וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם תמיכה אווירית אמריקנית: צבא עיראק חדר למעוז דאעש בפלוג'ה

30.5.2016 / 13:45

אחרי הידוק המצור, נכנסו יחידות של הצבא אל תוך העיר הסמוכה לבירה בגדאד, שבינתיים הותקפה שוב בסדרת פיגועי התאבדות. עשרות אלפי תושבים נצורים בפלוג'ה, שהייתה הראשונה ליפול לידי הארגון הקיצוני

עריכה: מתן חדד

צבא עיראק פתח היום (שני) במבצע לשחרור מרכז פלוג'ה מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בתמיכה אווירית של הקואליציה האמריקנית, במטרה לשחרר את העיר ולהגן על הבירה בגדאד הסמוכה מפני פיגועי התאבדות.

לפי גורמים במשטרה וגורמים רפואיים, בזמן שכוחות הממשל התקדמו במתקפה שלהם, מכונית תופת ושני מחבלים מתאבדים שנהגו במכונית ובאופנוע הרגו יותר מ-20 אנשים ופצעו יותר מ-50 בשלושה רובעים שונים בבירה.

יחד עם מיליציות שיעיות הנתמכות בידי איראן, צבא עיראק החל במבצע להשתלטות מחדש על פלוג'ה לפני שבוע עם הידוק המצור בן חצי השנה על העיר ששוכנת 50 ק"מ ממערב לבגדאד. פלוג'ה הפכה בינואר 2014 לעיר הראשונה במדינה שנפלה לידי דאעש, שבהמשך כבש חלקים נרחבים בצפון המדינה ובמערבה.

לקריאה נוספת בנושא
"נחושים לחסל אותם": צבא עיראק בקרב על מעוז דאעש
מכה לדאעש בעיראק: "מפקד הארגון בפלוג'ה נהרג בתקיפה"
דאעש תחת לחץ: הכורדים פתחו במבצע לשחרור בירת הארגון בסוריה

כוחות הביטחון העיראקיים בלחימה נגד דאעש מחוץ לפלוג'ה, עיראק, 29 במאי 2016. רויטרס
לוחמי מיליציה שיעית תוקפים ארטילרית את פלוג'ה, אתמול/רויטרס

היום התקדמו יחידות הצבא אל פלוג'ה דרך הכניסה הדרומית של העיר תחת חיפוי אווירי של הקואליציה האמריקנית. קואליציית המיליציות השיעיות "חשד א-שעבי" ניסו לבצר את כיתור פלוג'ה באמצעות הדיפת לוחמי דאעש מהעיירה סקלוואיה, שנמצאת מצפון לה. הכוחות הבטיחו שלא להשתתף בהתקפה על העיר הסונית ברובה כדי להימנע מהחרפת המתיחות הדתית.

המתקפה על פלוג'ה גרמה לחשש בקרב ארגוני סיוע בינלאומיים מהמצב ההומניטרי בעיר, שם נותרו יותר מ-50 אלף תושבים עם גישה מוגבלת למים, למזון ולטיפול רפואי.
פלוג'ה היא העיר השנייה בגודלה מבין אלו שנותרו עדין בשליטת דאעש, אחרי מוסול בצפון, שם התגוררו שני מיליון איש לפני המלחמה.

אתמול פתחה המיליציה הכורדית, פשמרגה, במתקפה לשחרור כמה עיירות ששוכנות כ-20 קילומטרים ממזרח למוסול, במטרה להגביר את הלחץ על הארגון ולסלול את הדרך לקראת הסתערות על העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully