וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וכחלון הגיעו להסכמה: אין שינויים בהרכב התיקים של כולנו

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

1.6.2016 / 0:20

פרסום ראשון: רה"מ סיכם עם שר האוצר כי האחרון ימונה לממלא מקום השר להגנת הסביבה לשלושה חודשים, בעקבות התפטרותו של אבי גבאי מהממשלה. עם זאת, לא ברור מה יקרה בתום פרק זמן זה

צילום: יותם רונן, עריכה: אוהד פיטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון החליטו אתמול (שלישי) כי האחרון ימונה לממלא מקום השר להגנת הסביבה לשלושת החודשים הקרובים. זאת בעקבות התפטרותו של השר אבי גבאי. השניים נועדו אתמול בתום ישיבת הממשלה והחליטו כי לעת עתה לא יבוצע כל שינוי בהרכב התיקים של מפלגת כולנו.

בעקבות התפטרותו של גבאי בשבוע שעבר נפוצו במערכת הפוליטית הערכות כי כחלון יבקש לקבל את תיק הכלכלה במקום התיק להגנת הסביבה, אך בפגישה אתמול הוסכם כי כחלון ימונה לממלא מקום השר להגנת הסביבה באופן זמני, בנוסף לתיק האוצר שבו הוא מחזיק. לא ברור מה יהיה בתום שלושת החודשים הללו. תיק הבינוי והשיכון יישאר בידיו של יואב גלנט.

גבאי הודיע ביום שישי על התפטרותו מהממשלה. במסיבת עיתונאים שכינס לאחר הודעתו מתח על הממשלה ביקורת חריפה. גבאי אמר כי החליט להתפטר בעקבות הדחתו של שר הביטחון משה יעלון ומינויו של אביגדור ליברמן למחליפו. הוא תיאר את המהלך כ"צפרדע שכבר לא יכולתי לבלוע", מתח ביקורת קשה על מתווה הגז, שהיה היחיד מבין שרי הממשלה להתנגד לו, והתנצל בפני מי שהאמין כי עליו להמשיך בעבודתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. ישיבת ממשלה, 31 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
נתניהו וכחלון/פול צלמים, עמית שאבי

עוד באותו היום הודיע יו"ר כולנו כי תיק הגנת הסביבה יישאר בידיו. "אתמול הודיע לי השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, על כוונתו להתפטר מהממשלה. עדכנתי את ראש הממשלה בנושא והודעתי לו כי בכוונתי להמשיך ולהחזיק בתיק הגנת הסביבה. התכנית הלאומית לצמצום המזהמים במפרץ חיפה תימשך לצד יוזמות חשובות נוספות שהוביל המשרד בתקופת גבאי".

כחלון הודה לגבאי על עבודתו לאורך השנים. "למשרד להגנת הסביבה השפעה משמעותית על איכות החיים של כולנו ובכוונתי להמשיך ולבצע את המהלכים שהתחלנו בשיתוף פעולה עם מנכ"ל המשרד והעובדות והעובדים המסורים. אבי גבאי היה אחד מהמקימים והמייסדים של מפלגת כולנו. הוא היה מהראשונים שהאמינו ודחפו להקמת מפלגה כלכלית, חברתית, לאומית שתתווה דרך חדשה. אני מודה לו על השותפות לדרך ומאחל לו המון הצלחה", אמר.

(עדכון ראשון: 21:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully