וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השבח לאל": בשער שכם חגגו רמדאן - וגם את הפיגוע

10.6.2016 / 0:35

רבים התכנסו שלשום ברחבת השער, סמל גל הטרור, לחגוג את תחילת החג המוסלמי, ועל הדרך בירכו על רצח הארבעה במתחם שרונה. הרוכלים משדרים עסקים כרגיל, אך יש בין הדוכנים גם מי שמסנן: "הלוואי שיהרגו את כל היהודים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: אוהד פיטר

חומות העיר העתיקה של ירושלים כבר התרגלו להיות הרקע של גל הטרור הנוכחי, אבל הפעם הכניסה לשער שכם הפכה למוקד של חגיגות תושבי מזרח ירושלים. לא רק חג הרמדאן הוציא את הצעירים לרחובות, אלא גם הפיגוע שבו נרצחו שלשום ארבעה בני אדם בלב תל אביב. בשער שכם, סמל גל הטרור בחודשים האחרונים, נשמעים קולות של שמחה לא רק כשהמצלמה נכבית.

"כל אחד יכול לראות את זה מהצד שלו", אמר עו"ד עבד אטרש מנצרת, שהגיע היום לירושלים והתייחס לחגיגות אמש במקום. מוחמד, צעיר מצור באהר, בירך "השבח לאל" על הרצח של הארבעה.

מתחם שער שכם בירושלים. נועם מושקוביץ
"זה לא טוב בשבילנו ולא בשבילכם, כולם צריכים לחיות". שער שכם/נועם מושקוביץ

אחמד, לעומתם, תושב העיר העתיקה, מגנה את מי שחגג אמש וסיפר כי בחר שלא לצום ברמדאן, כדי להמשיך לעבוד. "גם אנחנו מפחדים מהדברים האלה. לא מצליחים לעבוד, לא מצליחים לשבת בבית", אמר. "זה לא טוב בשבילנו ולא טוב בשבילכם. כולם צריכים לחיות". עו"ד אטרש מוסיף: "גם בצד שלכם, כשקורה דבר לא טוב בצד שלנו, אתם מחביאים את השמחה שלכם".

בצד החגיגות, העסקים נמשכים כרגיל בשער שכם. רוכל מבוגר מציע סוס, תמר הינדי או לימון לשבירת הצום ומעדיף להתרחק מכל סוגיה פוליטית כדי שלא ישללו את הרישיון שלו להציע את מרכולתו ברחבה. לידו, מטיף מוסלמי לבוש לבן אוסף צדקה מהעוברים ושבים. אנחנו שואלים על הפיגוע. "הלוואי שיהרגו כל היהודים", הוא עונה.

(עדכון ראשון: 21:45)

עוד באותו נושא

"יטא 4 - תל אביב 0": הפלסטינים שברו שיאי שמחה על "פיגוע הרמדאן"

לכתבה המלאה
פיגוע ירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. מגד גוזני
זירת הפיגוע בתל אביב, שלשום/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully