וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשק, אלימות ואיומים: דרכו של גבריאלוב מהכלא ועד לרצח כפול

החשוד ברצח בראשון לציון ריצה תקופות מאסר והורשע בעבירות אלימות ותנועה. כששכנע שופטת לבטל צו הרחקה נגדו, הבטיח כי "אפשר לסמוך על מילתו" - ולבסוף רצח את חברתו לשעבר ואת בן זוגה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמרי וייס

עד הרגע האחרון שבו נורה למוות אמש (שבת), היה ברור לשוטרים שיאן גבריאלוב לא ייכנע בקלות. הם ידעו כי מדובר בעבריין אלים ומסוכן, כזה שמכיר היטב את עולם הפשע ואינו בוחל בשום אמצעי כדי לחמוק מידי המשטרה. רק בשבוע שעבר, אז התייצבה באומץ חברתו לשעבר אנסטסיה רוסנוב בתחנת ראשון לציון, למדו החוקרים עוד מידע על החשוד. בין היתר, שמעו במשטרה כי כבר לפני ארבעה חודשים העביר גבריאלוב מסר אלים ומאיים לרוסנוב, הגיע בשעת לילה לביתה ברחוב פיק"א בעיר מצויד בסכין וחתך את ארבעת צמיגי מכוניתה. "האיש היה עבריין אלים שבילה תקופות ארוכות בכלא לאחר שהורשע במגוון עבירות שביצע", אמר קצין במחוז מרכז של המשטרה.

מאז הרצח הכפול שאירע ביום רביעי, במשטרה חששו מרגע ההיתקלות בגבריאלוב, וידעו כי הוא עלול להשתמש בכלי הנשק שברשותו. למבצע לכידתו גויסו בלשים סמויים, לוחמי ימ"מ וכל מערך המודיעין המשטרתי, כאשר הפעילות רוכזה תחת מפקדי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז. ההערכה המשטרתית, שהתבססה על ניתוח הפרופיל של הרוצח, הייתה מדויקת - כך לפחות עולה ממבחן התוצאה.

לטענת המשטרה, גבריאלוב הצליח בשלב מסוים אתמול לזהות את המעקב אחריו, נהג בפראות כדי לחמוק מהעוקבים ופגע בכלי רכב. כשניידות המשטרה החלו לסגור עליו, הוא שלף את אקדחו וירה כדור ראשון לעבר השוטרים. הכדור השני שניסה לירות כבר נעצר בקנה האקדח בשל מעצור.

עוד על הרצח הכפול בראשון לציון בוואלה! NEWS:
מסע בריחה עם אקדח טעון: מסלול ההימלטות של החשוד ברצח הכפול
ביקורת במשטרה: "רוצח חמוש מסתובב חופשי – ולא מפרסמים תמונתו"
"ראיתי אותו עובר ליד הבית שלך": ההתכתבות שקדמה לרצח הכפול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה עצור בכמה תחנות משטרה ברחבי הארץ. גבריאלוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

גבריאלוב, בן 39, היה מוכר למשטרה כעבריין אלים מאוד שהורשע בעבר שבע פעמים בגין עבירות שונות. הוא עלה לישראל מברית המועצות ב-1990 ומאז לא הפסיק להסתבך. הוא נעצר בתחנות שונות ברחבי הארץ – בפתח תקווה, באילת, בתל אביב, בראשון לציון ובטבריה, כשהחוק נראה בעיניו כהמלצה בלבד.

רוב העבירות שבהן הורשע גבריאלוב היו קשורות לגניבות רכב, אולם בעברו ניתן למצוא גם לא מעט עבירות אלימות. בין היתר, הוא הורשע באיומים ובנשיאת נשק שלא כדין, באחיזת סכין ובהתפרצות לדירה. כמו כן, הוא נחשב לעבריין תנועה סדרתי כשמאחוריו יותר מ-35 הרשעות שונות הכוללות נהיגה במהירויות מופרזת, נהיגה בשלילה, שימוש ברישיון נהיגה מזויף ועוד. בעבר הוא ישב בכלא בין השנים 1998 ו-2002 לאחר שנגזרו עליו חמש שנות מאסר בגין גניבות רכב. מאז, נשא גבריאלוב כמה פעמים בעונשי מאסר על תנאי.

כפי שנחשף בוואלה! NEWS בשבוע שעבר, ב-2010 הוציאו בת זוגו לשעבר ובן זוגה דאז צו הרחקה מבית משפט השלום בנתניה נגד גבריאלוב. זאת, לאחר שאיים על שניהם שאם לא ייפרדו – יפגע בהם. רק לאחר שנקרא לדיון בבית המשפט הבטיח גבריאלוב כי לא יפגע בשניים. "אפשר לסמוך על המילה שלי", אמר אז לשופטת שירה בן שלמה, שהסכימה לבטל את צו ההרחקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צו ההרחקה שהוציא נגד גבריאלוב בן זוג של חברתו לשעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בלוד, באזור שבו נורה למוות חשוד ברצח הכפול בראשון לציון, 28 במאי 2016. משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
אלשיך ומפקד המחוז שירה בחשוד ברצח/מערכת וואלה! NEWS, משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully