וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחושים לחסל אותם": צבא עיראק בקרב על מעוז דאעש

הכוחות המיוחדים צפויים לתקוף במרכז פלוג'ה, העיר הראשונה שנפלה לידי ארגון המדינה האסלאמית לפני כמעט שנתיים וחצי, ביומיים הקרובים. על פי דאעש, בכיר הארגון שחוסל לטענת ארה"ב לפני חודשיים, מוביל את הכוחות בעיר

עריכה: מתן חדד

הכוחות המיוחדים של צבא עיראק השלימו אתמול (ראשון) את ההיערכות סביב העיר פלוג'ה, ממערב לבירה בגדאד, במסגרת המבצע לשחרורה מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) – כך מסר גורם צבאי בכיר. המבצע הצבאי, בגיבוי הכוחות האוויריים של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, הוכרז לפני כשבוע, והיום הצטרף אליו גם מבצע כורדי לשחרור העיר מוסול, השנייה בגודלה במדינה, שנחשבת למעוז דאעש בעיראק.

לדברי הגורם, הגדוד האחרון של הכוחות המיוחדים הגיע היום למחנה טארק שמחוץ לפלוג'ה. הוא סירב למסור מידע בנוגע להיקף הכוחות שמשתתף במבצע, אולם ציין כי הם כבר השתלטו על כ-80% מהשטח שמקיף את העיר, לקראת הכניסה למרכז פלוג'ה. העיר הייתה הראשונה שנכבשה על ידי דאעש, בינואר 2014.

עוד בוואלה! NEWS:
בלייר הגיב לדוח הצפוי על הפלישה לעיראק: לא שיקרתי לציבור
מכה לדאעש בעיראק: "מפקד הארגון בפלוג'ה נהרג בתקיפה"
המדינה האסלאמית נאבקת על חייה: החרב מתקרבת לצווארו של דאעש

הכוחות בפרברי פלוג'ה:

רויטרס

בסוכנות הידיעות "אעמאק" של דאעש פורסם תיעוד מהלחימה באזור פלוג'ה, ונטען כי כמה עשרות מהחיילים העיראקיים נהרגו. עד כה לא נמסר מידע מהימן בנוגע למניין הנפגעים בצד העיראקי או בצד דאעש. בסוכנות ידיעות נוספת של דאעש פורסם סרטון שמציג את אבו עומר א-שישאני, בכיר הארגון שחוסל, לדברי ארצות הברית, לפני כחודשיים, כראש הכוחות הלוחמים בפלוג'ה.

ראש ממשלת עיראק חיידר עבאדי הכריז אתמול בנאום בפרלמנט בבגדאד כי "השלב השני של מבצע פלוג'ה" יימשך פחות מ-48 שעות, שלאחריהן תחל המתקפה במרכז העיר. הוא שב וקרא לתושבי העיר לעזוב אותם או להישאר בבתים. להערכת ארגוני הסיוע, יותר מ-50 אלף בני אדם נותרו במרכז פלוג'ה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוסל? בכיר הארגון א-שישאני, ככל הנראה, בתיעוד שהפיצו אנשי דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

עלי א-שימרי, חייל עיראקי שהתכונן במחנה הצבאי מחוץ לפלוג'ה, סיפר כי הוא "מוכן לחלוטין" לקרב. לדבריו, "התקשרתי למשפחה שלי הבוקר וביקשתי מהם להתפלל עבורי, שאחזור אליהם בשלום". הוא הוסיף: "אני נחוש לחסל את דאעש".

במקביל, בסוריה נערכים הכוחות הכורדיים למתקפה נוספת באזור א-רקה, "בירת דאעש" במדינה. כמו כן, מהארגון הסורי לזכויות אדם נמסר כי כ-6,000 בני אדם נמלטו מבתיהם בכפרים באזור חאלב, בצפון-מערב המדינה, בצל לחימה בין כוחות המורדים הכורדים לדאעש. עשרות אלפי בני אדם נוספים שנמלטו מבתיהם בצפון סוריה נקלעו ללחימה באזור כבר אעזאז, הסמוך לגבול הטורקי.

(עדכון ראשון: 22:40)

לוחמות פשמרגה באזור מוסול, עיראק, 29 במאי 2016. רויטרס
"מוכנות לחלוטין". לוחמות פשמרגה באזור מוסול, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully