וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב העדויות במשפט החייל מחברון: 5 דברים שצריך לדעת היום

צלמי בצלם שתיעדו את הירי יעידו בבית הדין. ועדת הפנים והשר דרעי ידונו בדרכים לפתרון בעיית המסתננים בדרום ת"א. נציין 3 שנים למותו של הסופר יורם קניוק ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת

שלב העדויות במשפטו של החייל היורה מחברון

החייל אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 18 באפריל 2016. מגד גוזני
צפויות הפגנות תמיכה מחוץ לבית הדין. אזריה/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית הדין הצבאי ביפו דיון נוסף בעניינו של החייל אלאור אזריה שמואשם בהריגת המחבל בזירת הפיגוע בחברון. בדיון זה יושמעו עדויותיהם של צלמי בצלם שתיעדו את רגע הירי. הצלם עימאד אבו שמסייה ושני תחקירני "בצלם" נסר נוואג'עה ועארף ג'בר, שהיו עדים לתקרית, יעלו לדוכן להשמיע את עדותם. זאת, לאחר שנחקרו במשטרה ובמצ"ח והעבירו לידיהם את כלל החומרים שברשותם. במקום צפויות להתקיים הפגנות תמיכה באזריה ונגד עדותם של השלושה.

דיון לגיבוש מדיניות בסוגיית המסתננים בתל אביב

הפליטים מפגינים בגן לוינסקי. ינואר 2013. דרור עינב
מתקשים לגבש מדיניות. מסתננים בדרום תל אביב, 2014/דרור עינב

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת הפנים, בנוכחות שר הפנים אריה דרעי, בבעיית המסתננים בתל אביב. בדרום העיר שוהים עשרות אלפי מהגרים ופליטים, רובם מאריתריאה וצפון סודאן, ולא ניתן לגרשם. לאורך השנים ישראל התקשתה לגבש מדיניות לטיפול בסוגיה ואף הועברה ביקורת על הממשלה שלא מקצה די משאבים כי להתמודד עם המסתננים. בדיון בוועדה ינסו למצוא פתרון לסוגיה ולגבש מדיניות אחידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אירוע לזכר השחקנית רונית אלקבץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוקרן הסרט "גט" בהשתתפותה. אלקבץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יערך בפסטיבל קולנוע דרום אירוע לזכרה של השחקנית רונית אלקבץ שהלכה לעולמה לפני חודשיים. במהלך האירוע, שיתקיים בקולנוע חן בשדרות, יוקרן הסרט "גט" בהשתתפותה. האירוע יתקיים בנוכחותם של שחקנים ובמאים רבים שעבדו במרוצת השנים לצדה של אלקבץ. פסטיבל קולנוע דרום מתקיים זו השנה ה-15 ביוזמת בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר שבשדרות. השנה הוא מתקיים בקולנוע חן בעיר, שנפתח לראשונה לאחר שהיה סגור ב-30 השנים האחרונות.

שלוש שנים למותו של יורם קניוק

יורם קניוק. נמרוד סונדרס
ספריו תורגמו ל-20 שפות. קניוק/נמרוד סונדרס

אתם צריכים לדעת שהיום נציין שלוש שנים למותו של הסופר יורם קניוק. קניוק נולד בתל אביב בשנת 1930. ספרו הראשון בעברית, "היורד למעלה" יצא לאור בשנת 1963 לאחר שיצא לאור קודם לכן באנגלית. מאז הוציא לאור ספרים רבים, בהם "אדם בן כלב", "סוסעץ" ו"תש"ח". ספריו של קניוק תורגמו ל-20 שפות ובמהלך השנים הוא זכה בפרסים רבים. הוא הלך לעולמו בגיל 83 בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן.

יום האוקיינוסים הבינלאומי

קרח באוקיינוס הארקטי. AP
מצבם משפיע על תחומי חיים רבים של בני אדם. אוקיינוס הקרח הצפוני/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את יום האקיינוסים העולמי. מטרת היום היא להגביר את המודעות להשפעה שיש למצב האוקיינוס של תחומי החיים – בהם החמצן, המזון, האקלים ועוד. אוקיינוס בריא הוא תנאי לקיום בני האדם ולקיום דורות העתיד. יום האוקיינוס נערך במקביל לשבוע "אדם וים" של רשות הטבע והגנים שנועד להגביר את מודעות הציבור לשמירה על ניקיון החופים והסביבה הימית. במסגרת שבוע זה, מצוין לראשונה בישראל מיזם "שתי דקות לים נקי" שמטרתו העלאת מודעות לחשיבות השמירה על הים ומשאביו לטווח הארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully