וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע בריחה עם אקדח טעון: מסלול ההימלטות של החשוד ברצח הכפול

29.5.2016 / 0:21

יאן גבריאלוב נמלט דרומה מיד לאחר הרצח בראשל"צ, ואז הצפין לעפולה. בעת נסיעתו חזרה למרכז איתרו אותו השוטרים. כשהבחין בהם הוא נמלט ללוד. בתום המרדף הוא ירה בהם כדור אחד - ונורה למוות. "החשוד עשה טעות ביום הרצח שהובילה לאיתורו"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמרי וייס

שישה ימים עברו עד שהמשטרה איתרה את יאן גבריאלוב, והמרדף אחריו החל עוד טרם עלה החשד כי הוא ירה למוות באנסטסיה רוסנוב ובבן זוגה אליעזר קנדינוב בראשון לציון ביום רביעי האחרון. מיד לאחר הרצח הוא ברח לדרום הארץ ולאחר מכן נמלט לעפולה. בעת שיצא אתמול (שבת) מהעיר לכיוון הכביש המהיר למרכז הארץ, זיהו אותו בלשי היחידה הסמויה ומטוס חג מעל מכוניתו. בשלב זה הבלשים נצמדו למכוניתו וצילמו מקרוב את פניו.

התמונה הועברה באופן מידי לקציני המודיעין של ימ"ר מרכז, ורק לאחר שהם זיהו באופן מלא כי האיש שנוהג ברכב הוא אכן גבריאלוב, הגיעו למקום בלשים נוספים שהיו ערוכים לכל תרחיש. במהלך המרדף הסמוי זיהה גבריאלוב את השוטרים והחל בנהיגה מהירה ומסוכנת לעבר לוד, תוך שהוא מנגח כלי רכב נוספים.

כשהתקרב גבריאלוב לתוך שכונה מאוכלסת בעיר, לאחר שהשוטרים שמו לב כי ילדים שהו באזור וניסו למנוע פגיעה בחפים מפשע, הוחלט כי ניידת תתנגש ברכבו של החשוד. בעת שניידת נוספת נצמדה לרכבו כדי שלא יוכל לפתוח את הדלת, הוא הניח את היד על האקדח וירה כדור אחד. הוא ניסה לירות פעם נוספת, אך נתקל במעצור. בזמן זה מפקד מחוז מרכז, ניצב מוטי כהן, ניצל את ההזדמנות וירה בו למוות.

עוד כתבות בנושא:
הסתיים המצוד: החשוד ברצח הכפול בראשון לציון אותר - ונורה למוות
"המשטרה לא מגנה": ילדי הנרצחת מראשל"צ בדירת מסתור במימון העירייה
ביקורת במשטרה: "רוצח חמוש מסתובב חופשי – ולא מפרסמים תמונתו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסע הבריחה הסתיים בלוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד מתושבי האזור שבו נורה למוות גבריאלוב סיפר כי "הרחוב היה שקט, שמענו ירייה ואחר כך עוד שלושה. ראינו את השוטרים רצים לעבר הרכב. רק אחר כך הבנו מה קרה". מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הגיע לזירה ותיחקר את האירוע. כמו כן, חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים הגיעו למקום והחלו בבחינת מקרה הירי בחשוד.

במשטרה בודקים אם גבריאלוב קיבל סיוע מגורם נוסף, וכן מתי הוא שכר את הרכב שבו הוא נמלט. במשטרה אמרו כי החשוד עשה טעות כבר ביום רביעי, שהובילה לקצה חוט שבעקבותיו הלכו השוטרים עד איתורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
האקדח של החשוד ברצח הכפול בראשון לציון, 28 במאי 2016. משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
האקדח שנמצא ברשות גבריאלוב, אמש/מערכת וואלה! NEWS, משטרת ישראל

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שיבח את כוחות המשטרה "על הפעולה הנחושה והמקצועית". לדבריו, "לאחר הליך חקירתי מורכב, על ידי טובי המוחות במשטרת ישראל בשילוב אמצעים ייחודיים, כוחות המשטרה בראשות מפקד המחוז הצליחו לשים יד על הרוצח הנתעב. בשקט, במקצועיות ותוך סיכון חיי השוטרים והמפקדים, הם הגיעו אליו ומנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע".

ארדן הוסיף כי "האירוע הזה שוב מוכיח שעבודת המשטרה לא מסתיימת לעולם. הרחק מעין הציבור, בלילות, בשבתות, בחגים ובכל יום שוטרי ולוחמי משטרת ישראל פועלים למען שלום וביטחון הציבור - ועל כך יש להודות להם". הוא הדגיש כי יש לפעול כדי להגן על נשים הנמצאות בסיכון. "אירוע הרצח המצער בראשון לציון רק ממחיש את הצורך הלאומי בהתגייסות כוללת של כלל הגופים הרלוונטיים על מנת להגן להבא טוב יותר על נשים המאוימות על ידי בני זוגן".

יאן גבריאלוב  - חוסל על ידי השמטרה כשנתפס – בלוד. ניב אהרונסון
רכבו של גבריאלוב נבלם והוא נורה למוות. לוד, אמש/ניב אהרונסון

רוסנוב בת 29 וקנדינוב, בעל חברת הניקיון יהלום בן 34, נורו למוות בביתה של רוסנוב ביום רביעי האחרון. גבריאלוב, החשוד המרכזי ברצח, הוא חברה לשעבר של רוסנוב. הוא מוכר היטב למשטרה גם בשל עבירות אלימות קודמות שכללו איומים על חייה של רוסנוב.

המצוד אחר גבריאלוב נערך כאמור כבר שישה ימים, עוד לפני הרצח שאירע ביום ששבה רוסנוב ממקלט לנשים מוכות בעקבות איומים שספגה ממנו. במשטרת ראשון לציון פעלו באותה עת כדי לאתר את בן הזוג לשעבר ללא הצלחה. כשהגיעה ביום ראשון שעבר לביתה, הצליח גבריאלוב לחמוק ממאמצי המשטרה ולארוב לה ולבן זוגה – ולהימלט מבלי להותיר עקבות.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס חילופי מפקד מג"ב 11 פברואר 2016. ניב אהרונסון
"מברך על הפעולה הנחושה והמקצועית". השר ארדן/ניב אהרונסון

שני ילדיה של רוסנוב מנישואיה הקודמים שהו מאז הרצח בדירת מסתור יחד עם סבתם במימון עיריית ראשון לציון – מאחר שהמשטרה לא הייתה יכולה לספק להם שמירה והגנה. כמו כן, ראש עיריית ראשון לציון דב צור אישר לממן לשלושה אבטחה, מלבד דירת המסתור שמחוץ לעיר.

בימים האחרונים נשמעה ביקורת על מפכ"ל המשטרה אלשיך, מאחר שבשל מדיניות של מידור הציבור, לא התפרסמו תמונותיו של גבריאלוב ושמו היה אסור בפרסום על אף שהוא הוגדר עבריין נמלט ומסוכן לציבור עוד מיום שני. "מדובר באדם חמוש, שעשה פשעים בעבר, וחשוב מאוד לקבל עזרה מהציבור", אמר לפני כמה ימים גורם במשטרה על צוות החקירה של ימ"ר מרכז. "לא ברור מה עומד בבסיס ההחלטה להוציא צו איסור פרסום על תמונתו של החשוד".

(עדכון ראשון: 21:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully