וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילה הייתה לפני חתונה, אילנה יצאה מהבית אחרי שנה: סיפורי הנרצחים

דנה ירקצי, יניר יגנה ואור רביד

9.6.2016 / 12:45

עידו בן ארי היה מילואימניק מצטיין, מילה מישייב עמדה להתחתן בעוד כמה חודשים, אילנה נבעה הקדישה את חייה לטיפול בבנותיה וד"ר מיכאל פייגה היה חוקר החברה הישראלית. הלילה הם נרצחו במתחם שרונה בת"א. אלו סיפוריהם

עריכת תוכן: לירן מוסלי בירן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: אור כהנא, עריכת וידאו: ניר חן.

הבוקר (חמישי) הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע בתל אביב. עידו בן ארי, אילנה נווה, מיכאל פייגה ומילה מישייב נורו על ידי המחבלים במתחם שרונה בתל אביב במתקפת הטרור. בבתי החולים עדיין מאושפזים שישה פצועים נוספים, בהם שלושה במצב בינוני.

פיגוע ירי בוצע על ידי מוחמד וחאלד מחאמרה, בני דודים בני 21 מהיישוב יטא שליד חברון. אחד מהם נורה ונפגע והשני נעצר.

עוד בוואלה! NEWS:
פורסמו שמותיהם של ארבעת הנרצחים בפיגוע במתחם שרונה בת"א
"יטא 4 - תל אביב 0": הפלסטינים שברו שיאי שמחה על "פיגוע הרמדאן"
"רק התחיל לחיות": אסף קם מהשבעה על אמו – ונפצע בפיגוע בתל אביב

עידו בן ארי, בן 42, רמת גן

בן ארי, אב לשניים, שהה במתחם שרונה עם רעייתו טל, כשנפצע משני כדורים כשישב במסעדה. אשתו שנפצעה גם היא מהירי תצא מבית החולים כדי להשתתף בהלווייתו שתיערך ב-18:00 ביבנה.

אחותו רעות סיפרה כי "הם ישבו שם למורת רוחו של בנו, שהתעקש לא לשבת במקום, ולבסוף השתכנע. עידו שירת בסיירת מטכ"ל, היה מילואימניק מצטיין הנשיא, מלח הארץ. הוא היה אבא מקסים ואח נפלא, עבד בתפקיד בכיר ב'קוקה קולה' והיה מוערך מאוד. הגזירה בלתי נתפסת, נגמרו להורים שלי ולנו האחים החיים".

"כלום לא יהיה אותו הדבר", הוסיפה רעות, "הוא היה המצחיק, היוזם, שהפיח חיים בכל שיחה ובכל מפגש. אנשים אהבו להיות לידו". קרניותיו של בן ארי נתרמו עם מותו, והוריו הדגישו את חשיבות הדבר והוסיפו ש"העיניים היפות שלו ימשיכו למישהו אחר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עידו בן ארי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מילה מישייב, 33, ראשון לציון

מילה מישייב, במקור מאשקלון, הותירה אחריה זוג הורים, שני אחים ואחות. גורמים סוציאליים מעיריית אשקלון הגיעו לבית המשפחה למתן סיוע. קרוב משפחה סיפר כי "היא חיכתה לחבר שלה עם חברתה כשזה קרה, הן רצו כל אחת לכיוון אחר – היא חטפה כדור ונהרגה מאיבוד דם. היא עוד הספיקה להתקשר לחבר שלה ולהגיד לו שחטפה כדור. הם היו אמורים להתחתן בעוד מספר חודשים".

ראש העירייה איתמר שמעוני מסר כי גורמי העירייה עומדים בקשר עם בני המשפחה ומציעים להם סיוע. "מי ייתן ולא תדעו עוד צער. השם ייקום דמם של הנרצחים בפיגוע הירי, שולח מכאן איחולי החלמה מהירה לפצועים", מסר.

אילנה נבעה, 40, תל אביב

אילנה נבעה, אם לארבע בנות, תושבת תל אביב, הותירה אחריה גם זוג הורים ובעל. הלווייתה תתקיים בבית הקברות ירקון. אילן אלשך, בן דודו של בעלה, סיפר כי אילנה לא יצאה מהבית שנה, כדי לשמור על הבנות: "היא עבדה בחנות קטנה כמה שעות בשביל להביא פרנסה, בעלה שוטר. מה יעשו ארבע בנות בלי אמא? איך בעלה ימשיך לתפקד לבד? עד שסוף סוף היא יצאה לבלות זה קרה לה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נבעה. נשארה בבית כדי לדאוג לבנותיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיכאל פייגה, 58, רמת גן

ד"ר מיכאל פייגה היה ראש התכנית ללימודי מדינת ישראל בפקולטה למדעי הרוח והחברה באוניברסיטת בן גוריון, אב לשלוש בנות, נשוי לנורית. שתיים מבנותיו נמצאות בחו"ל, ועושות את דרכן ארצה.

עמיתו, ד"ר אבי פיקאר, סיפר על "איש מקסים, נדיר בהגינות וביושרה שלו, ובהיותו נטול אגו. הייתה בו ציניות בריאה וכסוציולוג ואנתרופולוג היו לו תובנות מאוד עמוקות ומעניינות על תופעות סטנדרטיות לכאורה בחברה הישראלית".

ממדרשת בן גוריון בה התגורר פייגה במשך שנים ארוכות, נמסר כי "התושבים המומים וכואבים את הירצחו בפיגוע הנוראי". ד"ר פייגה זכה בשנת 2010 ב"פרס שפירא" המוענק על ידי האיגוד ללימודי ישראל, על ספרו "שתי מפות לגדה".

ד"ר מיכאל פייגה נרצח בפיגוע בשרונה תל אביב. דני מכליס אוניברסיטת בן גוריון, מערכת וואלה! NEWS
ד"ר מיכאל פייגה/מערכת וואלה! NEWS, דני מכליס אוניברסיטת בן גוריון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully