וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: "ערב הסעודית העבירה לישראל מודיעין ב-2006"

יו"ר הפרלמנט עלי לריג'אני טען בריאיון כי ריאד חלקה עם ישראל מידע במלחמת לבנון השנייה, והאשים את הסעודים בהימנעות מתמיכה בפלסטינים. "טהראן עמדה לצד חמאס וסייעה לו, ולא מסתירה זאת"

צילום: רשת "אל-מיאדין", עריכה: מתן חדד

יו"ר הפרלמנט של איראן עלי לריג'אני טען היום (שני) בריאיון לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית כי למדינתו יש מידע המוכיח שערב הסעודית חלקה מידע מודיעיני עם ישראל במהלך מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. לטענתו, מדינות ערב לא מעוניינות להתעמת עם ישראל, והן "מסתפקות בלצעוק סיסמאות בוועידות בינלאומיות".

לדברי לריג'אני, הסעודים "חיפשו תירוץ" במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בינואר 2009 "לוותר על אחריותם, וטענו כי מדובר במלחמה פנימית". הוא הבהיר כי "טהראן עמדה לצד חמאס וסייעה לו צבאית, ולא מסתירה זאת". הבכיר האיראני התייחס גם למתיחות הקשה בין טהראן לריאד, וטען כי ערב הסעודית "תורמת להעמקת השסע".

עוד בוואלה! NEWS:
לצום זה דווקא משמין: המאבק בעלייה במשקל במהלך חודש הרמדאן
דיווח בבריטניה: כוחות מיוחדים נלחמים בסוריה נגד דאעש
טראמפ חשף: "הרווחתי הרבה מאוד כסף מעסקה שעשיתי עם קדאפי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערב הסעודית "תורמת להעמקת השסע". לריג'אני לצדו של הנשיא חסן רוחאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר, נבחר לריג'אני לכהונה נוספת כיו"ר הפרלמנט. אתמול הוא שוחח עם רמדאן שלח, מזכ"ל ארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, טען כי "חובתו של כל מוסלמי לתמוך בפלסטין". לדבריו, על פי הדיווח בכלי התקשורת האיראניים, "מאבקו של העם הפלסטיני להשבת זכויות ולהגנת מולדתם הגיע לנקודה קריטית".

אין זו הפעם הראשונה שבה איראן או בעלות בריתה טוענות לשיתוף פעולה ביטחוני בין ערב הסעודית לישראל. בחודש אפריל, טען סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם בריאיון לסוכנות הידיעות הממלכתית של לבנון כי "ישראל מאמנת עשרות קצינים של צבא ערב הסעודית". קאסם התייחס לשיתוף הפעולה הפומבי והחסוי בין שתי המדינות, שלדבריו כולל פגישות רבות בין בכירים סעודים וישראלים, וטען כי חלקים ממנו פורסמו בכלי התקשורת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פגישת יעקב עמידרור ותורכי אל-פייסל, וושינגטון, 5 במאי 2016. Washington Institute, אתר רשמי
נערכות פגישות חשאיות רבות. עמידרור ואל-פייסל/אתר רשמי, Washington Institute

בכיר חיזבאללה התייחס בדבריו גם להחלטת הליגה הערבית להכיר בחיזבאללה ארגון טרור, לאחר צעד דומה מצד מועצת מדינות המפרץ. לטענתו של קאסם, "הגדרת חיזבאללה ארגון טרור היא הגדרה ישראלית". הוא אף טען כי "הציונים" אחראים לקידום ההחלטה, דרך הסעודים.

לפני כחודש, נפגש אלוף (במיל') יעקב עמידרור, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי, עם הנסיך הסעודי תורכי אל-פייסל, לשעבר ראש המודיעין של הממלכה, בכנס של מכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון. הפגישה בין השניים, לפאנל ביטחוני בנושא המזרח התיכון, נפתחה בלחיצת ידיים על הבמה, לעיני הנוכחים. "שנינו 'לשעברים', אל תצפו יותר מדי מהפגישה כאן", הבהיר אל-פייסל. לדברי עמידרור, נערכות פגישות חשאיות רבות בין גורמים סעודים וישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully