וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים בהפצצה רוסית על מעוז ג'בהת א-נוסרה בסוריה

31.5.2016 / 16:23

לפי האופוזיציה, התקיפה האווירית הרוסית באידליב הייתה אחת הכבדות ביותר מאז תחילת הפסקת האש. באנקרה קראו לפעול נגד "הפשעים" של דמשק ושל מוסקבה. האו"ם חושש לגורל אלפי עקורים בחאלב

עריכה: יאיר דניאל

(מתקפת דאעש בערי החוף בסוריה, בשבוע שעבר)

לפחות 30 בני אדם נהרגו בתקיפות אוויריות רוסיות בעיר אידליב שבצפון-מערב סוריה – כך מסרו היום (שלישי) הארגון הסורי לזכויות אדם ופעילי אופוזיציה. העיר נשלטת בידי ג'בהת א-נוסרה וארגונים אסלאמיים נוספים וההפצצה עליה הייתה אחת הכבדות ביותר מאז החלה הפסקת האש בחודש פברואר. משרד החוץ של טורקיה טען כי לפחות 60 איש נהרגו ועוד כ-200 נפצעו וקרא לקהילה הבינלאומית להעמיד לדין את המשטרים במוסקבה ובדמשק על "פשעיהם".

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, אחד היעדים שהותקפו בעיר היה סמוך לבית חולים, ובין הנפגעים שבעה הרוגים. רשות ההגנה האזרחית בעיר כתבה בדף הפייסבוק שלה כי עובדי סיוע חילצו שורדים בין ההריסות במהלך הלילה.

העיר אידליב והמחוז הנושא את אותו השם נכבשו על ידי ג'בהת א-נוסרה, שמקושר לאל-קאעדה, ועל ידי ארגונים אסלאמיים אחרים בשנה שעברה. הארגון לא נכלל בהסכם הפסקת האש שאליו הגיעו רוסיה וארצות הברית בתחילת השנה, במטרה להפחית את האלימות ברחבי המדינה. מוסקבה החלה לסייע בשנה שעברה לשלטונו של בשאר אסד בזמן ששלטונו עמד בפני קריסה בעקבות התקדמות המורדים.

לקריאה נוספת בנושא
המדינה האסלאמית נאבקת על חייה: החרב מתקרבת לצווארו של דאעש
נציג האופוזיציה הסורית למו"מ פרש: "המגעים לא הקלו על המצוקה"

עובדי סיוע מחפשים ניצולים בהריסות בעיר אידליב, סוריה, אחרי הפצצה רוסית, 31 במאי 2016. רויטרס
עובדי סיוע מחפשים ניצולים בהריסות באידליב, הלילה/רויטרס
עובדי סיוע מחפשים ניצולים בהריסות בעיר אידליב, סוריה, אחרי הפצצה רוסית, 31 במאי 2016. רויטרס
עובדי סיוע מחפשים ניצולים בהריסות בעיר אידליב, סוריה, אחרי הפצצה רוסית, 31 במאי 2016/רויטרס

במקביל, האו"ם טען היום כי הרשויות הכורדיות בצפון המדינה מונעות מאזרחים הנמלטים ממתקפה של דאעש במחוז חאלב להיכנס לשטחן בתגובה לכך שהמורדים מפציצים אזורים שבשליטתם בעיר חאלב. אלפים ברחו מבתיהם בעקבות קרבות עזים בין ארגוני מורדים לפעילי "המדינה האסלאמית" שהתקדמו בסוף השבוע לעבר העיירה מארע שבשליטת האופוזיציה הנתמכת בידי טורקיה. הארגון הביע דאגה מכך שכ-8,000 איש נקלעו לקו האש. כמו כן, בית משפט בעיר אעזאז, הסמוכה לגבול טורקיה ונשלטת אף היא בידי המורדים, הוציא צו האוסר על כניסתם של עקורים לשטח העיר. זאת מחשש שביניהם יסתננו פעילי דאעש.

הריסות בשכונה בחאלב, סוריה, שבשליטת המורדים, 30 במאי 2016. רויטרס
הריסות בשכונה בחאלב שבשליטת המורדים, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully