וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בטקס יום ירושלים: "לא נחזור למציאות של עיר מחולקת ופצועה"

5.6.2016 / 19:56

ראש הממשלה התייחס בטקס הרשמי בגבעת התחמושת גם ליוזמה הצרפתית ואמר: "שלום לא מושג בתכתיבים בינלאומיים, אלה רק יקצינו את עמדות הפלסטינים. הוא מושג במו"מ ישיר". ריבלין: "היכרות בין השבטים והמגזרים בעיר היא משימה לאומית"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא ראובן ריבלין, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ופוליטיקאים ואנשי ציבור נוספים התכנסו הערב (ראשון) בגבעת התחמושת לכבוד העצרת הממלכתית לציון 49 שנה לאיחוד ירושלים. "כבר 49 שנים שירושלים משוחררת מאזיקיה ואנחנו לא נחזור למציאות ההיא, לא עוד", אמר נתניהו בטקס. "ירושלים איננה פטורה מבעיות, אנחנו מטפלים בהן, אבל המציאות ההיא של עיר מחולקת, עיר פצועה, עיר שסועה - למציאות הזאת לא נחזור".

בהמשך, התייחס נתניהו ליחס של הקהילה הבינלאומית למעמדה של ירושלים. "'להר הבית אין קשר לבית היהודי' – קבע אונסק"ו. איזו בורות, איזה אבסורד, איזה שפל", אמר נתניהו. "לירושלים 70 שמות. אחד מהם הוא עיר השלום. מדינת ישראל רוצה שלום, אני רוצה שלום. אני מעוניין לחדש את התהליך המדיני שתכליתו השגת שלום, אבל במשא ומתן ישיר ביננו לבין שכנינו, שבסופו הם יכירו בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. שלום לא מושג על ידי תכתיבים בינלאומיים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אלפים צעדו ברובע המוסלמי תחת אבטחה כבדה: "כל ירושלים שייכת לנו"
חשיפה: עיריית ירושלים מתכננת שכונת ענק יהודית מעבר לקו הירוק
ירושלים של בורגנים, חרדים וערבים: כך שינתה בירת ישראל את פניה

הטקס הממלכתי לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת. ניב אהרונסון
"מי שאינו מתנער מהטרור - יש לו עוד כברת דרך לשלום". נתניהו/ניב אהרונסון

בהמשך, הבהיר כי מבחינתו "כל תכתיב בינלאומי רק מרחיק את השלום ורק מקצין את עמדות הפלסטינים. מי שמסרב להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, מי שהופך את הר הבית למוקד של הסתה דתית, מי שאינו מתנער מהטרור, יש לו עוד כברת דרך ארוכה לעשות כדי להגיע לשלום".

בדברים שנשא ריבלין בטקס, התייחס לשינויים שעברה בירת ישראל בשנים שחלפו מאז מלחמת ששת הימים. "העיר ירושלים איננה נחלת קרקע בלבד, היא נחלת הרוח, רוחו של העם היהודי", אמר הנשיא. "והקול הזה, סמלי ככל שיהיה, חייב להמשיך ולהישמע מתוך ירושלים. הממשלה שמכריזה, ובצדק, מעל כל במה שירושלים היא בירתנו, חייבת גם על פי חוק, חוק יסוד ירושלים, לדאוג שמשרדי הממשלה, ובהם המדען הראשי, יישארו בירושלים, ולא יעברו ממנה, גם לא באופן זמני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הטקס הממלכתי לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת. ניב אהרונסון
"ירושלים היא מיקרוקוסמוס לחברה הישראלית". ריבלין ונתניהו בטקס/ניב אהרונסון

ריבלין המשיך והתייחס לחינוך בעיר בקרב חרדים וערבים. "צפיתי אתמול בכתבה על מערכת החינוך בירושלים ובה תלמידים יהודים רואים בירושלים יהודית בלבד, ותלמידים ערבים רואים בירושלים ערבית בלבד. כך נראה חינוך שאין בו מפגש, שאין בו היכרות, מערכת שבה האחר הוא הזר והאויב, גם יחד", אמר. "עלינו לזכור כי ירושלים היא מיקרוקוסמוס לחברה הישראלית כולה והמשימה להיכרות בין המגזרים ובין השבטים, היא משימה לאומית. אם נזכור כי לא נגזר עלינו לחיות יחד, אלא נועדנו לחיות יחד, ירושלים תהיה לא רק עיר העבר, אלא גם עיר התקווה, עיר העתיד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הממלכתי לציון יום ירושלים – בגבעת התחמושת. ניב אהרונסון
נתניהו נכנס לטקס/ניב אהרונסון

ראש העירייה ברקת נשא גם הוא דברים, והתייחס להישגיה של ירושלים בשנים האחרונות. "דורות רבים, משך אלפיים שנה, לא היו מסוגלים אפילו לחלום על מציאות שכזו. מציאות שבה למרות האתגרים והקונפליקטים הקיימים בעיר, נושבת בירושלים רוח של בנייה ועשייה", אמר.

"ההגירה השלילית מהעיר היא מהנמוכות אי פעם, ומספר התלמידים מהמגזר הציוני במגמת עלייה מתמדת ומשמעותית מערכת החינוך שלנו שזכתה לראשונה בפרס החינוך, הינה מקום טוב לגדל בו ילדים בכל המגזרים. המנופים שממלאים את שמי העיר – ומייצרים שיא בהתחלות בנייה, הכפלת מספר הסטרט-אפים מ-250 ל-500 חברות בתוך שנתיים וחצי בלבד, הרנסאנס התרבותי שהעיר עוברת, הכבישים המהירים, רשת הרכבות הקלות והרכבת המהירה לירושלים; פארקים מטרופוליניים; ופרויקטים רבים שקורמים עור וגידים בתהליך המופלא של בניית ירושלים וכפי שבנינו ופיתחנו את ירושלים ב-49 שנות אחדותה עד היום - כך מצווה עלינו, בשם הנופלים על הגנת העיר, להמשיך ולהעצים את ירושלים כעיר מאוחדת ומאחדת – שעושה את 'כל ישראל חברים', למען הדורות הבאים".

במהלך הטקס, נערכה הדלקת האבוקות ובה עלו להדליקן אלוף רוני נומה יחד עם פרופסור מרדכי רוטנברג, שהשליך בגיל 16 בקבוק מולוטוב על ראש טור משוריינים ירדניים שניסו לחדור לירושלים, וכך מנע את כניסת הטור כולו; אלוף-משנה כפיר כהן, מפקד חטיבת ירושלים, ועמו רב-סרן במילואים חנן גוראל אשר שירת במלחמת ששת הימים כשליש גדודי בגדוד 963 של חטיבת ירושלים; אלוף-משנה חגי עמר, מפקד חטיבת הראל, ועמו אלוף-משנה במילואים מיכה מאור ששימש כמפקד פלוגת ההנדסה של חטיבת הראל במלחמת ששת הימים; אלוף-משנה טל פוליטיס, מפקד חטיבת הצנחנים, ורב-סרן במילואים מייקל לניר שהיה מייקל מפקד מחלקה בפלוגתו של דודיק רוטנברג, בקרב על בית הספר לשוטרים ועל גבעת התחמושת וסגן-אלוף טל, מפקד טייסת 102, יחד עם רב-סרן במילואים דני אשכנזי, בנו של גיורא אשכנזי מיחידת הצנחנים, אשר נפל במלחמת ששת הימים בקרב על הר הצופים.

בנימין נתניהו ראש הממשלה – בטקס הממלכתי לציון יום ירושלים  - גבעת התחמושת. ניב אהרונסון
נתניהו בטקס, הערב/ניב אהרונסון
הטקס הממלכתי לציון יום ירושלים – בגבעת התחמושת. ניב אהרונסון
במת הטקס, הערב/ניב אהרונסון
חבר הכנסת יואב גלנט – הטקס הממלכתי לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת. ניב אהרונסון
שר השיכון יואב גלנט בטקס, הערב/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully