וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מתעקש על שינוי בקבינט: "אלחם על כך בממשלה - או מחוצה לה"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

29.5.2016 / 11:29

לפני השבעתו של ליברמן לשר ביטחון, הצדדים לא מצליחים לגשר על דרישת שר החינוך, שמתעקש: "אנחנו לא מבקשים ג'ובים. לפי גורם בקואליציה, יש נתק מוחלט בין הליכוד ולבית היהודי: "ייתכן שהגעו לנקודת האל-חזור"

צילום: רוני כנפו, סטילס: תום רוכלין, עריכת תוכן: סיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין , עריכת וידאו: ניר חן.

אחרי סוף שבוע שבו לא נרשמה התקדמות בין הליכוד לבית היהודי סביב דרישתו של השר נפתלי בנט לערוך שינויים בקבינט, הנתק נמשך גם היום (ראשון) – זאת יממה לפני ההשבעה המתוכננת של הממשלה החדשה, שאליה צורפה ישראל ביתנו. לפי גורם בקואליציה, קיים "נתק מוחלט" בין הליכוד לבית היהודי וכי ייתכן "שהגעו לנקודת האל-חזור במשבר. כשיש שני אקדחים טעונים, בסוף אחד יורה". בנט, מצדו, הכריז שוב כי לא יחזור בו וייאבק על השינוי "בתוך הממשלה או מחוצה לה".

בנט צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הקבינט שתתקיים היום בשעות הצהריים ונקבעה עוד לפני האירועים האחרונים. המשבר ביניהם החל לאחר שנודע כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מיועד להיות שר הביטחון החדש על חשבונו של משה יעלון, שהתפטר בעקבות זאת מהממשלה ומהכנסת. שר החינוך דורש למנות מזכיר צבאי לקבינט המדיני-ביטחוני, מהלך שאותו ניסה לקדם, לדבריו, מאז הבחירות האחרונות.

ולכן, עד שההסכם בין הליכוד לישראל ביתנו לא יובא לאישור הכנסת, הכול עוד יכול לקרות, כולל צירוף המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג לקואליציה. בין התומכים הבולטים של המהלך נמצא שר האוצר משה כחלון, שחברו למפלגה אבי גבאי התפטר מתפקידו כשר להגנת הסביבה ביום שישי האחרון בשל התנגדותו למינוי ליברמן.

עוד על המשבר הפוליטי
רעשי המפץ הפוליטי לא דועכים, ואפקט הדומינו בממשלה טרם הסתיים
כאלף אנשי שמאל הפגינו נגד הממשלה בתל אביב: "ליברמן פשיסט"
איוב קרא על המגעים הקואליציוניים: "הפקירו אותי כמו מדחת יוסוף"

נפתלי בנט ובנימין נתניהו. נועם מושקוביץ
נתק מוחלט בין הצדדים. בנט ונתניהו/נועם מושקוביץ

בשבוע שעבר ניסה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) לתווך בין נתניהו ובנט ואף נרשמה התקדמות בנושא. לטענת גורמים המעורים במגעים, שר החינוך הסכים לוועדה שתדון ברפורמה בעבודת הקבינט, אבל דרש שיוסכם בסופה שתהיה פונקציה של מזכיר צבאי לחברי הקבינט, כדרישתו, ולזה ראש הממשלה התנגד. ביום שישי נתניהו הודיע על הקמת ועדה בראשות ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אלוף (במיל') יעקב עמידרור. ואולם, בנט טען שזו הייתה הודעה חד צדדית שלא תואמה עמו, ועל כן הוא ממשיך להתבצר בעמדתו.

היום חזר בנט על עמדתו והדגיש כי לא ייסוג ממנה. "לפני עשר שנים נשלחתי ללבנון על ידי קבינט שלא ידע על מה הוא מצביע. נשבעתי כשיצאתי מהמלחמה שלא אתן לדבר כזה לקרות שוב", הדגיש שר החינוך במפגש משותף לתלמידים ערבים ויהודים בבית ספר בירושלים.

"לצערי, גם לפני שנתיים, במבצע 'צוק איתן', הקבינט נשאר ממודר. הוא לא הכיר את נושא המנהרות עד שאני הבאתי זאת לידיעתו ב-30 ביוני, כמו גם את פתרון הבעיה. אני לא אתן לדבר הזה להישנות. אנחנו לא מבקשים ג'ובים, ולא כסף. נמשיך להילחם על חייהם של חיילי צה"ל ותושבי עוטף עזה, בממשלה ומחוצה לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully