וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד: פינגווין זכה לרגל תותבת חדשה - תוצרת מדפסת תלת ממד

הפינגווין "באגפייפס" איבד לפני תשע שנים את כף רגלו, ועל אף מאמצי מטפליו לא הצליח לעמוד ולשחות כמו שאר חבריו. כעת הוא זוכה לצעוד שוב בזכות התותב שיוצר במיוחד עבורו בהליך ייחודי וראשון מסוגו

פינגווין בניו זילנד זכה לרגל תותבת אחרי תשע שנים. CHRISTCHURCH ANTARCTIC CENTRE, אתר רשמי
הפינגווין "באגפייפס". רגל חדשה/אתר רשמי, CHRISTCHURCH ANTARCTIC CENTRE

במרכז האנטרקטי של קרייסטצ'רץ' שבניו זילנד נרשמה ביום רביעי האחרון התרגשות, כשאחד מדיירי המרכז הוותיקים זכה לצעוד על שתי רגליו לראשונה זה תשע שנים – בזכות רגל תותבת מפלסטיק שיוצרה במיוחד עבורו במדפסת תלת ממד. הפינגווין "באגפייפס" איבד בשנת 2007 את רגלו השמאלית, לאחר שהסתבך בחוט דיג והובא למרכז. וטרינר סקוטי שטיפל בו נאלץ לקטוע את רגלו ומאז הוא מטופל במרכז, כשהוא נעזר במקור ובכנף כדי לצאת ולהיכנס מהבריכות במקום. הווטרינר שטיפל בבאגפייפס גם העניק לו את שמו, שפירושו חמת חלילים – על שם כלי הנגינה הסקוטי המסורתי.

מטפליו של באגפייפס התקינו לו בתחילה מעין קב מאולתר מפלסטיק וקצף, אך הוא לא יכל לעמוד באופן מאוזן על הקרקע והצליח רק לדדות ממקום למקום. בזכות הרגל התותבת החדשה הוא יוכל לשוב לצעוד ולשחות, כמו כל בני מינו.

את כף הרגל החדשה ייצר דון קלוקאס, מרצה בכיר באוניברסיטת קנטרברי, בהליך ראשון מסוגו במדינה. לדבריו, החלק המסובך ביותר היה דווקא השלב המקדים של סריקת כף רגלו הימנית כדי לייצר תבנית מתאימה להדפסה. זאת, מכיוון שבאגפייפס סירב להישאר רגוע וזז בעצבנות במהלך הסריקה.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא תגנוב ווי-פיי": פסק ההלכה החדש בסעודיה שאוסר לגלוש מהשכן
השיטפונות בצרפת: מפלס הסיין עלה ב-6.5 מטר; יצירות פונו מהלובר
ועידת השלום בפריז: "האיומים השתנו והפכו את השלום לנחוץ יותר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully