וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב חשיפת וואלה! NEWS: בדיקה בעניין טיסות רעיית הרב הראשי

31.5.2016 / 17:23

פרסום ראשון: משרד המשפטים יבדוק את המימון שקיבלה אשת הרב, ציפורה לאו, שהתלוותה אליו לארבע טיסות. הבדיקה נעשית בשלב זה במישור המנהלי ולא מסתמן חשד לפלילים. בלשכת הרב לא הגיבו לדברים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצטרפה לארבע נסיעות במימון המארחים. ציפורה לאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד המשפטים בוחן בחודשים האחרונים את נסיעותיה לחו"ל של ציפורה לאו, רעיית הרב הראשי לישראל דוד לאו. הבדיקה החלה לאחר שבפברואר אשתקד נחשף בוואלה! NEWS כי לאו הצטרפה לארבע נסיעות עם בעלה וזאת במימון המארחים. ארבע הטיסות, לרוסיה, לניו יורק, ללוס אנג'לס ולברלין, נעשו לכאורה בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לאיסור קבלת מימון זר לנסיעת בן או בת הזוג של הנושאים בתפקיד ציבורי.

אף שהרב הראשי טען כי לרעייתו יש חלק בפעילות שהתקיימה במהלך הנסיעות והיא נטלה חלק בהרצאות ובפגישות בקהילות היהודיות שאליהם הוזמנו, הוא לא קיבל אישור מהיועץ המשפטי לממשלה לצרפה במימון פרטי. גורמים משפטיים טענו אז כי "זה לא פחות חמור מפרשת 'ביביטורס'". מיד אחרי פרסום הכתבה, פנו גורמים במשרד המשפטים לרבנות הראשית לישראל, במטרה לבדוק את הטענות נגד הרב ולבחון אם עולה מהן חשד לפלילים. במקביל, ביקשו במשרד להעביר מידע הנוגע לנסיעותיה של רעייתו.

עוד בוואלה! NEWS:
העליון הפחית בעונשו של יונתן היילו, שהרג את האיש שאנס אותו
בית חולים ללא עישון: איכילוב יהפוך לנקי מסיגריות
"שמחה מהולה בעצב": לאחר שהאב מת בפיגוע המשפחה ערכה לבנו "חאלקה"

הרב הראשי דוד לאו מגיע לביה"ח הדסה עין כרם בו מאושפז הרב עובדיה יוסף. יואב דודקביץ'
"היה צריך לקבל טיפול בדיוק כמו פרשיות נסיעות אחרות". הרב הראשי לישראל דוד לאו/יואב דודקביץ'

לוואלה! NEWS נודע כי בחינת הנושא נעשתה עד כה במישור המנהלי במחלקת הייעוץ של המשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר, במשרד המשפטים. בינתיים, לא מסתמן חשד לפלילים, אך בחינת הדברים טרם הגיעה לסיומה. גורם משפטי המעורה בפרטים מתח ביקורת חריפה על הסחבת במשרד המשפטים בבדיקת הנושא: "המקרה הזה היה צריך לקבל טיפול בדיוק כמו פרשיות נסיעות אחרות, בהן 'ביביטורס', ולהביא להחלטה סופית גם אם היא טובה וגם אם היא פחות מחמיאה. למשרד יש סדרי עדיפויות וחבל על כך".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "הנושא עודו מצוי בבחינה".

בלשכת הרב הראשי לאו לא הגיבו לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully