וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהיר ואגוצנטרי": ירח הדבש בין הקצינים לאלשיך הולך ונגמר

2.6.2016 / 16:05

פרסום ההודעה על פרשת מעון ראש הממשלה שהביכה את המשטרה, ביטול התלונות האנונימיות, חוסר ההקשבה לבכירים - אחרי חצי שנה בשירות, המפכ"ל כבר לא אהוד במשטרה כפי שהיה וקצינים מתארים קרע ביחסים

עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: ניב אהרונסון, רוני כנפו,יותם רונן, ערוץ הכנסת

"אף אחד לא חף מטעויות", ניסה אמש (רביעי) השר לביטחון הפנים גלעד ארדן להסביר את מבול האשמות שכוונו לאחרונה כלפי המפכ"ל רוני אלשיך, שנדמה כי השבוע הביא את תהליכי השב"כיזציה במשטרה לשיא שלא היה כמותו. אף שארדן ממשיך לגבות את אלשיך, שאותו הוא מינה בעצמו לפני חצי שנה, גם הוא לא יכול להתעלם מהלחישות באוזניו בנוגע לתפקודו בחודשים האחרונים, כמו גם מהנתק שנוצר בקרב סגל פיקוד הבכיר. "יהיר, אגוצנטרי, לא מקשיב לקציניו", ממשיכים להגדיר אותו קצינים בכירים, בהם גם ניצבים, ומתארים יחסים מעורערים.

בתחילת כהונתו הם אהבו את המהלכים הראשוניים שהוא ערך בשירות. הוא גיבה קצינים, כמו ניצב רוני ריטמן וניצב ירון בארי, שתיקים נגדם נסגרו והחזיר אותם לתפקידם; הוא התעלם מהביקורת התקשורתית, באופן שאותו העריכו קציניו; אפילו השאלונים שביקש לערוך לשוטרים, כחלק מהשב"כיזציה שהביא עמו מהארגון, לא הפריעו להם יותר מדי.

אך מהר מאוד הכבוד שלו זכה אלשיך במסדרונות המטה הארצי נשחק. סגל הפיקוד הבכיר גילה מפכ"ל שכמעט לא שומע לעצתם, אף שהיה טבעי כי היה מקשיב להם לנוכח העובדה כי הגיע מחוץ לשורות המשטרה. הסגל הבכיר גילה גם מפכ"ל שמחפש קצינים בכירים שמשתפים פעולה עם התקשורת. בתגובה לכך, אלשיך ערך ישיבות שבהן דרש לחדד את הקוד האתי בכל הקשור ליחסי גומלין עם התקשורת. באותן הישיבות הוא לא הקשיב לאף עצה שהועלתה בנוגע להתמודדות מול המבול התקשורתי.

לקריאה נוספת:
המפכ"ל לשעבר חפץ נגד אלשיך: "צריך לפרסם ממצאי חקירה"
אלשיך: "המשטרה הפכה לשק חבטות של התקשורת"
במח"ש הבינו: לא ניתן להתעלם מרוח המפקד הסלחנית של אלשיך

העדלאידע בחולון. ראובן קסטרו
העריכו אותו על ההתעלמות מהתקשורת. אלשיך/ראובן קסטרו

שיא הביקורת, ובעיקר הקרע במטה הארצי, הגיע עם ניסוח הודעה על סיום חקירת פרשת מעונות ראש הממשלה. ניצבים בסביבתו של אלשיך ייעצו לו בכל התוקף לפרסם הודעה מלאה שבה יינתנו המלצות להעמיד את רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ולא להסתירן. אך למרות הפצרות קציניו, התעקש אלשיך ופרסם הודעה שבמטה הארצי ראו בה בבחינת מנוגדת לדמוקרטיה.

בעוד נחקרים, גם אזרחים פרטים, "זכו" ליחס שלילי כשפורסמו המלצות להעמדה לדין לגביהם, במקרה של גברת נתניהו, העדיף אלשיך להסתיר אותן. כשמעשיו הותקפו על ידי התקשורת, פרסמה דוברות המשטרה הודעה לפיה, המפכ"ל סבר כי "מדובר בהחלטה ערכית וכל ניסיון לתקוע טריז בין לשכתו של המפכ"ל לבין לשכתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט", שגם הוא, כך מתברר, לא אהב את ההחלטה, היא "בבחינת ניסיון לפגוע בשלטון החוק". לא פחות מכך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שר הביטחון גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד מחוז ש"י משה ברקת, טקס החלפת פיקוד מחוז ש"י במעלה אדומים. נועם מושקוביץ
ניצנים של אי שביעות רצון. ארדן ואלשיך/נועם מושקוביץ

הקרע בין אלשיך לקציניו, כך נדמה, ממחיש להם כי בכוונתו להחליף חלק מן הניצבים הוותיקים בסגל הפיקוד הבכיר, בעיקר כאלו שעומדים על עקרונותיהם, ובמקומם למנות קצינים המקורבים אליו. לא מן הנמנע שקצינים אלה יגיעו מחוץ לשורות המשטרה, ייתכן מהשב"כ, לתפקידים רגישים מאוד במשטרה. בתחילת הקדנציה שלו אלשיך כבר עשה מהלכים מסוג זה. לאחרונה הוא גייס שני קצינים מחוץ לארגון, אך מינויים לא כה לתרעומת גדולה, כיוון שמדובר היה בתפקידי לוגיסטיקה.

בשבועות האחרונים ארדן אמנם תומך באלשיך, אך גילה אי-שביעות רצון בנוגע לסוגיית הגישה למכתבים אנונימיים המתקבלים במטה הארצי נגד קצינים בכירים. מסמך שנחשף בוואלה! NEWS, ועליו חתם סגנו של אלשיך, גילה כי את תחושותיו של המפכ"ל עליהם: "המכתבים האנונימיים צצים, כדרך פלא, לפני שיבוצים וקידומים". בעקבות ההד התקשורתי שלה גרמה ההודעה של אלשיך, ציפה השר ארדן כי הוא יבהיר את דבריו בתקשורת. הבהרה כזו מעולם לא הגיעה.

לא רק קציניו של אלשיך, אנשי תקשורת בכירים וחברי כנסת אינם מרוצים ממה שמתחולל בהנהגת המשטרה. אחרי שהמפכ"ל יצא נגד התלונות האנונימיות אמר ראש המחלקה לחקירות שוטרים, אורי כרמל, כי כיום כבר לא מתקבלות תלונות נגד קצינים בכירים במשטרה, "ולא כי התופעה נעלמה". דבר שלא היו לו תקדימים בעבר, בטח שלא בתקופת כהונתו של המפכ"ל הקודם, יוחנן דנינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully