וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להכפיל את מספר צאצאינו": ארדואן יוצא נגד אמצעי המניעה

נשיא טורקיה תקף את אלו התומכים בהגבלות על הילודה ואמר כי "שום משפחה מוסלמית לא יכולה לנקוט גישה זאת". לדבריו, "החובה מוטלת על האימהות". ארגון זכויות נשים: "הצהרות מימי הביניים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר אתמול (שני) כי הגבלות על הילודה ואמצעי מניעה אינם מתאימים למשפחות מוסלמיות. בנאום שנשא באיסטנבול ושודר בטלוויזיה, עודד הנשיא את תושבי המדינה להביא ילדים נוספים לעולם.

"אנחנו צריכים להכפיל את מספר צאצאינו. הם מדברים על תכנון אוכלוסייה ועל שליטה על הילודה. שום משפחה מוסלמית לא יכולה לנקוט גישה כזאת", הצהיר ארדואן, שבעבר השווה תכנון ילודה לבגידה. "כפי שאללה והנביא אמרו, אנחנו נלך בדרך הזאת. החובה מוטלת בראש ובראשונה על האימהות".

לקריאה נוספת בנושא
תראו מי מדבר: ארדואן גינה את אלימות המשטרה נגד מפגינים בצרפת
"אוהב עזים": ראש העיר לונדון לשעבר זכה בתחרות שירה נגד ארדואן
גרמניה: נאסר על קומיקאי לחזור על שיר פוגעני כלפי ארדואן

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ורעייתו אמינה באיסטנבול, 29 במאי 2016. רויטרס
קורא למשפחות מרובות ילדים. ארדואן ואשתו אמינה באיסטנבול, ראשון/רויטרס

הארגון "הפלטפורמה לעצירת אלימות נגד נשים" גינה את הערותיו של ארדואן. "אינך יכול למנוע את זכותנו לאמצעי מניעה או זכויות אחרות המגיעות לנו באמצעות הצהרותיך שמגיעות מימי הביניים", מסר הארגון בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "נגן על זכויותינו".

הנשיא רוצה שטורקיה, שבה חיים כ-75 מיליון בני אדם, רובם מוסלמים, תהפוך לאחת מעשר הכלכלות הגדולות ביותר בעולם עד 2023. במשך שנים רבות הוא עודד משפחות להביא לעולם לפחות שלושה ילדים, בעוד שלו יש שני בנים ושתי בנות. קצב גידול האוכלוסייה בטורקיה נע סביב 1.3% בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully