וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סעיף שגוי": משרד החינוך טעה בשאלון בבגרות בסוציולוגיה

2.6.2016 / 21:05

במהלך בחינת בגרות נדהמו תלמידי י"ב לגלות שאלה בנושא שלא הופיע בחומר הלימוד. משרד החינוך הודיע שהשאלה לא תיחשב בציון והעביר הנחיה לא לענות עליה אחרי שרבים כבר סיימו את הבחינה

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
התלמידים לא ידעו מה לענות/בן קלמר

משרד החינוך נכשל בבחינה: תלמידי י"ב במגמה לסוציולוגיה שניגשו היום (חמישי) לבחינת הבגרות נדהמו לגלות במבחן שאלה שלא הופיעה בחומר הלימוד. רק לקראת סוף הבחינה הם עודכנו שמדובר בטעות של משרד החינוך והשאלה לא תיחשב בציון.

"הסבר מהי סטייה חברתית והאם גירושין נחשבים סטייה חברתית בהודו. נמק את תשובתך". זו הייתה שאלה 10 ב' בבחינה שהתקיימה היום בצהריים ועליה נדרשו התלמידים לענות, וערכה 11 נקודות. אלא שהנושא "סטייה חברתית", אינו כלול בחומר הלימוד לסוציולוגיה בתיכון והתלמידים הנדהמים לא ידעו מה לענות.

התלמידים פנו למשגיחים, שמצדם עדכנו את הרכזים הפדגוגיים והמורים וכך חלפו דקות ארוכות עד שדבר הטעות הגיע למשרד החינוך, שם העבירו הנחיה לרכזים להודיע לתלמידים כי אינם חייבים לענות על השאלה. ההוראה הגיעה לתלמידים רק זמן קצר לפני סיום הבחינה, כאשר רבים מהנבחנים כבר סיימו את השאלון.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת הולילנד: הפרקליט של אולמרט צפוי להיות מואשם בשיבוש מהלכי משפט
שרים, סולחות וגם חתונה הייתה שם: מפגן הכוח הנוצץ של הרב יוסף
"יהיר ואגוצנטרי": ירח הדבש בין הקצינים לאלשיך הולך ונגמר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

י' מגבעתיים שנבחנה היום במקצוע סיפרה: "זה היה מוזר. אני עשיתי שתי יחידות והמורה אמר שהשאלה הזו היא מהתכנית של שלוש. אני התכוננתי לפי הטבלה של החומר של משרד החינוך וזה לא היה בטבלה. אני עם שאלון מותאם והיו לי שאלות שמותר לי לא לענות עליהן, אז בחרתי לא לענות על זו. רק קרוב לשעה וחצי אחרי תחילת המבחן הרכזת באה לכיתה ואמרה לא לענות על השאלה". לדבריה, "זה היה מוזר כי אף פעם בכלל לא למדנו את המושג של סטייה חברתית. זה לא בסדר".

מורה לסוציולוגיה באחד מבתי הספר, סיפרה כי המורים ישבו בזמן הבחינה מחוץ לכיתות כשהבינו שיש טעות במבחן. "מנחים אותנו מה ללמד וכוללים חומר שלא נכלל? רק סמוך למועד סיום הבחינה נאמר לנו שהסעיף השגוי לא ייבדק כך שמי שענה על שאלה 10 בסעיפה הראשון הרוויח - כשענה על סעיף א', בהנחה שבחר שאלה זו וענה נכון. הרכזות בבתי הספר נכנסו לכיתות - לקראת אמצע-סוף הבחינה להנחות את התלמידים", אמרה.

ממשרד החינוך נמסר: "היום התקיימו 60 בחינות שונות, במספר תחומי דעת. זמן קצר לאחר תחילת הבחינה בסוציולוגיה, שנמשכה שעתיים, התגלתה טעות באחד הסעיפים לבחירה. תלמיד שבכל זאת ענה על הסעיף, יקבל את מלוא הניקוד על תשובתו".
במשרד ביקשו להדגיש כי תלמידים יקבלו ציון מלא בין אם השיבו רק על סעיף א' ובין אם בחרו להשיב על סעיף ב'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully