטר הכניס בשוגג מחבל לביתו - והותיר אותו עם משפחתו

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ 8 במאי 2016.. AP
"העובדות שכבר התבררו נוראות". טראמפ/AP

"האמריקנים עומדים לצד אזרחי ישראל, שסבלו את הטרור זמן ארוך מדי. ביטחון ישראל הוא עניין בעל חשיבות עליונה עבורי ועבור כל האמריקנים. אנו מבינים טוב מדי את האימה שטרור משרה", הוסיף. "כדי לטפל בכך – וזאת אנו חייבים לעשות - עלינו לזהות את השנאה הדתית שמחלחלת ליישובים פלסטיניים רבים. מבתי ספר שבהם מחנכים ילדים לגדול כדי להרוג ישראלים, ועד לשנאה שנוטפת באופן יומיומי מהדיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים". בדבריו התכוון טראמפ לכלי תקשורת שאמינותם מוטלת בספק.

טראמפ טען כי "השינוי בחברה הפלסטינית היה צריך להתרחש כבר מזמן", וביקש: "תנו לנו להתחיל במשימה הקשה של יצירת עתיד שבו שלום יכול להתקיים ולטרור אין מקום". לבסוף הביע את תנחומיו למשפחתם של ארבעת ההרוגים, ואת תקוותו להחלמתם המהירה של הפצועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נרות זיכרון בזירת פיגוע הירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. שי מכלוף
"לשקול את השפעת צעדי הממשלה על הפלסטינים". שלטים, נרות ופרחים בזירת הפיגוע, אתמול/שי מכלוף

במקביל, מחלקת המדינה של ארצות הברית קראה לישראל לא להעניש פלסטינים חפים בעקבות הפיגוע. ההודעה הגיעה בתגובה להקפאת 83 אלף היתרי כניסה לישראל שניתנו לפלסטינים לרגל חודש הרמדאן בעקבות הפיגוע. כמו כן, הוקפאו כל ההקלות שניתנו לתושבי עזה לרגל החג, בדגש על תפילות בהר הבית, ובוטלו 204 היתרים שניתנו לבני משפחות המחבלים.

"אנחנו מבינים כי ממשלת ישראל מעוניינת להגן על אזרחיה, ואנו תומכים בכך ללא עוררין, אך אנו מקווים כי לפני כל צעד שתנקוט היא תשקול את השפעתו על האזרחים הפלסטינים שרוצים להמשיך בשגרת יומם", אמר דובר מחלקת המדינה מארק טונר.

כמה שעות לאחר הפיגוע, פרסמה מחלקת המדינה הודעת גינוי חריפה לגבי פיגוע הירי. "לא ניתן להצדיק מתקפות פחדניות כאלו נגד אזרחים תמימים", נמסר. "אנחנו שולחים את תנחומינו הכנים ביותר למשפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully