וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תפצה ב-85 אלף שקלים עובד לשעבר במעון ראש הממשלה

31.5.2016 / 12:15

בית הדין לעבודה הורה על פיצוי גיא אליהו בגין עוגמת נפש. חברת כוח האדם שהעסיקה אותו תפצה אותו בכ-50 אלף שקלים נוספים. "המדינה ידעה שהעובדים מועסקים מעבר למותר בחוק". פרקליט משפחת נתניהו: "המשפט נוהל באופן חד צדדי"

גיא אליהו לשעבר עובד בית ראש הממשלה עם מני נפתלי בבית הדין הארצי לעבודה, ירושלים. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
"דרישות בלתי סבירות ומשפילות". אליהו בבית הדין, מרץ 2015/נועם מושקוביץ

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים הורה היום (שלישי) למשרד ראש הממשלה לפצות את עובד מעון ראש הממשלה לשעבר גיא אליהו ב-85 אלף שקלים, לאחר שהתקבלה תביעתו בגין עוגמת נפש והפרת זכויותיו. כמו כן, חברת כוח האדם שהעסיקה את אליהו תפצה אותו ב-47,422 שקלים. הפיצויים שיועברו לאליהו כוללים גם את הוצאות המשפט. פרקילטה של משפחת נתניהו דחה את הפסיקה וטען כי היא שגויה.

אליהו, שעבד במעון ראש הממשלה תחת אב הבית דאז מני נפתלי, טען כי במהלך עבודתו הובטח לו כי יקבל משרה של קבע במקום על ידי סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף. עוד טען אליהו להעסקה פוגענית כלפיו על ידי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.

בית הדין קיבל למעשה את טענותיו של אליהו בהקשר הזה, וקבע כי מחומר הראיות הובהר כי הרמת קול "היה דבר שבשגרה". כמו כן, התקבלו עדויותיהם של אליהו ושל נפתלי, על כך שהראשון נאלץ לחזור למעון מכיוון שלא אמרו לילה טוב. "מדובר בדרישות בלתי סבירות ומשפילות", קבע בית הדין.

עוד בוואלה! NEWS:
נדחתה בקשת שרה נתניהו לפסול את נשיאת בית הדין בתיק גיא אליהו
שרה נתניהו ערערה על החלטת השופטת שלא לפסול עצמה: "דעתה נעולה"
שרה נתניהו בבית הדין: "הטענות נגדי מתואמות ומתועבות"

השבעת הממשלה ה-34, שרה נתניהו בכנסת הכנסת, מאי 2015. דוברות הכנסת,
"מנהלת את המעון באופן פעיל ביותר". נתניהו/דוברות הכנסת

"גם אם נקבל את הטענה כי על העובד להודיע לגברת נתניהו לפני לכתו כסבירה, אף כי מדובר בחצות הליל, האם היה הכרח להחזיר את התובע למעון לאחר שעות עבודה ארוכות, האם לא ניתן היה לומר זאת לתובע למחרת בבוקר?", עוד נכתב בהחלטה של נשיאת בית הדין, השופטת דיתה פרוז'ינין.

"יש לקבל את טענות התובע כי במעון שררה אווירה של פחד", צוין בהחלטה. עוד קובע בית הדין כי המדינה ידעה כי עובדי המעון עובדים מעבר למותר בחוק. "המדינה וחברת כוח האדם קלינור ידעו היטב כי העובדים במעון עובדים שעות רבות מאוד, מעל ומעבר לקבוע בחוק, אך לא עשו דבר בעניין זה", צוין.

בית הדין אף קבע כי בפועל שרה נתניהו הייתה מי שניהלה את המעון. "מחומר הראיות עולה כי הגברת נתניהו מנהלת את המעון באופן פעיל ביותר וביד רמה ועל פיה ישק דבר", נכתב בהחלטה, "היא מאשרת בקשות של עובדים לצאת לחופשה, ועובדים צריכים לקבל את אישורה לפני שהם הולכים לביתם. היותו של המעון סביבת עבודה ייחודית אינה מצדיקה העסקה פוגענית שבה עובדים חסרי אונים נאלצים לעבוד שעות רבות מאוד תוך שהם חשופים לדרישות מוגזמות, להעלבות ולהתפרצויות זעם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פרקליט משפחת נתניהו: "בכוונתנו לערער על פסק דין שגוי ומוטה זה"

בא כוחה של משפחת נתניהו עו"ד יוסי כהן מסר בתגובה: "היחס הפוגעני האמיתי הוא של השופטת פרוז'ינין, שכצפוי התעלמה שוב באופן בוטה ומוטה מעדותה של הגברת נתניהו. המשפט נוהל באופן חד צדדי ולא התאפשר לגברת נתניהו להביא עדים שיפריכו את טענותיו השקריות והמרושעות של גיא אליהו. בכוונתנו לערער על פסק דין שגוי ומוטה זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully