וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה מגבים את הנחקרים בתקרית בת"א: "מגיעה להם תעודת הוקרה"

1.6.2016 / 7:30

בצל הסערה סביב התיעוד שבו נראים שוטרי מג"ב מכים עובד ערבי במרכול "סופר יודה" בעיר, בכירים במשטרה מסרבים לגנותם, ואף משבחים את פעילותם - למרות החקירה בעניין. "אין לנו ספק שנהגו בדיוק כמצופה, בטוחים שהתיק יסתיים בלא כלום", אמרו

צילום: יותם רונן, עריכה: אביב אירגז

גורמים בכירים במשטרה ממשיכים לגבות את חמשת שוטרי משמר הגבול שהיו מעורבים בתקרית במרכול "סופר יודה" בתל אביב, שבמהלכה הוכה צעיר ערבי עובד המקום. "אין לנו ספק שהשוטרים בדיוק כפי שמצופה מהם ובדיוק כפי שנדרש. הם לא ביצעו עבירה פלילית. אנחנו בטוחים שהתיק הזה יסתיים בלא כלום ואפילו נעניק בסופו של ההליך תעודות הוקרה לכל אחד מהשוטרים" - כך אמר אמש (שלישי) גורם בכיר מאוד במשטרה.

לדברי הגורם, "אנו כל היום מבקשים מהשוטרים להיות ערניים בנושא שוהים בלתי חוקיים ולגלות חתירה למגע. השוטרים העלו סימנים מחשידים בנוגע לאותו חשוד, הזדהו ודרשו ממנו להזדהות. מצלמות האבטחה מתעדות כיצד השוטרים מותקפים וכיצד הם פעלו".

גורם בכיר נוסף דיבר אף הוא לטובת השוטרים, החשודים בשימוש בכוח שלא כדין בעקבות התקרית האלימה: "אנחנו מגבים את השוטרים ולא ניתן שהם ייפגעו. לא במקרה הם התייצבו היום לחקירה כשהם מלווים בעורכי דין מהשורה הראשונה בישראל".

לקריאה נוספת:
תקיפת העובד הערבי: 5 שוטרים נחקרו בחשד לשימוש בכוח שלא כדין
הצעיר הערבי שהוכה בידי שוטרים: "הם היו כמו מאפיה, התנהגו כמו כלבים"
דודו של הערבי שהותקף בת"א: "אנחנו אזרחים נאמנים, למה עשו לו עוול?"

מיוסם אבו אל-קיעאן, הותקף על ידי שוטרים בתל אביב. חורה, 23 במאי 2016. שי מכלוף
מייסם אבו אל-קעאן, העובד שהותקף/שי מכלוף

לדברי גורם במשרד המשפטים, "החקירה היא רק בתחילתה ודורשת זהירות רבה. לא מדובר בתיק פשוט שהראיות בו ברורות, וההחשדה וחקירת השוטרים באזהרה היא הליך נדרש, אבל אין בו כדי לקבוע על סוף התהליך. יש לבדוק עדויות נוספות ולבחון דברים נוספים בעניין. לא מדובר בתיק שהוא שחור ולבן, אלא בתיק מאוד מורכב".

חמשת שוטרי מג"ב שהיו מעורבים במעצרו של מייסם אבו אל-קיעאן, עובד "סופר יודה", נחקרו אתמול בחשד לשימוש בכוח שלא כדין. שוטרים נוספים זומנו למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) למסירת עדות בנוגע לאירוע האלימות, שהתרחש לפני כשבוע. זאת, לאחר ששלשום הודיעה מח"ש באופן רשמי על פתיחה בחקירה פלילית של האירוע.

לטענת העובד, וכן לטענת בעלי המרכול, השוטרים ביקשו ממנו להזדהות, וכשנמנע מכך משום שהיו בלבוש אזרחי הוכה על ידם. קובי כהן, בעלי "סופר יודה", טען כי "כל חטאו של העובד היה שאינו יהודי". לדבריו, אל-קיעאן "חזר עם עגלת סופר ונעצר. הוא התעקש שהשוטרים יזדהו אבל אז הם פשוט התחילו במכות". עדי ראייה סיפרו כי העובד "חטף מכות רצח. השיניים שלו עפו באוויר". אל-קיעאן נזקק לטיפול רפואי עבור חבלותיו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עובד מרכול הוכה על ידי שוטרים : "חטף רק כי הוא ערבי". אבי כהן
התיעוד שבהו נראים השוטרים מכים את הצעיר בתל אביב/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully