וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן פורס את משנתו: "שלמות העם חשובה משלמות הארץ"

1.6.2016 / 0:35

שר הביטחון החדש נאם בפני פורום מטכ"ל, והדגיש כי ישראל לא יכולה לנהל מלחמת "יש ברירה". בעוקצנות כלפי יעלון הוסיף: "אני בא לכאן בלי נעליים גבוהות ועם ראש פתוח"

צילום: דו"צ, עריכה: אביב אירגז

שר הביטחון אביגדור ליברמן נאם אתמול (שלישי) לראשונה בפני פורום מטכ"ל לאחר כניסתו הרשמית לתפקיד שר הביטחון, ורמז כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות. "כאשר יש התנגשות בין הערכים של שלמות העם או שלמות הארץ, שלמות העם חשובה יותר", הבהיר את עמדתו בפני הפורום הבכיר.

כמו כן, הוא הדגיש כי אין לישראל את המותרות לניהול מלחמות "יש ברירה", או כאלה הנמשכות זמן רב. "כחברה ישראלית, אנו רשאים לנהל אך ורק מלחמות 'אין ברירה' וחייבים לנצח בהן. אין לנו גם את המותרות לנהל מלחמות התשה מתמשכות. בכלל, בחברה דמוקרטית עניינים של מלחמה ושלום חייבים לבטא את רצונו ותמיכתו של רוב גדול בעם, ולא להסתמך על-חודו של קול מקרי בכנסת".

בהמשך דבריו התייחס ליברמן לקודמו בתפקיד, משה יעלון, שהתפטר מהכנסת בעקבות הדיונים על הרחבת הממשלה. "אני בא לכאן בלי נעליים גבוהות ועם ראש פתוח", אמר, ברמיזה לדבריו של יעלון על הימצאותם של "הנחשים בקריה". "אני מודה לקודמי בתפקיד השר בוגי יעלון שפעמים רבות חלקתי על דעתו, אך יש לו זכויות רבות ותרומה לא מבוטלת לביטחון ישראל".

עוד כתבות בנושא:
ליברמן נכנס למשרד הביטחון; קבע פגישת חפיפה עם יעלון
בני בגין: מי שהעדיף את ליברמן על פני יעלון - ימין טיפש
ליברמן הושבע לתפקיד שר הביטחון: תומך בפתרון שתי המדינות

הרמטכ"ל גדי איזנקוט ושר הביטחון אביגדור ליברמן עם חברי פורום המטה הכללי, משרד הביטחון 31 במאי 2016. דובר צה"ל
ליברמן נואם מול פורום מטכ"ל, אתמול/דובר צה"ל

"ישראל היא המדינה היחידה בעולם שהמושג 'צבא העם' הוא לא קלישאה אלא מציאות", הוסיף שר הביטחון החדש. "גם היום רוב הלוחמים בעת קרב הם אנשי מילואים, קרי אנשים שביום-יום הם אזרחים. לכן, גם תפקידו, משקלו ומקומו של צה"ל בחברה הישראלית הוא הרבה יותר משמעותי מצבאות במדינות אחרות. מאז הקמתו צה"ל הוא לא רק המגן של מדינת ישראל, אלא גם כור ההיתוך של החברה הישראלית ותפקידיו האזרחיים הם לא פחותים ממשימותיו הצבאיות. לכן, אני רואה את תפקידו הראשון של צה"ל בשמירה על החוסן הלאומי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שר הביטחון אביגדור ליברמן והאלוף יאיר גולן – טקס הכניסה לתפקיד של ליברמן. ראובן קסטרו
טקס הכניסה לתפקיד שר הביטחון, אתמול/ראובן קסטרו

ליברמן הדגיש גם את הצורך במתן שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית, ואמר כי ברצונו "לתרגם את הסיסמא הזאת לדבר מוחשי". על אף שנושא החינוך אינו נמצא בתחום אחריותו, הוא הדגיש את הפערים באחוז ההצלחה בבגרויות בבתי הספר התיכוניים, ואמר כי יש לפעול בנושא. "אבל כן מותר גם למדינתנו לטפוח לעצמה על השכם לפחות בהיבט אחד בולט", הוסיף ליברמן. "העובדה שאני, עולה חדש שעלה ארצה בשנת 1978 מבלי לדעת את השפה, בלי קשרים וללא שום הון עצמי, יושב פה היום בפורום מטכ"ל כשר הביטחון, כמו העובדה שיו"ר הכנסת הוא עולה חדש מחבר העמים ואסיר ציון לשעבר, מוכיחות שישראל היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ושאנחנו יותר אמריקה מאמריקה".

ליברמן אמר כי הוא "מתכוון לעבוד כאן 24/7. אני מאמין בפרגמטיות מדינית ובעוצמה ביטחונית. אני מתכוון לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הרמטכ"ל, גדי איזנקוט ועם המטה הכללי, ואני בטוח שיחד נשמור כולנו על ביטחונם של אזרחי ישראל".

יעלון נפרד :"צבא צריך לנצח, אבל חובה להישאר בני אדם". משרד הביטחון
"איחלתי לו בהצלחה בתפקיד". יעלון/משרד הביטחון

אתמול בבוקר נערך טקס חגיגי בבסיס הקריה שבתל אביב, שבו נכנס באופן רשמי ליברמן לתפקידו החדש. זאת, לאחר ששלשום אישרה הכנסת את הרכב הקואליציה החדש ואת מינויו של ליברמן. הוא סקר את משמר הכבוד, ולחץ את ידיהם של אנשי המטה הכללי, בראשם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ואת ידיהם של ראשי משרד הביטחון, כולל מנכ"ל המשרד הטרי, אלוף (במיל') אודי אדם. מאות אורחים הגיעו לטקס.

לאחר הטקס, שוחח עמו בטלפון קודמו בתפקיד יעלון. "איחלתי לו הצלחה בתפקיד. כמו כן, קבענו פגישת חפיפה בינינו", כתב יעלון בחשבון הטוויטר שלו. בהמשך היום, נפגש ליברמן עם המזכיר הצבאי תת-אלוף יאיר קולס בלשכתו החדשה, עם הרמטכ"ל איזנקוט ועם אלופי המטה הכללי.

(עדכון ראשון: 18:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully