וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,100 שקלים לחודש: ההורים יוצאים למאבק במחירי הקייטנות

3.6.2016 / 9:35

מחירי הקייטנות הגבוהים, שהגיעו לכדי סכומים של אלפי שקלים בחודש בכמה ערים, מעסיקים הורים רבים ברחבי הארץ. בגבעתיים, למשל, הצליחו להוזיל את המחיר אחרי מחאה נרחבת, וביישוב מזכרת בתיה מצפים לתוצאה דומה: "די לסחיטה"

מחאת הורים במזכרת בתיה על מחירי הקייטנות. פייסבוק, צילום מסך
"מזכרת יקרה לי". שלט מחאה על בית במזכרת בתיה/צילום מסך, פייסבוק

ההורים במזכרת בתיה נדהמו לאחרונה לגלות כי המתנ"ס ביישוב דורש לא פחות מ-2,395 שקלים עבור קייטנה לחודש יולי – אחד הסכומים היקרים לקייטנה בארץ. לאחר שהתאגדו ופנו למתנ"ס ולעירייה, הופחת הסכום ל-2,150 שקלים, אך ההורים לא הסתפקו בכך ופתחו בקמפיין להורדה נוספת של המחיר. במסגרת הקמפיין, תלו תושבי היישוב יותר מ-50 שלטי מחאה על בתיהם, וביום ראשון הקרוב הם יקיימו הפגנה. על השלטים שתלו נכתב "מזכרת יקרה לי – מחאת הקייטנות".

מחירי הקייטנות הגבוהים מעסיקים הורים בכל הארץ בשבועות האחרונים. המחירים היקרים ביותר הגיעו לכ-2,100 שקלים בכמה ערים, בהן גבעתיים, שם בעקבות מחאת הורים הוזל המחיר בכמה מאות שקלים, ובמועצה האזורית חוף הכרמל, שם עומד המחיר על כ-2300 שקלים. "המשכורת שלי הולכת קומפלט למתנ"ס", אמרה יעל בן הרוש, תושבת מזכרת בתיה ואם לארבעה ילדים. "זה מגיע ל-7,000 שקל. אנחנו שני הורים עובדים וכל קיץ מחדש נמצאים באותו קושי לסגור את החודש. זה כבר כמה שנים ככה".

עוד ידיעות בנושא חינוך בוואלה! NEWS:
"סעיף שגוי": משרד החינוך טעה בשאלון בבגרות בסוציולוגיה
"אין מספיק עמדות ימין": מהומה בכנס "שוברים שתיקה" בבן גוריון
"עגל הזהב של משרד החינוך": תלמידים נגד קמפיין 5 היחידות של בנט

מחאת הורים במזכרת בתיה על מחירי הקייטנות. פייסבוק, צילום מסך
"מסבסדים פעילויות אחרות". שלט מחאה על גדר בית במזכרת בתיה/צילום מסך, פייסבוק

לדברי בן הרוש, שהשנה החליטה לחקור את הנושא יותר לעומק, וממצאיה העלו כי תמחור הקייטנות בעייתי. "הסתבר לנו שבעצם אנחנו מסבסדים פעילויות אחרות של המתנ"ס. אולי אנחנו נהנים מהן בעקיפין, אבל גוזרים כאן קופון על משהו בסיסי", הסבירה. "אם יש חוג, יש לי אופציה לא לשלוח. אבל בקייטנה אין לי אופציה אחרת ואנחנו מוצאים את עצמנו מול שוקת שבורה". היא הוסיפה כי התחילו התארגנויות לקיום קייטנות של נערים ואימהות ביישוב, אך היא "רוצה רציפות של מסגרת, מקום עם גינה שמותאם לילד, והמתנ"ס זו האופציה היחידה".

קובי שטיינברג, אב לשלושה ילדים הנמנה עם יוזמי המחאה, סיפר כי יחד עם קבוצת הורים פנתה למתנ"ס ולאחר שיחות, הוסכם להוריד את המחיר ל-2,150 שקלים – אך זה לא הספיק. "מדובר על קייטנה של חודש, 20 יום נטו. התחלנו לחלק את הגנים לנציגים ולהריץ את זה בווטסאפ. עשינו תכנית עבודה שכללה פתיחת קבוצת פייסבוק והכנו שלטים שכבר תלויים על 50 בתים ביישוב. ביום ראשון נעשה הפגנה ברחבת המתנ"ס ואנחנו חושבים על הצעדים הבאים", אמר.

על המחיר היקר אמר שטיינברג: "זה להיכנס לכיסים של ההורים ולסחוט כסף. פרטנו את המחירים לפרטי פרטים - כוח אדם, מזון, השכרת המבנה - וזה לא אמור לעלות יותר מ-1,200 שקל. יש ערים שהצליחו לעשות במחירים כאלו, אבל מה שקורה זה שהמתנ"ס דרך זה מסבסד דברים אחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחאת הורים במזכרת בתיה על מחירי הקייטנות. פייסבוק, צילום מסך
החברה למתנסים: "המחירים זולים ב-20%-40% מקייטנות פרטיות". שלט מחאה במזכרת בתיה/צילום מסך, פייסבוק

מהחברה למתנ"סים נמסר בתגובה: "קייטנות החברה למתנ"סים הארצית מתקיימות במאות מרכזים קהילתיים, שהם מוסדות ללא כוונת רווח, בכל הארץ ובכל המגזרים, כשהמרכז הקהילתי במזכרת בתיה נמנה עליהם. מחירי הקייטנות נקבעים על ידי הנהלות המרכזים הקהילתיים המורכבות מנציגי עירייה, נציגי ציבור ונציג מהחברה למתנ"סים הארצית, והם זולים ב-20%-40% מקייטנות פרטיות בעלות אותם מאפיינים. המחירים נעים בין 600 ל-1,800 שקלים ליום קצר ולבין 1,600-2,500 שקלים ליום ארוך, כשהמחירים משתנים בהתאם לתמה של הקייטנה, לתכנים, לעלויות החומרים, בהתאם למשך הקייטנה הנע בין שלושה שבועות לחודש וחצי, וכן בהתאם לסבסוד מהמדינה (כבקייטנות ביה"ס של החופש הגדול) או של הרשויות. במקומות שבהם ניתן סבסוד, מתאפשר להוריד את המחיר אף מתחת למחיר עלות".

עוד נמסר כי "ככל שיש הכנסה עודפת מעבר לעלות מקייטנה, או מכל פעילות אחרת של המרכז הקהילתי, הסכום הנותר מועבר במלואו לפעילויות לטובת הקהילה. בחברה למתנ"סים מדגישים שישנן הנחות רישום מוקדם והנחות אחים, וכן שבמקרי מצוקה כלכלית ניתן לפנות לוועדות ההנחות במרכז הקהילתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully