וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות סוכן סמוי: נהג של מג"ד וקבוצת צעירים מואשמת בסחר באמל"ח

29.5.2016 / 20:30

כתב אישום הוגש נגד שמונה צעירים, תושבי שדרות, רהט וכפר קאסם, שהופללו על ידי סוכן שלו מכרו סמים, מטענים ואמצעי לחימה נוספים. החייל, ששירת בבה"ד 1, מואשם כי פרץ למחסן בבסיס והשתמש ברכב של מפקדו כדי להבריח מטענים

סיכול הגעת אמצעי לחימה, מטעני חבלה ונשקים, על ידי משטרת ישראל. מאי 2016. דוברות משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
הנשק שנתפס/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משטרת ישראל

כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד שמונה צעירים, תושבי שדרות, רהט וכפר קאסם, שהופללו על ידי סוכן סמוי בגין סחר באמצעי לחימה וסחר בסמים. בפרשה היה מעורב גם חייל צה"ל וכתב אישום נגדו הוגש על ידי הפרקליטות הצבאית. הפרקליטות ביקשה לעצור אותם עד לתום ההליכים.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חן עסיס לביא מפרקליטות מחוז דרום, סחרו השמונה במשך כחודש וחצי בכלי נשק שהושגו חלקם מכפר קאסם ובמטענים, שנגנבו על ידי חייל, נהג של מפקד גדוד בסיס בה"ד 1 שליד מצפה רמון. החייל, כך עולה מכתב האישום, פרץ למחסן נשק בבסיס וגנב ממנו מספר רב של מטעני חבלה תקניים והוביל אותם במקרים רבים בכלי הרכב של מפקדו כדי להתחמק מחיפושים.

סיכול הגעת אמצעי לחימה, מטעני חבלה ונשקים, על ידי משטרת ישראל. מאי 2016. דוברות משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
סיכול הגעת אמצעי לחימה, מטעני חבלה ונשקים, על ידי משטרת ישראל. מאי 2016/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משטרת ישראל

עוד נטען כי הנאשמים סחרו בחמישה תתי-מקלע מאולתרים מסוג "קארל גוסטב" ובמחסניות, ב-14 לבנות חבלה, בעשרות נפצים, במצתים ובכבלי השהייה, שמשמשים להרכבת מטעני חבלה מושהים. זאת, לפי כתב האישום, כשהם יודעים "שמדובר בנשק שמסוגל להרוג אנשים חפים מפשע ושהנשקים וחלקי המטען אמורים לעבור לשימוש עברייני". עוד נטען כי הסוכן הסמוי הצהיר בפניהם כי הוא רוכש את אמצעי הלחימה עבור ארגון פשיעה גדול ממרכז הארץ לצורך חיסולים פליליים.

חלק מהנאשמים הם קרובי משפחה וחברים, ואחת מהן היא סטודנטית במכללת "ספיר" בשדרות, שהייתה חברתו של נאשם אחר. לפי כתב האישום, היא השתמשה במעונות הסטודנטים כמקום להסתרת אמצעי לחימה, כמקום מפגש בין הנאשמים וכמקום לביצוע חלק מהעסקאות. כל עסקאות הנשק המפורטות בכתב האישום בוצעו באמצעות סוכן משטרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully