וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמג"ד בששת הימים: "באוויר ריחפה האפשרות שנכבוש את העיר העתיקה"

6.6.2016 / 0:13

שמעון כהנר, סגן מפקד בצנחנים במלחמת ששת הימים, התייחס לעדות אלוף עוזי נרקיס ולפיה לא הייתה תכנית לכיבוש העיר העתיקה. בריאיון לוואלה! NEWS אמר: "מוטה גור הכין אותנו לכניסה"

עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין וניצן ליבנה, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: גדעון צנטנר, לשכת העיתונות הממשלתית, ארכיון צה"ל במשרד הביטחון ו"במחנה", בני הדר, אלכס אגור, אפרים קדרון, מיקי אסטל

שמעון כהנר (קצ'ה), סמג"ד בצנחנים במלחמת ששת הימים, התייחס לעדותו של אלוף עוזי נרקיס שהתפרסמה אתמול (ראשון), ולפיה "לא הייתה תכנית לכיבוש העיר העתיקה", ואמר כי הוא חולק על דבריו. "מהרגע שבו קיבלנו את הפקודה לעלות לירושלים, ריחפה באוויר האפשרות שבשלב מסוים נצטרך להיכנס לכבוש את העיר העתיקה", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, "מוטה גור אמר לי באופן אישי, שאם נגיע להיכנס לעיר העתיקה הוא מעדיף שהגדוד שלנו, שהיה הוותיק והמנוסה ביותר בחטיבה, יעשה זאת, הוא מכין אותנו לכניסה". הוא הוסיף כי "לי הייתה הזכות הגדולה להיות בין החיילים הראשונים שנכנסו ברגל דרך שער האריות (לעיר העתיקה – דג"ה). אחרי שמוטה ובן צור פרצו אותו עם זחל"מ. קיבלתי משימה ללכת ולהשתלט על שער שכם. הסתמכתי על המפות בידי וכשהגעתי לשם ראיתי שכתוב עליו 'שער דמשק'. הייתי מבולבל. לא ידעתי שכך הערבים מכנים אותו. גם זו ההוכחה שהמודיעין לא היה מספיק".

עוד בוואלה! NEWS:
אלפים צעדו ברובע המוסלמי תחת אבטחה כבדה: "כל ירושלים שייכת לנו"
נתניהו בטקס יום ירושלים: "לא נחזור למציאות של עיר מחולקת ופצועה"
"הצבא לא מאמין בממשלה": הסכסוכים ערב מלחמת ששת הימים נחשפים

שמעון כהנר (קצ'ה) בטקס במוזיאון ידידי ישראל בירושלים,  5 ביוני 2016. יוסי זמיר, מערכת וואלה! NEWS
כהנר בטקס במוזיאון ידידי ישראל בירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זמיר

כהנר משמש מנכ"ל ויו"ר אתר גבעת התחמושת בירושלים ועסק בתיעוד, מחקר וריכוז מידע אודות המלחמה. היום הוא קיבל אות על חלקו בשחרור ירושלים בטקס שנערך במוזיאון ידידי ישראל בבירה. "כשאירחתי לביקור קצין ירדני אחרי הסכמי השלום עם ירדן הוא אמר לי: 'אנחנו נלחמנו כמו אריות אבל אתם נלחמתם כמו אנשים שמוכנים לתת את החיים שלהם עבור ירושלים ובשביל המולדת שלהם'", סיפר.

על התיעוד הרב סביב המלחמה ותמונות הניצחון הרבות שהתפרסמו אחריה אמר: "תמיד יש יחסי ציבור סביב המלחמה. גם לי יש תמונה מפוארת שמתעדת אותי יוצא משער האריות. וכל ילדיי ונכדיי גאים בה. טוב שחושבים במהלכה גם על דברים נוספים. אני חשתי במשק כנפי ההיסטוריה ברגע שעליתי לכיוון שער האריות ונגעתי באבני השער. זה ריגש אותי מאוד. הבנתי שאני הולך דרך ההיסטוריה של העם שלי, ואני רחוק מלהיות אדם דתי". כשכונה גיבור מלחמה, תיקן: "אני לא גיבור, הייתה לי הזכות להיות אחד מרבים".

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully