וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איפה שליסל?": נער שהסית נגד להט"ב הורחק ממצעד הגאווה בי-ם

8.6.2016 / 12:06

שנה אחרי רצח שירה בנקי, בית המשפט קבע כי תושב הבירה, שפרסם בפייסבוק שלו אמירות נגד הקהילה הגאה, ישהה במעצר בית במצעד הקרוב. "סיכון מעין זה כבר גבה את חייה של צעירה", אמרה השופטת

עריכה: אביב אירגז

הרשעת ישי שליסל ברצח שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים, אפריל האחרון

חודש וחצי לפני מצעד הגאווה בירושלים, שייערך בפעם הראשונה מאז שישי שליסל דקר למוות את שירה בנקי ופצע אחרים במצעד של השנה שעברה, נעצר השבוע נער, תושב ירושלים, בחשד להסתה נגד קהילת הלהט"ב, ובית המשפט הורה להרחיקו מהאירוע – כך נודע לוואלה! NEWS. הנער, שבקרוב ימלאו לו 18 שנים, פרסם פוסטים בפייסבוק, ובהם דברי הסתה נגד קהילת הלהט"ב ונגד הציבור הערבי. בין היתר הוא כתב "איפה אתה כשצריך אותך שליסל???", וציטט פסוק מהתורה שבו נכתב כי העונש על קיום יחסי מין בין שני גברים הוא מוות.

"בשנים האחרונות קיימת עבירת הסתה, ולאור האירוע החמור שקרה בשנה שעברה, שבמהלכו נרצחה ילדה תמימה, עולה מסוכנות רבה מהתבטאויותיו של המשיב ויש חשש ממשי ממנו", טען נציג המשטרה בדיון שנערך אתמול (שלישי) בפני השופטת קרן מילר. סנגורו של הנער, עו"ד אביחי חג'בי מטעם ארגון חננו, טען כי האחריות על אבטחת מצעדי הגאווה מוטלת על המשטרה לבדה, ולא על בית המשפט. "כבר היו מסקנות בעניין המודיעין במצעד הגאווה האחרון בנוגע למשטרה, ועכשיו הם מבקשים מבית המשפט מעצר בית", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
במחאה על דברי סדן: ישיבת ועדה בכנסת בוטלה, דרעי החרים דיון
העד המרכזי נגד הרב ברלנד: "עברה עלינו שואה. נילחם על האמת"
קלינטון הכריזה על מועמדותה לנשיאות: "טראמפ רוצה לנצח עם פחד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איפה אתה שליסל?". הפוסט שכתב הנער/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, בהחלטתה ציינה השופטת מילר כי הנער מהווה סיכון, וכי אין להסתמך רק על עבודת המשטרה בכל הנוגע למניעת מקרי אלימות במהלך המצעד. "איני סבורה כי יש להסתפק בעבודת המשטרה שנעשית במהלך מצעדי הגאווה עצמם, ונראה לי סביר ומידתי לדרוש מאדם שמביע בפומבי את עמדתו בצורה אלימה כלפי להט"בים לשהות, בזמן הסיכון, בביתו", אמרה מילר.

"כידוע, היו דברים מעולם וכבר סיכון מעין זה גבה את חייה של צעירה", הוסיפה, וקבעה כי הקטין ישהה במעצר בית במהלך המצעדים שייערכו בירושלים ובאשדוד, וכן בשלוש השעות שלפניהם ואחריהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפסוק בספר ויקרא המורה על עונש מוות להומואי, כפי שפורסם בפייסבוק של הנער/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד חג'בי מסר בתגובה להחלטת בית המשפט: "ברור לכל כי מדובר במעשה שמאחוריו מאפייני גיל ההתבגרות ונעדר כל כוונה ויכולת מימוש. חבל שמשטרת ישראל הותירה קטין נעדר עבר פלילי במעצר לילה שלם, ומבקשת את שחרורו יום למחרת. בימים אלו נשקול להגיש תביעה נגד משטרת ישראל בשל התנהלותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully