וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום פארסה בדיון: המשטרה ביקשה להמשיך לחקור את האונס בחשד לאומני

30.5.2016 / 9:31

בתחילת הדיון באונס הנכה, שנחשף בוואלה! NEWS, הגיש נציג המשטרה בקשה למעצר שבה צוין החשד הלאומני בניגוד להצהרות אתמול. במהלך עדותו קיבל הנציג שיחה ממפקדיו, שהפצירו בו להסיר את החשד - אך לבסוף הוחלט להותירו. מעצרו הוארך בארבעה ימים. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

(דיווח לאולפן וואלה! NEWS)

הדיון בהארכת מעצרו של עמאד אלדין דראגמה, החשוד באונס צעירה נכה בת 20 בתל אביב, שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, הפך הבוקר (שני) לפארסה של ממש. עם תחילת הדיון, ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצר החשוד בשמונה ימים וציין בבקשתו חמש עבירות, בהן מניע לאומני. זאת בניגוד להצהרת הדוברות אתמול שלפיה, מתחזקת ההערכה שלא מדובר בפשע לאומני. בהמשך הדיון קיבל הנציג שיחת טלפון ממפקדיו, שהפצירו בו להסיר את החשד המדובר. אולם לבסוף הוחלט להותיר אותו בעינו והשופטת האריכה את מעצר החשוד בארבעה ימים.

בתום הדיון קבעה השופטת רונית פוזננסקי כץ כי המתלוננת חזרה על עיקרי גרסתה. "לא ניתן להתעלם מהעובדה שמדובר במתלוננת שסובלת מלקות שכלית, על כל המשתמע מכך", אמרה השופטת. לדבריה, ניכר כי המשטרה נוקטת משנה זהירות, כפי שניתן לראות גם במכתב הנלווה מהפרקליטות בכל הנוגע לבחינה מדוקדקת של גרסת המתלוננת מול הגרסאות האחרות.

"בחנתי בקפידה את המסמך מטעם הפרקליטות והתרשמתי כי מדובר בפעילויות חקירה חיוניות על מנת להשלים את התמונה ועל מנת ללמוד לא רק על אופיו של האירוע בכל ההיבט המיני, אלא גם לכל הנוגע בחשדות למניע הלאומני. לאחר שמיעת טיעוני הצדדים ועיון בתיק החקירה אני מוצאת כי קיימת תשתית ראייתית לחשד סביר נגד החשוד", כתבה השופטת. במקביל, מתקיים דיון בבית הדין לנוער בהארכת המעצר של החשוד בן ה-17.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כיות תקפו את נתניהו על תגובתו לאונס הלאומני; רה"מ: "מצר על כך"
נתניהו על החשד לאונס לאומני: "פשע מזעזע, נגבה את מלוא המחיר"
הפלסטינים צעקו על הנאנסת הנכה: "את יהודייה וזה מה שמגיע לך"

הארכת מעצר בפרשת האונס הלאומני, בית משפט השלום בת"א, מאי 2016. מגד גוזני
החשוד הבגיר מובא לבית משפט השלום, היום/מגד גוזני

עו"ד אופיר כתבי, המייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד במעורבות באונס, אמרה אחרי הדיון: "החשוד, אדם ללא עבר פלילי, עצור כבר שבועיים. החשוד מכחיש את כל החשדות ומסר גרסה מלאה. אני מקווה שהחקירה תמשיך והמשטרה תפריך את ההאשמות נגדו. מי שהיה בדיון שמע והבין - אם עד עכשיו לא מתגבש כתב אישום, זה מלמד שיש
קושי בחקירה".

בחקירה שנערכה לשניים אתמול שינו את גרסתם וטענו להיכרות מוקדמת עם הצעירה ואף לקיום יחסי מין עמה בהסכמתה, וזאת בניגוד לטענה הקודמת שלא הכירו אותה ולא קיימו עמה יחסי מין כלל. השניים תועדו כשהם לכאורה תוקפים את הצעירה הלוקה בשכלה בהוסטל בדרום תל אביב, מטילים עליה את מימיהם, יורקים עליה וקוראים קריאות גזעניות בעת המעשה. המשטרה, שהסתירה את הפרשה במשך עשרה ימים מחשש שתצית עימותים בין ערבים ליהודים, עדיין מנהלת מצוד אחר החשוד השלישי, אזרח ישראלי שזהותו ידועה לה.

אתמול גם נודע לוואלה! NEWS כי לחץ מסיבי מופעל על חוקרי המשטרה על מנת להוריד את החשד למניע לאומני מהפרשה. "הפיקוד מבין את הבלגן ורוצה שקט בסיפור הזה, ולכן גם החליפו את צוות החקירה. הם עושים הכול כדי להוריד את הסיפור הזה", אמרו גורמים במשטרה. גם דוברת המשטרה, ניצב-משנה מירב לפידות, ציינה אתמול כי ככל שמתקדמת החקירה, מתחזקת הסברה כי האונס לא בוצע ממניע לאומני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקשת המעצר לחשוד וסעיף הגזענות ברשימת העבירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

השניים, תושבי השטחים ובעלי אישורי שהייה בישראל שאחד מהם בן 17, חשודים כי צעקו במהלך האונס לעבר הצעירה: "את יהודייה, וזה מה שמגיע לך". מפרטי החקירה עולה כי בת ה-20 הגיעה לביקור בבית דודתה ביפו, ובשעה שזו לא הייתה בבית, אנסו אותה השניים יחד עם החשוד שטרם נתפס. בסיום האקט, על פי החשד, הטילו השלושה את מימיהם על הצעירה, ולפני שעזבו את המקום איימו עליה כי אם תספר על מה שאירע, "יאנסו את דודתה ויהרגו את אחיה".

צוות החקירה החדש של האירוע, שהוחלף שלשום, החל בחקירה נוספת של שני החשודים על פי דרישת הפרקליטות. "מדובר בצוות המתמחה בפשיעה חמורה, ובכלל זה מקרי רצח ואלימות קשים במיוחד. לצוות יש אמצעים ויכולות רבים יותר", הסביר גורם במשטרת תל אביב. עם זאת, בשל מצבה של הצעירה הסובלת מנכות, לא ניתן לבצע אימות בין גרסתה ובין גרסת החשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully