וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ סמוטריץ': "מחבל שיוצא לפגוע ביהודים לא חוזר בחיים. נקודה"

טל שלו

9.6.2016 / 19:35

חבר סיעת הבית היהודי פרסם סדרה של פוסטים ברשתות החברתיות בעקבות הפיגוע בתל אביב, שבהם טען בתוקף כי יש להחמיר את התגובות למעשי הטרור. ח"כים ושרים מהימין העלו הצעות לתגובות, שעיקרן "להעלות את רף התגובה"

צילום: יותם רונן, דובר צה"ל; עריכה: שניר דבוש

"מחבל שיוצא לפגוע ביהודים לא חוזר בחיים. נקודה", כך קרא היום ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) בסדרה של פוסטים ברשתות החברתיות, והוסיף כי הוא "מוטרד מאוד" מכך שהמחבלים בפיגוע במתחם שרונה אמש נשארו בחיים. בפוסט שפרסם בפייסבוק במהלך ביקור במסעדת מקס ברנר, סמוטריץ' הבהיר כי הוא סבור שלטרור "יש סיבה אחת, והיא הרצון לרשום הישגים ולנצח את מדינת ישראל. כדי לגדוע אותו צריך לגדוע את אותה תקווה ומוטיבציה ולהרתיע".

לטענתו, "השלב ראשון בהרתעה הוא שמחבל שיוצא לרצוח יהודים יבין שהוא לא יוצא מהזירה בחיים". סמוטריץ' אף כתב כי הוא סומך על שר הביטחון, "שאצלו מילה זו מילה", וכתב כי הוא משוכנע "שלאחר מצהלות השמחה של ראשי חמאס אתמול החול בשעון שעל ראשיהם מתחיל להיגמר, ואנשים כאלה הם בני מוות".

עוד בנושא:
הפיגוע בת"א: שוטר הכניס בשוגג מחבל לביתו - והותיר אותו עם משפחתו
"צריך לעצור לו את הדימום": השיחות למד"א מהזירה בתל אביב
עקב הפיגוע בת"א: הקבינט הורה על כיתור כפר המחבלים וביטול ביקורים

בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי נמצא עם המתנחלים שמתבצרים בשא-נור, יולי 2015. ניב אהרונסון
"אנשים כאלה הם בני מוות". סמוטריץ'/ניב אהרונסון

בציוץ מאוחר יותר הזכיר סמוטריץ' נאום שנשא במליאת הכנסת בפברואר האחרון, ובו אמר כי "רק הכרעה חד-משמעית תוכל לגל הטרור הזה" והוסיף כי "רק גדיעת התקווה שמניעה את הטרור תפחית את המוטיבציה של מבצעיו ותביא למיגורו. כל השאר זה עזרה ראשונה שמועילה באופן זמני וחלקי".

בסיום הישיבה המיוחדת של הקבינט המדיני-ביטחוני היום, סמוטריץ' הגיב לציוץ שבו נמסר דיווח על כך שלא התקבלו בישיבה החלטות משמעותיות, והעיר: "אנדרסטייטמנט". בכך הביע חוסר שביעות רצון מתוצאות הישיבה. הוא קיבל גיבוי מח"כ לשעבר ינון מגל, שהיה חבר מפלגתו, שצייץ: "אנו דורשים: מחבל_צריך_לחסל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שרת התרבות והספורט, מירי רגב. ניב אהרונסון
"לשנות את אסטרטגיית הפעילות"/ניב אהרונסון

במהלך היום העלו שורה של פוליטיקאים מהימין הצעות לתגובה הישראלית הנדרשת לפיגוע בתל אביב. שר המדע אופיר אקוניס אמר בביקור בבית החולים איכילוב כי "יש לחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים ולפגוע בטרוריסטים המתועבים הללו, בהם ובשולחיהם, לפני שהם פוגעים באזרחי ישראל". שרת התרבות והספורט מירי רגב קראה "להעלות את רף התגובה ולשנות את אסטרטגיית הפעילות". היא טענה כי יש להעניש את בני משפחות המחבלים, לשלול את היתרי הכניסה שלהם לישראל, להרוס את בתיהם ולגרשם. עוד קראה רגב "לשוב למדיניות ביטחונית בלתי מתפשרת שתיצרב בתודעת האויב".

בתגובה לאמירות מימין, יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר: "ההתלהמות של שרי הימין היום מציעה לנו להמשיך באותה דרך של עין תחת עין עד שנהיה כולנו עיוורים". לדברי עודה, "אין ולא יכול להיות צידוק לירי באזרחים. אנחנו מתנגדים לכל פגיעה באזרחים, פלסטינים כישראלים. צריך גישה אחרת לגמרי והיא ניהול משא ומתן כן ואמיתי, שמטרתו סיום הכיבוש האמור והגעה להסכם שלום שיטיב לשני העמים ולכל האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully