וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עורכי הדין נגד פרקליט משפחת נתניהו: "לא נשלים עם הסתה נגד שופטת"

1.6.2016 / 12:04

הלשכה התייחסה לאמירותיו של עו"ד יוסי כהן נגד השופטת פרוז'ינין בעקבות פסיקתה בפרשת מעון ראש הממשלה ומסרה כי הן לא מקובלות. גם מערכת בתי המשפט גינתה והודיעה שתגיש תלונה. כהן התנצל: "לא הייתה לי כוונה לפגוע"

יוסי כהן עורך הדין של שרה נתניהו בבית הדין הארצי לעבודה, ירושלים. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
"המשפט נוהל באופן חד צדדי". עו"ד יוסי כהן/נועם מושקוביץ

לשכת עורכי הדין גינתה הבוקר (רביעי) בחריפות את הדברים שאמר אתמול עו"ד יוסי כהן, בא כוחה של משפחת נתניהו, בעקבות פסק הדין של שופטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, דיתה פרוז'ינין, בתביעתו של עובד מעון ראש הממשלה לשעבר גיא אליהו. "הניסיון להטיל דופי בבית המשפט ולהתגולל על שופטת העושה מלאכתה נאמנה אינו ראוי ואינו מכבד את ציבור עורכי הדין", נמסר. "לשכת עורכי הדין מביעה מחאה על התבטאויותיו של עו"ד כהן", הובהר בהודעה.

בצהריים, אחרי הודעת גינוי הלשכה, פרסם עו"ד כהן הודעת התנצלות על דבריו אמש נגד נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים. במכתב שהפיץ כהן כתב כי "אני מעריך ומכבד את כל הערכאות השיפוטיות והשופטים ונוהג בהם בכבוד. הביקורת שלי על בית הדין התמקדה בהליך משפטי מסויים שפגע בזכויותיה של הגב' נתניהו להביא עדים". כהן הדגיש כי "אין ולא הייתה לי כוונה לפגוע אישית בשופטת. אני מצטער אם הדברים הובנו אחרת".

אתמול מסר כהן בעקבות הפסיקה כי על המדינה לפצות את אליהו בתביעתו על העסקה פוגענית, כי "היחס הפוגעני האמיתי הוא של השופטת פרוז'ינין, שכצפוי התעלמה שוב באופן בוטה ומוטה מעדותה של הגברת נתניהו. בולא התאפשר לגברת נתניהו להביא עדים שיפריכו את טענותיו השקריות והמרושעות של גיא אליהו. בכוונתנו לערער על פסק דין שגוי ומוטה זה".

עוד בוואלה! NEWS:
המדינה תפצה ב-85 אלף שקלים עובד לשעבר במעון ראש הממשלה
נדחתה בקשת שרה נתניהו לפסול את נשיאת בית הדין בתיק גיא אליהו
שרה נתניהו ערערה על החלטת השופטת שלא לפסול עצמה: "דעתה נעולה"

השופטת הראשית של בית המשפט הארצי לעבודה דיתה פרוז'ינין, ירושלים. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
"הניסיון להטיל דופי אינו מכבד את עורכי הדין". השופטת פרוז'ינין/נועם מושקוביץ

"התבטאויות מסוג זה מצד עורך דין בישראל כלפי בית המשפט הינן בלתי מקובלות ויש להוקיען ולהסתייג מהן", הוסיפה לשכת עורכי הדין בהודעתה. בהודעה הובהר כי אין מדובר בהתייחסות לפסק הדין, אלא "הסתייגות מכל התבטאות החורגת מכללי הביקורת המקובלים", הנובעת מ"החובה להגן על מערכת המשפט".

עוד הובהר כי "הסתה והשמצה כלפי שופטת, אשר מטבע הדברים מנועה מלהגיב, אינו מצב שניתן להשלים עמו ולקבלו, ולכן באה תגובה זו". בעבר העמידה לדין לשכת עורכי הדין שני עורכי דין שהתבטאו נגד שופט ונגד מבקר המדינה.

גם מערכת בתי המשפט הגיבה לדבריו של עו"ד כהן על השופטת. "בתי המשפט ובכללם בתי הדין פוסקים בהתאם לדין ואין עליהם מורא פרט למורא הדין", נכתב בהודעה שנמסרה מטעמה. "מערכת בתי המשפט והעומדים בראשה מביעים את סלידתם מן הדברים הקשים וחסרי האחריות שנאמרו על ידי עו"ד כהן. דבריו של עורך הדין כהן, שתפקידו לשמש כקצין בית המשפט, מהווים ניסיון להלך אימים על בתי המשפט בתיקים בעניין מעון ראש הממשלה שאינם חלוטים". מערכת בתי המשפט מתכוונת להגיש תלונה ללשכת עורכי הדין בעניין התבטאויותיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שרה נתניהו יוצאת מבית הדין האזורי לדיון ההוכחות של מני נפתלי. מאי 2015. נועם מושקוביץ
שרה נתניהו/נועם מושקוביץ

אתמול הורתה פרוז'ינין בבית הדין לעבודה למשרד ראש הממשלה לפצות את אליהו ב-85 אלף שקלים, לאחר שהתקבלה תביעתו בגין עוגמת נפש והפרת זכויותיו. כמו כן, חברת כוח האדם שהעסיקה את אליהו תפצה אותו ב-47,422 שקלים. הפיצויים שיועברו לאליהו כוללים גם את הוצאות המשפט.

אליהו, שעבד במעון ראש הממשלה תחת אב הבית דאז מני נפתלי, טען כי במהלך עבודתו הובטח לו כי יקבל משרה של קבע במקום על ידי סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף. עוד טען אליהו להעסקה פוגענית כלפיו על ידי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. בית הדין קיבל למעשה את טענותיו של אליהו בהקשר הזה, וקבע כי מחומר הראיות הובהר כי הרמת קול "היה דבר שבשגרה". כמו כן, התקבלו עדויותיהם של אליהו ושל נפתלי, על כך שהראשון נאלץ לחזור למעון מכיוון שלא אמרו לילה טוב. "מדובר בדרישות בלתי סבירות ומשפילות", קבע בית הדין.

כשבוע לפני כן, דחה בית הדין הארצי לעבודה את הערעור שהגישה נתניהו על החלטת בית הדין האזורי לעבודה לדחות את בקשתה לפסול את נשיאת בית הדין, השופטת פרוז'ינין, מהדיון בתביעה שהגיש נגדה העובד לשעבר אליהו. כמו כן, הורה לה בית הדין לשלם הוצאות משפט בסך 2,000 שקלים לאליהו ולמדינה. "לא נמצאו נסיבות אובייקטיביות המעלות חשש ממשי לקיומו של משוא פנים מצד בית הדין האזורי", קבע נשיא בית הדין, השופט יגאל פליטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully