וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי "מחאת הקייטנות" מפגינים: "בנט – אתה בפגרה, אנחנו בעבודה"

5.6.2016 / 10:31

אחרי שמשרד החינוך הודיע כי לא תתקיים השנה תכנית "בית הספר של החופש הגדול" עבור כיתות ג' ו-ד', ולנוכח מחירי הקייטנות הגבוהים, יצאה היום לדרך סדרת הפגנות ברחבי הארץ. "עזרו לנו לעבור את הקיץ בלי גירעון"

הורים וילדים מפגינים נגד מחירי הקייטנות הגבוהים באשדוד. 5 ביוני 2016. פורום ועדי ההורים היישוביים, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה באשדוד, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, פורום ועדי ההורים היישוביים

ברחבי הארץ מתקיימות היום (ראשון) הפגנות הורים במחאה על מחירי הקייטנות הגבוהים ועל ביטול תכנית "בית הספר של החופש הגדול" לכיתות ג' ו-ד'. הבוקר הפגינו ההורים באשדוד, וצפויות הפגנות גם במזכרת בתיה ובאלפי מנשה. המחאה תימשך כל השבוע בערים שונות ברחבי הארץ.

בהפגנה באשדוד הבוקר נשאו ההורים שלטים שבהם דרשו ממשרד החינוך לעמוד שהתחייבותם ולהרחיב את הקייטנות. "נמאס לנו שפוגעים בילדינו, בית הספר של החופש הגדול נותן אוויר להורים וערך מוסף לילדים", נכתב על אחד השלטים. על אחרים נכתב: "בנט – תחזיר לנו את קייטנות פירון ולפיד. אתה תהיה בפגרה, אנחנו ההורים בעבודה", ו"עזרו לנו לעבור את הקיץ בלי גירעון".

עוד על מחאת הקייטנות:
2,100 שקלים לחודש: ההורים יוצאים למאבק במחירי הקייטנות
דעה: אם יש טיסות לואו-קוסט, למה שזה לא יתפוס גם בקייטנות?
תורת המספרים: הנתונים שחושפים את מחדל חופשות הילדים

מחאת הורים במזכרת בתיה על מחירי הקייטנות. פייסבוק, צילום מסך
שלטי מחאה במזכרת בתיה/צילום מסך, פייסבוק

לפני שבועות אחדים הודיע משרד החינוך כי התכנית שמטרתה לספק לילדים מסגרת חינוך גם במהלך חופשת הקיץ לא תופעל השנה עבור תלמידי כיתות ג' ו-ד'. זאת, נוסף על מחירי הקייטנות הגבוהים ברחבי הארץ, שיכולים להגיע עד סכומים של קרוב ל-3,000 שקלים, הובילו את ההורים לפתוח במחאה.

"המשכורת שלי הולכת קומפלט למתנ"ס", אמרה יעל בן הרוש, תושבת מזכרת בתיה ואם לארבעה ילדים, בעקבות פתיחת קמפיין המחאה בשבוע שעבר. "זה מגיע ל-7,000 שקל. אנחנו שני הורים עובדים, ובכל קיץ מחדש נמצאים באותו קושי לסגור את החודש. זה כבר כמה שנים ככה". לדברי בן הרוש, תמחור הקייטנות בעייתי. "התברר לנו שאנחנו בעצם מסבסדים פעילויות אחרות של המתנ"ס. אולי אנחנו נהנים מהן בעקיפין, אבל גוזרים כאן קופון על משהו בסיסי", הסבירה. "אם יש חוג, יש לי אופציה לא לשלוח. אבל בקייטנה אין לי אופציה אחרת, ואנחנו מוצאים את עצמנו מול שוקת שבורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully