וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון נפגש עם תורמים מרכזיים בליכוד: "יחליט על עתידו בקרוב"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

31.5.2016 / 16:39

לוואלה! NEWS נודע כי שר הביטחון לשעבר נפגש בי-ם עם משלחת תורמים. יעלון טען, לדברי אחד מהנוכחים, כי הוא "מודאג ממה שקורה בליכוד". מקורב ליעלון: "הוא נחוש להמשיך, יקבל החלטה בקרוב"

צילום: משרד הביטחון, עריכה: אביב אירגז

שבוע וחצי לאחר פרישתו מהכנסת, שר הביטחון לשעבר משה יעלון נפגש אמש (שני) עם משלחת של ארגון ידידי הליכוד בארצות הברית – כך נודע לוואלה! NEWS. בפגישה, שנערכה במסעדה בירושלים, השתתפו כ-15 מחברי משלחת של הנהגת ארגון תורמים מרכזי עבור חברי כנסת בליכוד. ארוחת הערב עם חברי המשלחת נקבעה זמן רב לפני התהפוכות הפוליטיות בישראל.

לדברי אחד מהמשתתפים, במהלך הפגישה הסביר יעלון את החלטתו לפרוש מהחיים הציבוריים, אך הבהיר כי הוא "לוקח את הזמן להבין לאן פני הליכוד". השר הפורש הסביר בפגישה: "אני מודאג ממה שקורה בליכוד. רק בני בגין ואני שומרים על מה שהליכוד אמור להיות - גם על פי האידיאולוגיה של ותיקים כמו בגין האב, משה ארנס ואחרים".

עוד בוואלה! NEWS:
בני בגין: מי שהעדיף את ליברמן על פני יעלון - ימין טיפש
ליברמן הושבע לתפקיד שר הביטחון: תומך בפתרון שתי המדינות
הרצוג לכחלון: "יש רגעים שמנהיג צריך להעז לשלם את המחיר"

סיעת הליכוד, הכנסת, יוני 2015. מור שאולי
"שומרים על מה שהליכוד אמור להיות". בגין ויעלון בישיבת סיעת הליכוד/מור שאולי

יעלון סיפר כי הוא מצא את עצמו "מבודד" עם בגין בסיעת הליכוד, בכל הקשור לשלטון החוק והיחס לערכים, אך הדגיש: "זה לא הבסיס הליכודי. הסתובבתי בסניפים לפני חג הפסח והתרשמתי שיש תמיכה בדרך שלי מצד הציבור השפוי בליכוד, ומדובר בהרבה אנשים".

"התרשמנו שיש לו ביקורת על ראש הממשלה, אך שהוא מעוניין להמשיך בקשר עם הקהל הרחב של המפלגה", סיפר אחד הנוכחים בפגישה, שהוסיף כי יעלון תיאר בפגישה את השתלשלות האירועים שהובילה להתפטרותו והציג את התפיסות הערכיות והמקצועיות שהניעו אותו לפרוש מהליכוד. לדברי אותו גורם, חברי המשלחת הביעו צער על פרישתו ודאגה לנוכח התיאורים על המתרחש בליכוד, ואמרו ליעלון כי ימשיכו לתמוך בו ובדרכו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שר הביטחון משה יעלון מודיע על התפטרותו מהממשלה ומהכנסת, מאי 2016. ראובן קסטרו
"כל האופציות על השולחן". יעלון/ראובן קסטרו

מאז שהודיע על פרישתו לפני כשבועיים, במחאה על החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להדיח אותו ממשרד הביטחון לטובת צירופו של אביגדור ליברמן לממשלה, המערכת הפוליטית רוחשת ספקולציות בנוגע לעתידו הפוליטי. בנאום ההתפטרות שלו, שבו הטיח יעלון ביקורת קשה על נתניהו ועל הכיוון הערכי שאליו צועדת המפלגה, הוא הבהיר כי הוא מתעתד "לשוב ולהתמודד על הנהגת המדינה".

במערכת הפוליטית משרטטים שלושה תרחישים מרכזיים לגבי המסגרת הפוליטית שבה עשוי יעלון לשוב ולהתמודד על תפקיד ציבורי. התרחיש הראשון הוא הקמת מפלגת ימין, יחד עם פורשים אחרים מהליכוד כמו גדעון סער ומשה כחלון. תרחיש נוסף הוא חבירה למפלגת יש עתיד, בראשותו של יאיר לפיד, והתרחיש השלישי הוא חזרה לשורות הליכוד לאחר לכתו של נתניהו.

שר האוצר משה כחלון, סיעת כולנו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
לקראת מפלגת פורשי הליכוד? כחלון/נועם מושקוביץ

גורמים ששוחחו עם יעלון בשבוע האחרון מעידים כי הוא "במצב רוח מצוין, נחוש ורוצה להמשיך בפעילות פוליטית", וכי הוא בודק את האפשרויות העומדות בפניו. "כל האופציות על השולחן", אמר מקורב ליעלון, שהוסיף כי הוא "יקבל החלטה לאן פניו בזמן הקרוב".

סקר רשת ב' שפורסם בסוף השבוע חזה כי מפלגה בהנהגת יעלון, כחלון וסער עשויה הייתה לגרוף 25 מנדטים, במידה והבחירות היו נערכות כעת, ולגבור על הליכוד, שזכה לפי הסקר ל-21 מנדטים. אתמול פורסם ב"ג'רוזלם פוסט" מכתב שהעביר יעלון לתורמים לשעבר, שבו הבהיר: "נכנסתי לפוליטיקה מתוך תחושת מחויבות למדינת ישראל ולביטחונה, ולכן איני שוקל לצאת לחלוטין מהזירה הציבורית או הפוליטית". הוא הוסיף: "חבל שחלק מהפוליטיקאים הכי בכירים בישראל בוחרים בדרך ההפרדה וההסתה. אין בי חרטה על העמדה המוסרית המקצועית שבה נקטתי ואיני מוכן לשנות את עמדותיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully