וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון שלישי בשבוע: 45 פליטים נהרגו בהתהפכות סירתם בים התיכון

משמר החופים האיטלקי מסר כי סירת דיג ועליה כ-350 איש שעשו את דרכם לאירופה התהפכה. עד כה חולצו 130 בני אדם. לפחות 25 בני אדם נהרגו באירועים דומים אתמול ושלשום. מתחילת השבוע הגיעו לאיטליה 10,000 מהגרים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(חמישה הרוגים בטביעת סירת פליטים ליד לוב, שלשום)

עוד אסון בים התיכון: 45 פליטים נהרגו ו-175 הוגדרו נעדרים לאחר שסירת דיג ועליה 350 איש שעשו את דרכם לאירופה התהפכה היום (שישי) בסמוך לחופי לוב – כך אמרו גורמים מצוותי החילוץ של משמר החופים האיטלקי לסוכנות הידיעות הצרפתית. אנשי חיל הים שהגיעו למקום הודיעו כי הצליחו לחלץ לפחות 130 איש, ושהחיפושים נמשכים.

מדובר בפעם השלישית השבוע שבה מתהפכת סירה עמוסה בפליטים מול חופיה של לוב. זאת, על רקע חידוש זרם המהגרים בים התיכון בחסות מזג האוויר הנוח, בעיקר מלוב לעבר איטליה. "שלושה מקרים של טביעת כלי שיט בשלושה ימים זה דבר מדאיג מאוד", אמרה קרלוטה סמי, דוברת נציבות האו"ם לפליטים.

עוד כתבות מהעולם:
בפעם השנייה ביומיים: הרוגים בהתהפכות סירת מהגרים בים התיכון
חשש בעולם הרפואה מ"חיידק העל": עמיד בפני כל אנטיביוטיקה
סין מלבינה את פני השחורים: האם זו הפרסומת הגזענית בעולם?

חילוץ מהגרים שטבעו בים התיכון, לחופי לוב, 26 במאי 2016. המפקדה הימית של האיחוד האירופי, אתר רשמי
חילוץ פליטים מול חופי לוב, אתמול/אתר רשמי, המפקדה הימית של האיחוד האירופי

אתמול דווח כי 20 בני אדם לפחות נהרגו בהתהפכות סירה בסמוך ללוב. אנטונלו דה רנציס סונינו, דובר המבצע הימי של האיחוד האירופי למאבק בהברחת מהגרים בים התיכון, מסר כי "כמאה מהגרים היו במים, או שנאחזו בכלי השיט הטובע". עוד נמסר כי כ-50 בני אדם חולצו מהמים, והחיפושים נמשכים כדי לאתר את יתר הנעדרים.

שלשום טבעו למוות חמישה מהגרים בהתהפכות סירת עץ שעליה 650 איש. 562 נוספים חולצו על ידי חיל הים האיטלקי, והיתר עדיין מוגדרים נעדרים. משמר החופים האיטלקי מסר כי רוב הפליטים שהיו על הספינה הם אזרחי מרוקו, וכן אזרחים מתוניסיה ושתי משפחות מסוריה.

הרשויות באיטליה מעריכות כי יותר מ-10,000 פליטים חולצו מהים התיכון בארבעת הימים האחרונים, והיום חולצו 1,900 איש מתוך 16 סירות. על פי נתוני הארגון הבינלאומי להגירה, בשנתיים האחרונות מספר המהגרים שהגיעו לחופי איטליה מוערך בכ-320 אלף, וכ-7,000 נוספים מתו באותה תקופה בניסיון להגיע לאירופה.

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully