וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלת הפנים לליברמן בגבול הצפון: חמושים במגדלי השמירה שצצו בלבנון

7.6.2016 / 20:00

המגדלים שנבנו בן לילה בסמוך לגבול ישראל נראו בעת סיורו הראשון של השר באזור כשהם מאוישים. בתמונה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נראה אדם חמוש ליד אחד המגדלים. ליברמן: "לא מציע לאף אחד לנסות לבחון אותנו"

צילום: דנה שרגא, דוברות משרד הביטחון

(בווידאו: שר הביטחון החדש אביגדור ליברמן, היום בסיור בגבול הצפון)

שבועיים בלבד אחרי החשיפה של וואלה! NEWS על מגדלי השמירה החדשים שצצו בן לילה בשטח לבנון, בסמוך לגבול עם ישראל, היום (שלישי) בעת הסיור הראשון שערך שר הביטחון בפיקוד צפון, נראו המגדלים מאוישים וממלאים לכאורה את ייעודם. בתמונה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נראה אדם חמוש בסמוך לאחד ממגדלי השמירה, ולצדו אדם נוסף הלבוש בבגדים אזרחיים שאחז בידו מצלמה.

עם פרסום הידיעה על הקמת תשעה מגדלי שמירה מראש הנקרה ועד זרעית במרחק של מטרים ספורים מהגבול, אמרו גורמים ביטחוניים בישראל כי המגדלים החדשים שייכים לצבא לבנון. אולם תושבים מיישובי הגדר בגבול הצפון הביעו חששות כבדים כי מדובר במתקנים ביטחוניים נוספים שהקים ארגון חיזבאללה, כחלק מהיערכותו למערכה אפשרית מול ישראל.

הבוקר ערך שר הביטחון אביגדור ליברמן את סיורו הראשון בפיקוד צפון מאז נכנס לתפקיד. השר שמע סקירות מהרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט שסייר עמו בשטח, מאלוף פיקוד הצפון אלון אביב כוכבי, ממפקד הגיס המטכ"לי, אלוף יוסי בכר וממפקדי הגזרות של הפיקוד. במסגרת הסיור, הגיעו השר והרמטכ"ל באמצעות מסוק צבאי לאזור ראש הנקרה. בסמוך לאחד ממגדלי השמירה החדשים, עקבו בעניין שתי דמויות אחר שר הביטחון והרמטכ"ל שערכו באותה שעה סיור במקום, שאחת מהן חמושה והשנייה מתעדת לכאורה את הביקור באמצעות מצלמה.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן בסיור ראשון בפיקוד הצפון: ליברמן בסיור ראשון בפיקוד הצפון: "אין תכניות להפר את השקט באזור"
הצעד הראשון של ליברמן במשרד הביטחון: אישור הקלות הרמדאן לפלסטינים
ליברמן הבהיר: "מתייחס באופן שווה למשפחות שכולות חד-מיניות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אדם חמוש ואדם נוסף עם מצלמה בידו, בסמוך לאחד המגדלים בגבול לבנון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושב אחד מיישובי הגדר בגבול הצפון סיפר כי "בזמן הביקור, היו שם חיילים עם כלי נשק ביד, מצבא לבנון או חיזבאללה, אלוהים יודע, וצילמו אותם. מהיום, המגדלים שנמצאים ממש מעל הבית שלי, במרחק של לא יותר ממטר מהגבול והוקמו בלילה אחד בלבד – מאוישים".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור ראשון מאז כניסתו לתפקיד, פיקוד צפון. 7 ביוני 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"אין לנו תכניות מעבר לשמירה על השקט". ליברמן בסיורו הראשון בפיקוד צפון, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בתום הסיור אמר השר ליברמן: "שמעתי היום סקירות על האזור הזה, שהוא תמיד אזור רגיש, ואני יכול להגיד שהגבול הצפוני שלנו נמצא בידיים טובות ובטוחות. התרשמתי מההיערכות, מהתכניות ומהמוכנות. תפקידו של צה"ל כאן הוא לשמור על הביטחון והשקט בגבול הצפון וזה מה שאנחנו עושים. אין לנו תכניות אחרות מעבר לשמירה על השקט, אני מקווה שכולם מבינים זאת היטב, גם השכנים שלנו – ובכל מקרה, אני לא מציע שמישהו ינסה לבחון אותנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המגדלים שצצו בגבול, לפני כשבועיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully