וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגל אסלאמי הונף על ניידת שאבטחה צעדת רמדאן - ועורר סערה

5.6.2016 / 14:53

פרסום התמונות של הניידת בטובא זנגרייה שבצפון, שעליה התנוסס הדגל עם פסוק מהקוראן, עוררו תגובות מעורבות ברשת וגרמו מבוכה למשטרה, שטענה "ההתנהגות של המתנדב תיבחן ביסודיות ותטופל בהתאם". ראש המועצה: "לא מנוגד לחוק"

שוטר בתוך ניידת מניף את דגל התנועה האיסלאמית, טובה זנגריה. 5 ביוני 2016. טוויטר, צילום מסך
"משטרת דאעש". כתב גולש בתגובה לתמונה/צילום מסך, טוויטר

חודש הרמדאן יתחיל הערב (ראשון) וכמדי שנה מקיימים מוסלמים ביישוביהם שברחבי הארץ צעדות לרגל פתיחתו. אלא שניידות המשטרה שאבטחו את הצעדה המסורתית שהתקיימה אתמול בכפר הבדואי טובא זנגרייה שבגליל העליון, משכו אליהן תשומת לב מיוחדת: על אחת הניידות הונף דגל אסלאמי ועליו התנוסס פסוק מהקוראן.

תמונות של הדגלים מונפים על הניידת פורסמו ברשת, בין היתר בעמוד הפייסבוק של פעיל הימין הקיצוני בנצי גופשטיין, וגררו תגובות מעורבות. "משטרת דאעש", כתב גולש אחד. "לא כל כך משנה מה כתוב שם כמו שהם בכלל לא צריכים להניף דגלים בערבית בתוך ניידת ישראלית נקודה. זה לא סעודיה פה", כתב אחר.

בפוסט ספק סרקסטי שהעלה בפייסבוק גולש ששמו נאיף אל-הייב הוא כתב: "תמונה אחת שווה אלף מילים. כל הכבוד למשטרת ישראל, שאבטחה וליוותה היום את הצעדה לקראת חודש הרמדאן בכפר טובא זנגרייה, ואף הניפה בגאווה את דגל האסלאם הלבן שקורא לשלום ואחווה בין כל העמים ומנצח את כל הדגלים השחורים". הוא הוסיף: "ולמי שאיבד את הצפון, שיישא את עיניו אל מדינת ישראל!".

עוד בוואלה! NEWS:
חשיפה: עיריית ירושלים תקים שכונת ענק יהודית מעבר לקו הירוק
מיתוס "השטן הגדול" נשבר: הקשר החשאי בין חומייני לממשל האמריקני
בג"ץ קבע: צעדת "ריקודגלים" תעבור ברובע המוסלמי בכפוף להגבלות

שוטר בתוך ניידת מניף את דגל התנועה האיסלאמית, טובה זנגריה. 5 ביוני 2016. טוויטר, צילום מסך
שוטר בתוך ניידת מניף את דגל התנועה האיסלאמית, טובה זנגריה. 5 ביוני 2016/צילום מסך, טוויטר

במשטרה גינו את הנפת הדגל. "במסגרת תהלוכה לקראת הרמדאן בכפר טובא זנגרייה, ניידת משטרה ובה מתנדבים ליוותה את השיירה, אחד מהם צולם מחזיק את הדגל שעליו פסוקים מהקוראן. בבדיקה שנערכה התברר כי באחת העצירות התבקש המתנדב על ידי משתתפי התהלוכה להחזיק בדגל על מנת שיצלמו אותו, והוא הסכים", נמסר בתגובה ממשטרת ישראל. "ההתנהגות של המתנדב תיבחן ביסודיות ותטופל בהתאם".

חוסיין אל-הייב, ראש המועצה, התגונן ודחה את הביקורת. "הדגל שהונף שם הוא לא של דאעש ולא של ג'בהת א-נוסרה. זה דגל של האסלאם המסמל התנגדות לאלימות ותמיכה בשלום בין אדם לחברו. כל מה שכתוב עליו הוא 'אין אלוהים מלבד אללה ומוחמד שליח אללה'. בתהלוכה הזאת היו גם יהודים. מי שמנסה להתסיס סביב האירוע הזה, אז או שהוא גזען או שהוא רוצה להכתים את המשטרה. בהנפת הדגל הזה אין שום דבר שהוא מנוגד לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully