וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא אובמה הודיע רשמית על תמיכתו בקלינטון: "אני איתה"

אחרי פגישה עם ברני סנדרס בבית הלבן, אמר נשיא ארצות הברית: "אני לא יכול לחכות לצאת ולהשתתף בקמפיין של הילרי". קלינטון: "לכבוד הוא לי שאתה איתי". סנדרס לא פרש אך הצהיר: "אסייע לה במאבק נגד טראמפ"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודיע אמש (חמישי) באופן רשמי על תמיכתו במועמדת הדמוקרטית המובילה הילרי קלינטון. אובמה אמר: "אני איתה. מאוד מתרגש, לא יכול לחכות כבר לצאת ולהשתתף בקמפיין של הילרי". קלינטון, ששימשה שרת החוץ בממשל אובמה, הודתה לנשיא בטוויטר וכתבה: "לכבוד הוא לי שאתה איתי, הנשיא, אני נלהבת ומוכנה לצאת לדרך".

הודעתו באה בתום פגישה עם ברני סנדרס, המועמד לייצוג המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות, שסירב להודיע רשמית על פרישה, אך נראה כי הוא מכיר בהפסדו. מוקדם יותר במסיבת עיתונאים שערך בבית הלבן בתום פגישתו עם אובמה, אמר סנדרס כי הוא דיבר עם קלינטון ביום שלישי בערב ובירך אותה על הצלחת הקמפיין. הוא הוסיף: "אני מקווה לראות כיצד נוכל לעבוד יחד בעתיד הקרוב כדי להביס את דונלד טראמפ".

לקריאה נוספת:
אחרי שניפצה את תקרת הזכוכית: קלינטון בקרב על לבם של מצביעי סנדרס
יו"ר בית הנבחרים נגד טראמפ: "דבריו על השופט המקסיקני - גזענות לשמה"
סקר בחירות חדש בארה"ב: קלינטון מובילה על טראמפ בפער דו-ספרתי

אובמה תומך בקלינטון:

סנדרס, שנשמע רציני בתכניותיו למנוע מטראמפ להפוך לנשיא, העיד כי הוא מזועזע מכך שהרפובליקנים מינו אותו למועמדם. "הם מינו מועמד לנשיאות בשנת 2016 שעיקר הקמפיין שלו הוא אפליה וצרות אופקים".

סנדרס הודה לנשיא אובמה ולסגן הנשיא ג'ו ביידן שלא נקטו צד במהלך הפריימריז. הסנאטור מוורמונט הבהיר כי הוא לא מביע תמיכה בקלינטון ויתחרה בפריימריז במחוז קולומביה ביום שלישי הקרוב. בנוסף, הצהיר כי הוא יעשה הכול כדי לוודא שטראמפ לא יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ברני סנדרס וברק אובמה, וושינגטון ארה"ב. יוני 2016. רויטרס
סנדרס לצד אובמה, אמש/רויטרס

שלשום הכריזה קלינטון על עצמה כמועמדת הרשמית לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית לאחר שביום שלישי נודע כי גרפה את מספר הצירים הדרוש להבטחת מועמדותה. היא ניצחה בפריימריז שנערכו בקליפורניה, ומעמדה התחזק לקראת הוועידה המפלגתית. נוסף על כך, קלינטון זכתה בלילה הקודם בבחירות בניו מקסיקו, בניו ג'רזי ובדקוטה הדרומית.

קלינטון הודתה בנאומה ליריבה סנדרס על הקמפיין שלו. סנדרס ניצח בבחירות המקדימות בדקוטה הצפונית - המדינה עם מספר הצירים הקטן ביותר מבין שש המדינות שבהן נערכו בחירות הלילה - וכן במונטנה.

אובמה בירך את קלינטון שלשום על הבטחת מועמדותה. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט מסר כי "הקמפיין ההיסטורי שלה נסך השראה במיליונים, והוא המשך של מאבקה ארוך השנים למען משפחות מעמד הביניים וילדים".

(עדכון ראשון: 20:10)

ברני סנדרס וברק אובמה, וושינגטון ארה"ב. יוני 2016. רויטרס
"הקמפיין של טראמפ רווי אפליה וצרות אופקים". אובמה וסנדרס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully