וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נכנס למשרד הביטחון; קבע פגישת חפיפה עם יעלון

31.5.2016 / 14:34

שר הביטחון הטרי התקבל בטקס רשמי בבסיס הקריה על ידי בכירי מערכת הביטחון וצה"ל, ברקע הסערה הפוליטית סביב מינויו. קודמו יעלון, שהתפטר לפני שהועבר מתפקידו, שוחח עמו ואיחל לו בהצלחה. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עורך וידאו: ניר חן, צילום: מאצ'י הוף

בטקס חגיגי בבסיס הקריה שבתל אביב, נכנס היום (שלישי) באופן רשמי אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון. ליברמן סקר את משמר הכבוד, ולחץ את ידיהם של אנשי המטה הכללי, בראשם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ואת ידיהם של ראשי משרד הביטחון, כולל מנכ"ל המשרד הטרי, אלוף (במיל') אודי אדם. מאות אורחים הגיעו לטקס.

לאחר הטקס, שוחח עמו בטלפון קודמו בתפקיד משה יעלון, שהתפטר מהממשלה ומהכנסת בעקבות הכוונה להחליפו. "איחלתי לו הצלחה בתפקיד. כמו כן, קבענו פגישת חפיפה בינינו", כתב יעלון בחשבון הטוויטר שלו.

בהמשך היום, נפגש ליברמן עם המזכיר הצבאי תת-אלוף יאיר קולס בלשכתו החדשה, עם הרמטכ"ל איזנקוט ועם אלופי המטה הכללי. גורמי צבא בפיקוד דרום לא פוסלים את האפשרות כי הארגונים הסוררים בעזה, כולל פעילים סלפים, ינסו להביך במהלך היום את חמאס, שמנסה לשמור על שקט סביב רצועת עזה, וישגרו רקטות לעבר ישראל אחרי הטקס, כמבחן ראשון לשר הביטחון.

עוד בוואלה! NEWS:
בני בגין: מי שהעדיף את ליברמן על פני יעלון - ימין טיפש
ליברמן הושבע לתפקיד שר הביטחון: תומך בפתרון שתי המדינות
מתרגלים לשר החדש: כך ייראה יומו הראשון של ליברמן במשרד הביטחון

טקס החלפת שרים משהב"ט – הקריה תל אביב. ראובן קסטרו
"חובה עלינו לנסות להרים את הכפפה". ליברמן בקריה, היום/ראובן קסטרו

אתמול אישרה הכנסת את הרכב הקואליציה החדש ואת מינויו של ליברמן. 55 חברי כנסת הצביעו בעד המינוי, 43 התנגדו וחבר כנסת אחד, בני בגין, נמנע. בנוסף לכך, אישרה המליאה את מינויה של סופה לנדבר לשרת העלייה והקליטה ואת מינויו של צחי הנגבי לשר בלי תיק. זאת, לאחר שהממשלה אישרה את המינויים.

ח"כ בגין (הליכוד) הסביר היום בריאיון לגלי צה"ל את הסיבות להימנעותו בהצבעה על צירוף ישראל ביתנו לממשלה. "תמהתי כשראיתי את העליצות והרון בימין כשיעלון התפטר", אמר והוסיף: "נראה שיש שלושה סוגי ימין: מתון, קיצוני וטיפש. העובדה שיעלון הוחלף תמורת ליברמן לא הקלה על יכולתי לתרום לעבודת הממשלה. ראש הממשלה הציע לי להיות שר, אך לא יכולתי לקבל את העול המוגבר שיש על חברי הממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שר הביטחון אביגדור ליברמן והאלוף יאיר גולן – טקס הכניסה לתפקיד של ליברמן. ראובן קסטרו
ליברמן לוחץ את ידו של סגן הרמטכ"ל יאיר גולן, היום/ראובן קסטרו
שר הביטחון אביגדור ליברמן בפגישת עבודה ראשונה עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, מאי 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן והרמטכ"ל איזנקוט בפגישתם הראשונה, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

במסיבת עיתונאים לאחר ההצבעה, אמר שר הביטחון החדש אמר כי הוא "מסכים לכל הדברים, כולל שתי מדינות לשני עמים". לדבריו, "דיברתי לא פעם על הכרה בשתי מדינות, תמכתי מאוד בנאום בר אילן. נאומו של א-סיסי היה חשוב מאוד והוא יוצר הזדמנות אמיתית. חובה עלינו לנסות להרים את הכפפה". לטענתו של ליברמן, "גם ביוזמה הערבית יש אלמנטים חיוביים שמאפשרים דיאלוג".

הכנות לטקס החלפת שרים במשהב"ט. ראובן קסטרו
"אחת ההחלטות הנוראיות ביותר שהממשלה קיבלה". הכנות לטקס בקריה, היום/ראובן קסטרו

להצבעה קדם דיון סוער במליאה. ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אמר בדיון בנושא כי ליברמן הוא "שר פשיסט קלאסי". ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר כי "מדובר באחת ההחלטות הנוראיות ביותר שהממשלה קיבלה".

לפני ההצבעה, אמר בנט כי ישקול לתמוך בהצעת החוק של ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) להגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות. במסגרת שעת שאלות שהופנו אליו בתור נציג הממשלה במליאת הכנסת, אמר יו"ר הבית היהודי בתגובה לשאלתה של ח"כ מיכאלי כי הוא "מסכים שכוח משחית וכוח מוחלט ודאי משחית. הכיוון מבורך וראוי, אך זה לא צריך להיות מכוון ספציפית לנתניהו וצריך לאפשר קדנציות מלאות".

(עדכון ראשון: 12:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully