וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטורקי: "במרחק פגישה או שתיים מנורמליזציה עם ישראל"

"חשוב לטורקיה שישראל תסיר מכשולים העומדים בפני סיוע לפלסטינים ולעזה", הבהיר צ'בשאולו בריאיון לטלוויזיה הטורקית. הוא איים לסגת מההסכם עם אירופה והבהיר: "אין מגעים ישירים עם רוסיה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בווידאו, דובר נשיאות טורקיה מבהיר: "לא נוותר על הדרישה להסרת המצור מעל עזה"

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו אמר היום (שלישי) בריאיון לרשת TRT כי "אנחנו במרחק פגישה או שתיים מנורמליזציה עם ישראל". הוא הדגיש כי "חשוב לטורקיה מאוד שישראל תסיר את המכשולים העומדים בפני סיוע לפלסטינים ולרצועת עזה", והוסיף כי מטרת אנקרה היא להביא למצב שבו "פלסטין עומדת יציבה על שתי רגליה".

בדבריו, התייחס צ'בושואלו גם להסכם עם האיחוד האירופי להתמודדות עם משבר הפליטים, שבמסגרתו התחייבה אנקרה לקבל מבקשי מקלט שהגיעו למדינות האיחוד האירופי. לדבריו, "אנחנו נחושים להשיג תוצאות". שר החוץ הבהיר כי אם האיחוד האירופי לא יקדם הקלות באשרות כניסה לאזרחי טורקיה, כפי שהתחייב במסגרת ההסכם, אנקרה תשהה את התחייבויותיה.

עוד בוואלה! NEWS:
גלנט: קרובים לפיוס עם טורקיה, ההסכמים מגובשים כמעט לחלוטין
טורקיה: השיחות עם ישראל נמשכות, שתיים משלוש דרישותינו נענו
טורקיה: צפוי סבב שיחות נוסף עם ישראל; מצפים להקלות בעזה

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושואלו, במסיבת עיתונאים באנקרה לאחר התקיפות נגד דאעש וה-PKK. AP
"אנחנו נחושים להשיג תוצאות". צ'בושואלו/AP

כמו כן, התייחס צ'בושואלו להכרת הפרלמנט הגרמני ברצח העם הארמני בשנת 1915, וקרא לממשלתה של הקנצלרית אנגלה מרקל להבהיר באופן פומבי כי היא אינה מאמצת את החלטת הפרלמנט. לטענתו, "מנסים ללמד את טורקיה לקח" באמצעות "החלטה אירונית".

"הלובי הארמני משפיע על האופן שבו טורקיה מסוקרת ברוסיה", הוסיף שר החוץ, והדגיש כי "אין לנו מגעים ישירים" עם מוסקבה. היחסים בין שתי המדינות מתוחים על רקע חלקן בלחימה בסוריה, והמתיחות הגיעה לשיא עם הפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי חיל האוויר הטורקי בחודש נובמבר האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully