וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייאוש, קללות לשמאלנים וניסיון לשוב לשגרה: הבועה שצמחה בשרונה

בתוך "מקס ברנר" כמעט לא נותר זכר למסע ההרג שהתחולל במרכז תל אביב, אבל המתחם ההומה כבר לא דומה לעצמו. ברקע זרקורי האולפנים נשמעות קריאות נקם ומורגש לא מעט תסכול. "יש בתוכנו שסע שצריך לתת הרבה חומר למחשבה לקברניטי המדינה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: אוהד פיטר

"תל אביב לוקחת נשימה", קובע הסטיקר שעל חולצת המלצרית ב"מקס ברנר" במתחם שרונה שבתל אביב, יממה אחרי מסע ההרג שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם. באזור אכן נראה שהעיר לקחה נשימה ארוכה: אף שבמרכז הקניות נרשמת תנועה דלילה, מבקרים מגיעים בהמוניהם למתחם. בםם ניתן לזהות את פעיל הימין איתמר בן גביר עם כמה מחבריו, שנעים בעמדותיהם בין עוצמה יהודית ללהב"ה. בסביבתם, קוראים לשר הביטחון הנכנס אביגדור ליברמן לפעול ביד קשה – ולא פוסחים על קללות לשמאלנים.

אותן קללות צפו שלשום ברשתות החברתיות, כשלא מעט גולשים שמחו לאיד מאחר שהפיגוע יצא לפועל דווקא בתל אביב, בטענה שהיא מזוהה עם השמאל. "התגובות האלה מנותקות מהמציאות, כואבות ומעידות על שסע מאוד גדול שצריך לעורר חומר למחשבה לקברניטי המדינה הזאת", אמר אמש סגן ראש עיריית תל אביב אסף זמיר. "רוב מי שנמצא בתל אביב, בכל שעה ביממה, לא גר בה. היא ידעה סבל רב ופיגועים רבים, לכל הפחות כמו שאר החלקים במדינה, ואין בה צבע אחד או צד פוליטי אחד".

יום לאחר פיגוע הירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. ראובן קסטרו
לוקחים מרחב נשימה. מקס ברנר, אתמול/ראובן קסטרו

עם זאת, למי שהיה שלשום בזירה, כבר לא ממש משנה מה חושבים. ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנס הערב ל"מקס ברנר" מהדלת האחורית כדי למסור הצהרה, והמלצריות, שאחת מהן הייתה במסעדה שלשום, לא מתרגשות. "מה הוא יכול להגיד לנו?", תוהה אחת העובדות. "הוא אמר 'יופי, כל הכבוד לכן. מאיפה אתן?'. כאילו שזה עוזר לנו". ברקע, השטח שבין החנויות הפך לאולפן נייד – שלושת ערוצי החדשות שידרו מתוך המתחם בליווי מצלמות רחף, פרוז'קטורים וחוטי חשמל שחוצים את האדמה.

"איך אפשר לומר שאנחנו חיים בבועה?", מזדעק אלי טוהנה, תושב העיר שעובד במאפייה ברחוב הארבעה שהיה עד לירי באחד המחבלים ולתפיסתו. "עשרות אנשים רצו אחרי המחבל כדי לנטרל אותו, השוטר רדף אחריו משרונה עד לרחוב הארבעה. איזה בועה? עובדה שהוא הוריד אותו. אם הוא לא היה מוריד אותו הוא היה מגיע עד אלינו אל המאפיה", אמר נרגש. לדבריו, "קיבלתי עוד חיים במתנה. הוא היה 15 מטרים ממני, בלי להגזים. זו רק סטיגמה, שתל אביבים חיים בבועה. זה לא נכון. אימא שלי גרה בפריפריה ואני בתל אביב, אנחנו לא מנותקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת פיגוע הירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. ניב אהרונסון
"הוא אמר לנו 'כל הכבוד'. כאילו שזה עוזר". נתניהו בזירה, אמש/ניב אהרונסון

לדברי טהונה, המקומיים נוטים לשמור על ערנות גבוהה עוד מימי האינתיפאדה השנייה. "הם תמיד מסתכלים. בבתי קפה הם שואלים, 'התיק הזה שלך? של מי זה?'. רק בשנה שעברה נפלו בתל אביב רקטות, ובחמש השנים האחרונות היו פה פיגועים", אמר. "האירועים האחרונים שהיו בתל אביב כמו הירי בבר הסימטא בדיזנגוף והפיגוע אתמול היו הארד קור, הם מראים שאנחנו בתחילתה של מלחמה חדשה".

בין הבלבול והכעס, מגיע יוסף מכפר סבא, שגר בעבר בתל אביב למשך 30 שנה. "הגעתי בשביל להרגיש", הוא מסביר. בתוך המסעדה עצמה, יושבים אביאל ויובל, בן 18 ובת 19 שעובדים במתחם. "אנחנו רוצים לחוות קצת ממה שהיה פה", הסביר אביאל. בהזדהות שמגלים השניים, טמונה גם הזדמנות לחגוג את מה שפספסו בגלל אירועי האתמול, ובין כל ההתרחשויות סביבם הם מצליחים גם לחייך ולציין את יום ההולדת של יובל.

(עדכון ראשון: 23:20)

יום לאחר פיגוע הירי במתחם שרונה תל אביב 9 יוני 2016. ניב אהרונסון
"רוצים לחוות קצת ממה שהיה פה". מדליקים נרות במתחם שרונה, אמש/ניב אהרונסון
יום לאחר פיגוע הירי במתחם שרונה תל אביב 9 יוני 2016. ניב אהרונסון
מצליחים גם לחייך בין ההתרחשויות. דגלי ישראל ליד זירת הפיגוע/ניב אהרונסון
נרות זיכרון בזירת פיגוע הירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. שי מכלוף
"בשביל להרגיש". צעירים מדליקים נרות במתחם/שי מכלוף
יום לאחר פיגוע הירי במתחם שרונה תל אביב 9 יוני 2016. ניב אהרונסון
נרות והשתתפות בצער. זירת הפיגוע, אמש/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully