וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמחה מהולה בעצב": לאחר שהאב מת בפיגוע המשפחה ערכה לבנו "חאלקה"

31.5.2016 / 3:27

חצי שנה לאחר שאהרן בניטה נהרג בפיגוע דקירה בירושלים, משפחתו חגגה את יום הולדתו השלישי של בנו נתן ואת החלמתו והחלמתה של אמו אדל. "מרגישים שאהרן הלך בשביל כל העם ומשתדלים לשמוח"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

חצי שנה אחרי פיגוע הדקירה ברובע המוסלמי בירושלים שבו נהרג אהרון בניטה ונפצעו רעייתו אדל ובנו נתן, התכנסו אמש (שני) בני המשפחה כדי לחגוג במסיבה חגיגית בירושלים את החלמתם, ואת יום ההולדת השלישי עם אירוע ה"חאלקה" לנתן. החאלקה היא התספורת הראשונה לילדים, שנעשית לפי מנהגי היהדות בגיל שלוש. באירוע, שנערך במסעדה במלון קראון פלאזה בעיר, נכחו גם רב הכותל שמואל רבינוביץ', ח"כ לשעבר אלי ישי וחברי המשפחה.

"זו כמובן שמחה שמהולה בהרבה עצב", סיפרה אדל, אשתו של אהרון ז"ל ואמו של נתן, שנדקרה פעמים רבות בפיגוע והתאוששה תוך ימים ספורים בבית החולים. "עם זאת, יש לנו הרבה אמונה ואנחנו עושים את האירוע הזה כי הכול מהשם. אנחנו מרגישים שאהרן ז"ל הלך בשביל כל עם ישראל, ומשתדלים לשמוח". אדל סיפרה גם על חייה מאז הפיגוע. "ביום-יום זה קשה מאוד, כל שנייה ושנייה, גם הזיכרונות וגם החיים. אנחנו רוצים להגיד תודה לכל מי שהיה סביבנו. זה אירוע מרגש וסגירת מעגל. אנחנו רוצים להודות לכל האנשים שתמכו בנו כמו ארגון 'משפחה אחת', שאלה אנשים מיוחדים, ואנשים נוספים שסייעו", אמרה.

עוד בנושא:
נחמיה ירד להציל את אהרון שנדקר עם אשתו ובנו: "נהרג כשרצה לעזור"
"זעקתי לעזרה, ענו: 'תמותי'" – אשת הנרצח משחזרת את רגעי האימה
חשד: רכש סכין ב-50 שקלים והסיע את המחבל לפיגוע בירושלים בסוכות

טקס חלקה בנה של אדל בניטה בבנייני האומה בירושלים. רוני כנפו
נתן בטקס ה"חאלקה", אתמול בבנייני האומה בירושלים/רוני כנפו
"הילד שואל הרבה שאלות וכל הזמן מסתכל לשמים ואומר 'אבא בשמים'"

מרים גל, אמה של אדל וסבתו של נתן, גילתה כי ההתמודדות של נתן עם הטראומה אינה קלה. "אנחנו מרגישים שצריך לשמח את הילד ואת אדל. אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא שהילד ניצל בניסים גדולים, שיש לו רגל, שהוא נשאר בחיים. אני מרגישה שזוהי גם מסיבת תודה על ההצלה שלו. הוא אמנם עובר טיפולים, אבל הוא ילד רגיל והחלטנו לשמח אותו ואת אדל".

מרים הוסיפה כי מצבו הבריאותי של נתן בן השלוש עדיין לא תקין לחלוטין. "כל פעם הוא עובר טיפולים שמיטיבים איתו, ואז שוב חלה החמרה כי הוא גדל. חוץ מזה להתמודד, להיות יתום, בלי אבא, זה יום יום. לא סגרנו פה איזה מעגל, אנחנו בתוך המעגל, בתוך המסע הזה. פשוט ממשיכים".

לדבריה, נתן "יודע, זוכר, הוא בוכה הרבה, הוא מתגעגע לאבא. הדמות של אהרן מלווה אותנו כל יום, מאות פעמים ביום. בתוך כל זה פתאום עוצרים, וכך מחבקים ומתחבקים עם כולם, ומקבלים עוד כוחות כדי להמשיך הלאה. הילד שואל הרבה שאלות וכל הזמן מסתכל לשמים ואומר 'אבא בשמים'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ביום יום זה קשה מאוד". אדל בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביו של אהרן, מיכאל בניטה, סיפר על הזיכרונות של בנו שעלו באירוע. "כאן ודאי שיש לנו געגועים, שאהרן חסר לנו, אבל אנחנו שמחים ומתנחמים שהוא נמצא במקום טוב, במקום של צדיקים". מיכאל הביע שמחה על כך שלתחושתו "יש המשך לאהרן, שאמנם נפטר בגיל צעיר אבל השאיר בן ובת". לדעתו, "הוא הלך על קידוש השם, קידש את השם במותו ובחייו. אנחנו גאים שבשותפות עם הקדוש ברוך הוא נוצר לנו בן כזה, שהשאיר אחריו משפחה לתפארת".

שנטל בלזברג, מנכ"לית ארגון OneFamily, אמרה: "עם הזמן אנחנו חשים שאדל ונתן הפכו להיות חלק ממשפחתנו המורחבת. מרגש אותנו ומשמח אותנו לראות את הגבורה שבה אדל מתמודדת עם הפציעה ועם הטראומה הקשה שחוותה. כמו כל מי שנמצא כאן, גם אנחנו כואבים את העובדה שאהרן ז"ל אינו כאן כדי לשמוח עם כולנו, אבל מתנחמים במשפחה היקרה ובמורשת שהשאיר אחריו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אהרן אמנם נפטר בגיל צעיר אבל השאיר בן ובת". זירת הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

אהרן בניטה שנהרג בפיגוע היה חייל בשירות סדיר בפרויקט שח"ר לשילוב חרדים בצה"ל. אשתו אדל נפצעה באורח קשה ובנו הפעוט נפצע קל. בתם התינוקת פונתה מהמקום ללא פגע. האירוע התרחש בשיאו של חג הסוכות, כשהמשפחה עשתה את השבת אצל אביה של אדל, יוסף גל, רב מוכר בקהילת ברסלב "שובו בנים". גל מתגורר סמוך לכביש 1 בירושלים, על קו התפר שבין מערב העיר למזרחה. אחר הצהריים הם יצאו ברגל לתפילה בכותל המערבי ואז אירע הפיגוע. היום הם חגגו את השמחה הראשונה מאז האירוע הקשה. בפיגוע נהרג גם הרב נחמיה לביא, אב לשבעה בן 41.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully