וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צדים אותם בשביל חלקי גוף": עלייה במתקפות נגד לבקנים במלאווי

7.6.2016 / 15:32

דוח "אמנסטי" קבע כי מאמצי הרשויות למגר את האלימות הקשה נגד לבקנים במדינה האפריקנית, לטובת רפואה מסורתית וקמעות, לא הצליחו למגר את התופעה. "גל הברוטליות חסר התקדים יוצר אווירת אימה"

לבקנים במלאווי, מאי 2016. AP
"נתונים לחסדיהן של כנופיות פושעים". אמו של ילד לבקן, שאחיו התאום נחטף, אוחזת בו, מלאווי, בחודש שעבר/AP

לפחות 18 לבקנים נרצחו וחמישה נוספים נחטפו במלאווי מאז נובמבר 2014 – כך עולה מדוח של ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" שפורסם היום (שלישי), ומעלה כי שיעור המתקפות נגד לבקנים במדינה הדרום אפריקנית עלה בתקופה האחרונה. 69 פשעים נגד לבקנים נרשמו על ידי המשטרה בשנה וחצי האחרונות. על פי המסורת המקומית, חלקי גוף של לבקנים משמשים בטקסים או בקמעות, להבאת עושר ומזל.

רק בחודש אפריל האחרון, נרשמו ארבעה מקרי רצח כאלה, אחד מהם של תינוק. אביו נעצר בחשד לרציחתו, יחד עם ארבעה חשודים אחרים. על פי הדוח, מספר המקרים האמיתי גבוה בהרבה, אולם הם אינם מדווחים. הדוח, שפורסם שבוע לפני יום המודעות הבינלאומי ללבקנות ב-13 ביוני, מאשים את הרשויות במדינה בכך שאינן מונעות את המקרים הרבים.

עוד בוואלה! NEWS:
האו"ם נכנע: ערב הסעודית הוסרה מרשימת המדינות הפוגעות בילדים
אסור לדבר על הסרטן: קשר השתיקה סביב אסון פוקושימה נסדק
אמן הגרפיטי בנקסי הפתיע את התלמידים, והשאיר מכתב מעורר השראה

לבקנים במלאווי, מאי 2016. AP
במדינה יש כ-10,000 לבקנים. ילד לבקן במלאווי, בחודש שעבר/AP

"גל המתקפות הברוטליות חסר התקדים נגד לבקנים יצר אווירה של אימה לקבוצה הפגיעה הזאת ולמשפחותיהם", מסר דפרוז מוצ'נה, מנהל אזור אפריקה הדרומית באמנסטי. הוא הוסיף כי המשטרה המלאווית לא מספקת הגנה ללבקנים, ו"מותירה אותם נתונים לחסדיהן של כנופיות פושעים, שצדים אותם בשביל חלקי הגוף שלהם".

"על פי ההערכות, עצמותיהם נמכרות לרופאים מסורתיים במלאווי ובמוזמביק, לשימוש בקמעות ובשיקויים", צוין בדוח, שהוסיף כי יש כאלה הסבורים כי עצמותיהם של לבקנים מכילות זהב. לא ברור מה עורר את העלייה בשיעור המתקפות, אולם החוקר סימון מוונזה טען כי לעלייה בשיעור האבטלה ולבצורת הקשה עשוי להיות חלק בכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לבקנים במלאווי, מאי 2016. AP
"הם כורתים להם את הידיים ואת כפות הרגליים"/AP

כ-10,000 הלבקנים במלאווי, שבה חיים 16.5 מיליון בני אדם, סובלים מאפליה ומאיומים. חלקם נמנעים מללכת לבית הספר בשל הסיכון לחייהם וההטרדות התכופות. יתרה מכך, האמונה כי קיום יחסי מין עם לבקנים מרפאים את נגיף ה-HIV מציב אותם בסיכון נוסף. "הם כורתים להם את הידיים ואת כפות הרגליים. זה קשה להבין מה עובד בראש של מי שמבצע פשעים מזוויעים שכאלה נגד חפים מפשע, פשוט כי הם נראים שונה", הוסיף מוונזה.

גורמים בכירים במדינה, כולל הנשיא פיטר מוטריקה, גינו באופן פומבי את המתקפות והכריזו על תכנית לאומית למניעתן. עם זאת, הדוח מציין כי הצעדים הרשמיים לא סייעו במיגור האלימות, ומרבית הפושעים לא הובאו לדין. דוברת הממשלה פטרישה קליאטי טענה כי "אנחנו עושים את כל מה שניתן על מנת להפסיק זאת", ואילו דובר המשטרה האשים כנופיות מטנזניה וממוזמביק הסמוכות במעשים.

לבקנים במלאווי, מאי 2016. AP
אנחנו עושים את כל מה שניתן על מנת להפסיק זאת"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully