וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תכנית שטנית": באופוזיציה ובירושלים זועמים על תכנון השכונה החדשה

משה שטיינמץ וטל שלו

6.6.2016 / 1:03

ח"כים מהאופוזיציה התייחסו לחשיפת וואלה! NEWS ולפיה עיריית ירושלים מקדמת בנייה של שכונה יהודית גדולה מעבר לקו הירוק. ח"כ גילאון: "על העירייה לחדול מלהיות הזרוע המבצעת של ממשלת נתניהו". חברת מועצת העיר: "בעירייה רוצים להבעיר את העיר"

עורכי תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

באופוזיציה הגיבו הערב (ראשון) בזעם לחשיפת וואלה! NEWS, שלפיה עיריית ירושלים מקדמת את בנייתה של שכונה יהודית גדולה ובה 15 אלף יחידות דיור בעטרות שמעבר לקו הירוק, שבסמוך לה תוקם שכונה ערבית ובה כ-3,000 דירות. "ממשלת ישראל, כרגיל, מצליחה להעכיר כל יום חג", אמר ח"כ נחמן שי בהתייחס לציון יום ירושלים. "הפעם, בתכנית הבנייה שרק תעורר התנגדות בינלאומית ותחדד את הוויכוח על ירושלים, ובסוף גם לא תצא לפועל".

חברת מועצת העירייה לורה ורטון התייחסה גם היא לחשיפה ואמרה כי "יש גורמים בעיריית ירושלים שממש רוצים להבעיר את העיר, שמחכים להזדמנות להזרים טנקים מעבר לחומה ולספח את השטחים". לדבריה, "כנראה שהצעדה ברובע המוסלמי היום לא הייתה פרובוקציה גדולה מספיק עבורם, ועוד לא הצליחו לגרור מספיק קיצונים לעלות על הר הבית. במקום אלה, הצהרה על שכונה חדשה מעבר לקו הירוק היא חלופה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בנט: "אי אפשר להיות בעד ישראל בעברית ולהקים את פלסטין באנגלית"
היועמ"ש יבחן עדות על תרומה לנתניהו מאיש עסקים צרפתי
אלשיך תוקף: "חלק מהביקורת על המשטרה לא מבוססת על עובדות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת המועצה הטיחה ביקורת חריפה גם בניר ברקת ואמרה: "תכניתו של הימין הקיצוני משתלבת יפה עם המאמצים של ראש העיר להתבלט מול חברי הליכוד היותר מנוסים ויותר רציניים ממנו. ברקת מנסה, ללא הצלחה גדולה, להתמודד עם אנשים כמו השר לשעבר גדעון סער ולא מגיע לקרסוליים שלו, אז הוא חושב שעל ידי הצהרת כוונות גדולות הוא ימשוך תשומת לב".

ורטון הטילה ספק בקבלתה של תכנית כזו, אם בכלל. "הרי בתקופה הזאת לא הקהילה הבינלאומית, לא האמריקנים וגם לא נתניהו יסכימו לבניית בניין מעבר לקו הירוק, ודאי שלא שכונה. חבל על השם הרע שהוא מוציא לנו ועל הטירוף שאליו הוא מכניס אותנו. רק לפני שבוע ברקת בעצמו הודה שהוא לא מסוגל להתמודד עם ירושלים בממדיה הנוכחיים, כך שברור שאין לו סיכוי לקחת על עצמו אחריות על שכונה חדשה - במיוחד כזו שתהווה הפרה של החוק הבינלאומי", אמרה.

לעומתה, חבר מועצת העירייה אריה קינג בירך על המהלך. "כמנהל הקרן לאדמות ישראל שפועלת ליישב יהודים בכל מקום במזרח העיר ובכלל זה אזור צפון ירושלים, אני מברך כל יוזמה שיכולה לגרום לעוד עשרות יהודים לעבור להתגורר בצפון מזרח העיר", אמר. "לצערי הרב, אני חושש שבלשכת ראש הממשלה ולשכת ראש העיר לא יקחו את יוזמתו של יו"ר הועדה המקומית ברצינות, אני כיו"ר סיעת ירושלים מאוחדת אעשה הכל לסייע לו בקידום תכנית אסטרטגית זו".

עוד באותו נושא

חשיפה: עיריית ירושלים מתכננת שכונת ענק יהודית מעבר לקו הירוק

לכתבה המלאה
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. ברני ארדוב
"חבל על השם הרע שהוא מוציא לנו". ברקת/ברני ארדוב

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, הודיע כי הוא מתכוון להגיש הצעה לסדר היום לדיון בכנסת בנושא. "בזמן שישראל מתמודדת עם חרמות בינלאומיים, וכשבכל העולם לוחצים להתניע מהלך של שיחות בינינו לבין הפלסטינים, מהלך כזה כפי שבכוונתה של עיריית ירושלים לעשות הוא בחזקת מוקש שרק יעמיק את הסנקציות ואת הבידוד בו מצויה ישראל ממילא", אמר. "על עיריית ירושלים לחדול מלהיות הזרוע המבצעת של ממשלת הימין של נתניהו. אני קורא לשר לענייני ירושלים זאב אלקין לפעול לגניזת התכניות הללו, ואולי לשם שינוי, במקום ללבות את השסעים ולהעמיק את המתח המדיני, לתעל את מרצה לשיקומן של אוכלוסיות רבות ואזורים נרחבים בעיר הענייה ביותר בישראל".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) כינה את התכנית "שטנית, פרובוקטיבית שתצית את העיר ואת השטח". "15 אלף יחידות דיור ליהודים בשטח המיועד שהינו מעבר לקו הירוק, הן יריקה בפרצוף לקהילה הבינלאומית והיא היא ההוכחה לטענה שלנו, שנתניהו וממשלתו עוינים את רעיון שתי המדינות והופכים את המציאות הדו-לאומית למדינה אחת דו-לאומית", אמר. "נתניהו והציבור שבוחר בו ישאו בתוצאות, ובמדינה דו-לאומית הסיפור יהיה שונה לחלוטין, כי העולם לא יקבל מציאות של אפרטהייד".

רמי לוי על רקע אזור התעשייה בעטרות שם הוא מתעתד לבנות קניון. מור שאולי
"בעירייה מנסים למכור לציבור תכניות שמימושן מוטל בספק". בנייה בעטרות/מור שאולי

גם יו"ר מרצ זהבה גלאון התייחסה לפרסום על התכנית, וטענה כי מדובר בעוד ניסיון של הממשלה למנוע אפשרות של שתי מדינות לשני עמים. "לקראת יום ירושלים, ממשלת ישראל חושפת את פרצופה האמיתי. מבחינת הממשלה ירושלים שלמה ומאוחדת והגבולות המוניציפליים שלה נועדו למנוע אפשרות לרצף טריטוריאלי למדינה פלסטינית שתקום ולפתרון שתי המדינות", אמרה.

עמותת "עיר עמים" התייחסה גם היא לחשיפה והטילה בספק את מימוש התכנית. "כנראה מישהו בעירייה מחפש כותרת לכבוד יום ירושלים", נמסר. "חבל שבמקום תכניות אמיתיות להגברת השוויון והפחתת המתיחות בעיר מנסים למכור לציבור תכניות בנייה שנויות במחלוקת שמימושן מוטל בספק".

"מנסים למכור לציבור תכניות בנייה שנויות במחלוקת שמימושן מוטל בספק"

השכונה החדשה עתידה לקום על שטח שדה התעופה הישן שמצפון לאזור התעשייה עטרות, בסמוך לקלנדיה ולחומת ההפרדה. הדירות יוקמו בצפיפות גבוהה ובבניינים רבי קומות. מדרום לאזור התעשייה, ליד שכונת בית חנינא הערבית, ישנו עוד שטח ריק שעליו תוקם השכונה הערבית, שגודלה יהיה בין 2,600 ל-3,000 דירות.

התכנית נמצאת בימים אלה על שולחנם של מהנדס העיר, שלמה אשכול, ושל יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, מאיר תורג'מן. השניים יפגשו בקרוב עם גורמי התכנון במשרד האוצר ויציגו בפניהם את התכנית הכללית. הקרקע בעטרות היא אחת מעתודות הקרקע האחרונות בירושלים.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully