וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו בעל החיים הזקן ביותר בעולם? רמז: הוא מככב בסדרת ילדים

1.6.2016 / 9:25

והדרת פני זקן: חוקרים גילו בהוואי את בעל החיים העתיק ביותר בעולם, שככל הנראה חי כבר אלפי שנים על כדור הארץ. מדובר בספוג ים עצום מימדים שנמצא בעומק של 2,100 מטרים מתחת לפני הים

NOAA

קשה למצוא אדם שלא מחייך למראה דמותו של בובספוג המהולל והרפתקאותיו מתחת לים. אולם נראה שהיצור הצהוב שונה מאד מאחיו הספוגים לאוקיינוס, ובייחוד מספוג עצום מימדים שהתגלה באחד מאיי הוואי. בעל החיים שנמצא כ-2,100 מטרים מתחת לפני הים הוא כנראה היצור הזקן ביותר שחי כרגע על כדור הארץ.

ספוג הים נחשב לאחד היצורים הראשונים שהתפתחו על כדור הארץ והוא היווה אב קדמון ליצורים רבים נוספים. "אנחנו לא יודעים בדיוק בן כמה הספוג שמצאנו כי קשה לתת הערכת גיל ליצור הזה", אמר החוקר, דיוויד ווגנר. "אנחנו כן יודעים שבעומקים האלה ישנם סוגים של אלמוגים שיכולים לחיות בין מאות לאלפי שנים, המבוגר שבהם בן 4,500 שנים. כנראה שגם גילו של הספוג הזה הוא בין מאות לאלפי שנים".

ספוג ים ענק. אתר רשמי
ספוגי ים הם מהיצורים הראשונים שהתפתחו בכדור הארץ./אתר רשמי

אורכו של הספוג הענק הוא 3.5 מטרים, רוחבו 1.5 מטרים וגובהו כ-2 מטרים. לדברי כריסטופר קלי, החוקר שהפעיל את אחד משני הכלים ללא נהג שצללו לעומק האוקיינוס, הספוג המופלא פשוט הופיע מול המצלמה שסחבו הרכבים.

"צילמנו כמה אלמוגים וכשהרכב פנה לנוע משם לפתע צץ הספוג הענק משום מקום", אמר. "הוא נראה כמו שמיכה שקיפלו על כיסא, אז עד שנמצא לו שם הולם אנחנו קוראים לו 'ספוג השמיכה המקופלת'".

עוד באותו נושא

צפו: בועה מסתורית שנמצאה בלב ים הותירה את הצוללנים בהלם

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully