וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי סדן לוואלה! NEWS: "על עלילה לא מתפטרים"; ש"ס: "דורשים שיתפטר"

8.6.2016 / 13:20

יו"ר חדשות 10 ממשיך להכחיש את ההתבטאות הגזענית: "לא ברור למה מעדיפים להאמין לעובד בכיר שיש לו אינטרסים וחששות על פני יתר חברי הדירקטוריון". יו"ר הקואליציה: "אי אפשר לפטרו". ערוץ 10: "חברי הדירקטוריון אמרו דברים חמורים שתומכים בגרסתו של יוכפז"

עריכת תוכן: לירן מוסלי בירן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן.

יו"ר חדשות 10 הנכנס, רמי סדן, דחה בתוקף הבוקר (רביעי) את ההתבטאויות המיוחסות לו מישיבת הדירקטוריון הראשונה ואמר כי אין בכוונתו להתפטר. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר סדן כי מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, שאמר כי שמע באוזניו את סדן אומר "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי", מונע מאינטרסים פוליטיים.

"לא ברור למה מעדיפים להאמין לעובד בכיר אחד (גולן יוכפז, י"א), שיש לו אינטרסים וחששות משלו, על פני כל חברי הדירקטוריון, שאישרו שהדברים מעולם לא נאמרו", תקף סדן. הוא הוסיף כי הוא אינו שוקל לוותר על התפקיד: "על עלילה לא מתפטרים".

לקריאה נוספת:
מהצ'חצ'חים ועד מנשקי הקמעות: האמירות הגזעניות שהרעידו את המדינה
גולן יוכפז: "רמי סדן אמר לי 'אני שונא את ש"ס ודרעי כמותכם באליטה'"
דרעי שוחח עם נתניהו: "ש"ס לא תעבור לסדר היום על דברי יו"ר חדשות 10"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני לא איש פוליטי". סדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לשאלה אם לדעתו ש"ס, שמאיימת להצביע נגד הקואליציה ושהיו"ר דרעי החרים דיון בכנסת במחאה, הלכה רחוק מדי, השיב סדן: "תשאל את ש"ס. אני מעריך שיש גם שיקולים פוליטיים. אני לא איש פוליטי ולא חבר מפלגה". הוא הבהיר כי מבחינתו אין דם רע עם העובדים. "נשב לקפה בנחת ונפתור את הדברים", אמר סדן.

בש"ס התכנסו לישיבה מיוחדת בעקבות דבריו של סדן, דחו את בדיקת הרשות השנייה בנוגע לאמיתות הדברים והודיעו כי אין בכוונתם להתקפל. בהודעה שפרסמה המפלגה נמסר כי בכוונתה לנקוט בכמה צעדים.

"סיעת ש"ס דוחה בכל תוקף את 'הבדיקה' המגמתית שערכה אתמול הרשות השנייה. על פי כל הבדיקות שנערכו, רמי סדן אמר בישיבת הדירקטוריון את הדברים הגזעניים נגד תנועת ש"ס ונגד יו"ר התנועה אריה דרעי. חמור מאוד שלאחר דבריו החמורים של סדן, בחר אותו הדריקטוריון ליו"ר חברת החדשות. תנועת ש"ס דורשת את פיטוריו המידיים של רמי סדן בשל דבריו החמורים נגד הציבור המזרחי במדינת ישראל. כפי שהודענו אמש, חברי סיעת ש"ס לא ישתתפו היום בישיבות הכנסת ובהצבעות. חברי סיעת ש"ס יופיעו היום בפני חברי מועצת חכמי התורה ויקבלו הנחיות לגבי ההמשך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רונן פלוט, מנכ"ל הכנסת ודוד ביטן יור ועדת הכנסת, 8 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
"המשבר ייגמר בשבוע הבא". יו"ר הקואליציה ביטן/נועם מושקוביץ

ח"כ ביטן סיפר בריאיון לוואלה! NEWS על הפגישה שהתקיימה בינו לבין דרעי. "הפגישה תואמה מאתמול לאחר שביקשתי לעשות בדיקה. פנינו בעיקר לחברי הדירקטוריון מטעם הציבור ולא אלו שנבחרו מטעם הבעלים או ערוץ 10, והראתי ליו"ר ש"ס שנכון שנאמרו דברים לא ראויים, אבל לא כאלו שקשורים אליו או לבוחרי ש"ס. אני חושב שהדברים שנאמרו לא היו בסדר אבל צריך להמשיך הלאה ואני מקווה שסיעת ש"ס תחזור לשולחן הקואליציוני בלי בעיות".

על דבריו של גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות 10 שאמר כי סדן אכן אמר את הדברים המיוחסים לו, אמר: "אני לא זה שצריך להכריע בין המחלוקות, יש חברי דיריקטוריון שאמרו שלא שמעו את הדברים האלה. יכול להיות שאולי נאמרו לו הדברים בשיחה אישית, שלא נאמרו בדירקטוריון. מה שנטען שנאמר הם הדברים כי חמורים, ולא נאמרו, ולכן אי אפשר להעמיד אדם משפט שדה. לא רק זה - אנחנו לא יכולים לפטר אף אחד כי לא מינינו אף אחד, הקואלציה לא מפטרת. הדרישה מאיתנו לפטר זה לא משהו שניתן לממש ואי אפשר להמשיך במצב זה".

ביטן הוסיף: "לא דיברתי עם נתניהו על הדרמה, הוא נמצא במוסקבה בשליחות לאומית. דיברתי עם ראש המטה שלו ואנחנו מתואמים בעניין זה. היום אנחנו נעבור את ההצבעות אבל המשבר יסתיים בסופו של דבר, בשבוע הבא הוא יסתיים. לא נראה לי שאפסיד הצבעות".

המשבר מגיע לכנסת: ישיבת ועדה בוטלה, דרעי החרים דיון

מוקדם יותר היום ביטל יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, חבר הכנסת אלי אלאלוף (כולנו), את הישיבה הראשונה של הוועדה במחאה על הדברים המיוחסים לסדן. "נחרדתי לשמוע את הדברים. אין מקום לאדם, במיוחד במעמדו החדש, להפיץ שיח של שנאה, בידול ופלגנות", נימק אלאלוף את החלטתו.

לדברי אלאלוף, אמירותיו של סדן אינן יכולות לעבור בשתיקה. "ניחוח ההתנשאות שעולה מדבריו, מהדהד בנשמתם של כל מי שחוו בחייהם את אותה התייחסות גלויה או נסתרת, ברגעים רבים מדי בחייהם. כחבר במפלגה חברתית ואדם שעוסק כל חייו בצמצום פערים וחיזוק הפריפריה, לא אתן להתבטאויות כאלה לעבור על סדר היום". ישיבות הוועדה חזרו לסדרן בשעה 09:30.

גם דרעי מחה בהפגנתיות נגד דברי סדן. שר הפנים החרים הבוקר ישיבה של ועדת הפנים, כפי שהודיע אתמול בצהריים. גם סגן השר משולם נהרי, שהיה אמור להחליפו, לא הגיע לדיון.

המהלך של דרעי הוא החרפת המאבק מצד ש"ס. אתמול הבהיר היו"ר כי כל עוד סדן ממשיך בתפקידו, ש"ס תצביע בקואליציה כראות עיני חבריה. גורם בכיר בש"ס אמר אמש כי חברי המפלגה לא מתכוונים להופיע היום להצבעות או לפגישות בכנסת. על רקע המתיחות בין הצדדים, ייפגש יו"ר הקואליציה דוד ביטן עם דרעי בשעות הבוקר במשרד הפנים.

(עדכון ראשון: 11:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully