וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד החוץ: "לא צריך לנסוע עד לצרפת, ועידת השלום תיכשל"

2.6.2016 / 18:55

ערב הוועידה הבינלאומית בפריז, טען דורי גולד כי יוזמת השלום הצרפתית "תיכשל, כמו שסייקס ופיקו נכשלו להכתיב סדר חדש במזרח התיכון לפני מאה שנים". לדבריו, "הפלסטינים בורחים מלשבת עם דיפלומטים ישראלים"

עריכה: אוהד פיטר

מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד התייחס הערב (חמישי) לוועידה הבינלאומית שתתכנס מחר בפריז, במסגרת יוזמת השלום הצרפתית, וטען כי "הדרך היחידה לעשות שלום היא באמצעות משר ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים ובתמיכת מדינות ערב, ולא באמצעות ועידה בפריז". לטענת גולד, "אם יש לך סכסוך עם השכן, לא צריך לנסוע עד צרפת, ולהביא את סנגל, כדי לפתור אותו".

"מה שצרפת מארגנת אינה ועידה אזורית, אלא בינלאומית", הסביר גולד. "לפני מאה שנים סייקס ופיקו ניסו להכתיב סדר חדש במזרח התיכון – זה היה בשיא הקולוניאליזם באזורנו – הדבר נכשל אז, וייכשל גם היום". הוא הוסיף כי הוועידה הצרפתית "משפיעה על המוטיבציה של הפלסטינים לשלום איתנו", והבהיר: "חייבים להחזיר אותם לשבת פנים מול פנים עם דיפלומטים ישראלים. הם בורחים מזה".

עוד בוואלה! NEWS:
הפלסטינים דחו את הצעת נתניהו לפגישה: "מתחבא מאחורי מסך עשן"
נתניהו: "מוכן לנסוע מחר לפריז למו"מ ישיר עם אבו מאזן"
לאחר שנדחתה: ועידת השלום הצרפתית תתכנס בפריז בתחילת יוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של צרפתי ז'אן מרק איירו, 15 במאי 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אנחנו חייבים למהר". נתניהו ושר החוץ איירו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בשבוע שעבר דחה ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה את הזמנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה בילטראלית בארמון האליזה, במקום ההשתתפות בוועידת השלום הצרפתית. על פי הדיווח בעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, גורמים פלסטיניים נוספים דחו גם אפשרות של פגישה בקהיר. זאת, בעקבות פגישתו של חמדאללה עם ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, שהשלים ביקור שארך שלושה ימים בישראל וברשות הפלסטינית, במטרה לקדם את היוזמה הצרפתית.

נתניהו כבר הכריז בעבר על דחייתו את היוזמה, וטען כי יש לקדם את תהליך השלום במשא ומתן ישיר ללא תנאים. משרד החוץ הפלסטיני טען כי נתניהו מנסה "להתחבא מאחורי מסך עשן ולייפות את סירובו ליוזמה הצרפתית". חמדאללה בירך על היוזמה הצרפתית, וטען כי נתניהו רק "מנסה לקנות זמן". לדבריו, "אנחנו חייבים למהר. הזמן עובר במהירות. פתרון שתי המדינות נעלם". הוא הוסיף כי דרישת הפלסטינים להקפאת הבנייה בהתנחלויות לפני תחילתו של משא ומתן "אינה תנאי מקדים, אלא דרישה שמופיעה בכמה אמנות שאושרו ואושררו על ידי הקהילה הבינלאומית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פגישת ראש ממשלת צרפת וראש הממשלה הפלסטיני, רמאללה, 24 במאי 2016. רויטרס
"נקבל בברכה כל מה שיקדם שיח ישיר". ואלס וחמדאללה בפגישתם ברמאללה/רויטרס

בפגישה עם חמדאללה, ואלס אמר כי "הביטחון שלנו, כצרפתים וכאירופים, והיציבות שלנו תלויים בשלום באזור, ובשלום בין ישראל לפלסטינים". לדבריו, בתגובה מרומזת להצהרות נתניהו, "נקבל בברכה כל מה שיקדם שיח ישיר, כל עוד הוא כנה וחיובי. עם זאת, בהתחשבות בהסלמה בשטח, אני מאשר כי השלב הראשון של היוזמה שלנו ייערך ב-3 ביוני בפריז".

הוועידה תתכנס מחר תחת חסותו של שר החוץ ז'אן-מארק איירו, שביקר גם הוא לאחרונה באזור ונפגש עם בכירים ישראלים ופלסטינים, וישתתפו בה חברות הקוורטט למזרח התיכון – רוסיה, ארצות הברית, האו"ם והאיחוד האירופי – החברות הקבועות של מועצת הביטחון של האו"ם, ומדינות ערביות, מוסלמיות ואירופיות נוספות. שרי החוץ וחברי המשלחות יקדמו מסגרת למשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית – שלא הוזמנו לוועידה – שיוביל להסכם סופי עד לסוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully