וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדרס מינה שני פרו-פלסטינים לוועדה שתדון ביחס המפלגה לישראל

27.5.2016 / 12:00

המועמד לייצוג המפלגה הדמוקרטית עורר את זעמה של יהדות ארה"ב כשמינה את קונרל ווסט וג'יימס זוגבי, המזוהים כבעלי עמדה פרו פלסטינית מובהקת, לנציגים בוועידת המפלגה. "להאשים את נתניהו בביצוע פשעי מלחמה זה דבר בלתי מקובל", אמרו

מתוך הסרט הדוקומנטרי "Between the lines", עריכה: גדי וינסטוק

(היועצת של סנדרס לענייני יהודים ב-2014: "קמפיין החרם על ישראל שינה את תפיסותיי כלפיה")

לברני סנדרס אמנם אין סיכוי מתמטי לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, אבל הוא בהחלט שואף לתרגם את הכוח שצבר כדי להשפיע על מדיניות המפלגה הדמוקרטית בכמה נושאים, ובהם היחס לישראל. הסנאטור היהודי מוורמונט, שכבר הבהיר בכמה הזדמנויות כי הוא סבור שמדיניות ארצות הברית בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני מוטה לטובת ישראל ואמר כי יש לנקוט בגישה שתיקח בחשבון גם את האינטרס הפלסטיני, מחפש כעת לתרגם את עמדותיו למדיניות הרשמית של המפלגה הדמוקרטית.

בחודש יולי תיערך בפילדלפיה ועידת המפלגה שבה תוכרז הילרי קלינטון כמועמדת לנשיאות. במקביל, ייערכו בוועידה כמה דיונים על מדיניות המפלגה הרשמית לקראת הבחירות לנשיאות, וסנדרס מתכוון לנצל את מעמדו החדש כבכיר במפלגה הדמוקרטית על מנת לשנות את היחס הרשמי של המפלגה כלפי ישראל. כדי לנסות ולהפחית את המתחים בין מחנה קלינטון ומחנה סנדרס, ולנסות להביא לאיחוד המפלגה, ניתנה לסנדרס הזדמנות למנות מספר נציגים כמעט זהה לשל קלינטון בוועדות שידונו במדיניות המפלגה. שישה מתוך 15 הנציגים בוועדה המנסחת יהיו של קלינטון, וחמישה מצדו של סנדרס. ארבעה נציגים נוספים ימונו מטעם המפלגה.

מתוך אותם חמישה אנשים, החליט הסנאטור הסוציאליסט למנות מטעמו שני אנשים שמזוהים עם עמדה פרו פלסטינית מובהקת בנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני, קונרל ווסט וג'יימס זוגבי. ווסט צוטט אתמול בניו יורק טיימס באומרו כי "לא יכול להיעשות צדק עבור הפלסטינים ללא סיום הכיבוש". ווסט הוסיף כי הוא מכיר בכך שיש למצוא פתרון שיבטיח את ביטחון העם היהודי, אך הדגיש כי יש למצוא גישה שתיצור איזון אל מול מה שהוא כינה "מצוקתו של העם הכבוש". הוא המשיך ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאותו האשים בביצוע פשעי מלחמה, ואמר כי "הכסף שמשקיעות השדולות מונע יצירת דיאלוג כנה".

לקריאה נוספת:
עימות מפתיע במרוץ לנשיאות: טראמפ וסנדרס ייפגשו בקליפורניה?
סנדרס מכריח את המפלגה "להשלים את הפער בנוגע לכיבוש הישראלי"
סקר חדש בארה"ב: טראמפ מוביל על קלינטון ב-3% בקרב על הנשיאות

ברני סנדרס, פוארטו ריקו. 17 במאי 2016. רויטרס
חמישה נציגים מטעמו ימונו לוועדות שידונו במדיניות המפלגה. סנדרס/רויטרס

דבריו של ווסט עוררו זעם בקרב יהדות ארצות הברית. מלקולם הונליין, מקורבו של ראש הממשלה נתניהו וסגן יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים, אמר לניו יורק טיימס כי הציטוטים של ווסט "מטרידים". הוא הוסיף בראיון לעיתון כי יתר הנציגים שבחר סנדרס לוועדה, ובהם חבר הקונגרס קית וילסון ממינסוטה, מוסלמי פרו פלסטיני, מעלה את החשש שמא העמדות שתאמץ המפלגה יהיו עוינות כלפי ישראל. "החשש הוא שעמדות שחותרות תחת יחסי ישראל וארצות הברית, נושא שלא היה במחלוקת מפלגתית, יקבלו לגיטימציה בוועידת המפלגה", הוסיף.

ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, תקף גם הוא את ווסט: "להאשים את ראש ממשלת ישראל בביצוע פשעי מלחמה, ולתמוך ב-BDS זה דבר בלתי מקובל", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "הועידה הדמוקרטית צריכה לתמוך בפתרון שתי המדינות, אבל גם להבהיר במאה אחוז כי העמידה האיתנה וארוכת השנים לצד ישראל לא השתנתה".

הציוץ של גרינבלט בטוויטר

ג'ף וויבר, מנהל הקמפיין של סנדרס, דחה בריאיון לרשת MSNBC את הטענה כי מדובר במינוי פרובוקטיבי: "יש מגוון של דעות במפלגה. מדובר בשני אנשים מוכשרים. ככל שיהיו יותר דעות שיובעו בוועידה המפלגה, כך יוטב למפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully