וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על החשד לאונס לאומני: "פשע מזעזע, נגבה את מלוא המחיר"

27.5.2016 / 0:30

ראש הממשלה גינה את הפרשה, שנחשפה בוואלה! NEWS, ובמסגרתה לפי החשד נאנסה נכה על ידי שני פלסטינים ואזרח ישראלי. "משום מה לא נשמע גינוי", הוסיף. יחימוביץ': "פתאום אתה מתעניין בקורבנות אונס"

עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש (חמישי) לחשד נגד שני פלסטינים משכם ונגד אזרח ישראלי, לגבי אונס נכה בת 20 ממניע לאומני. "זה פשע מזעזע שדורש גינוי מקיר אל קיר, אבל גינוי כזה משום מה לא נשמע - לא בתקשורת ולא לרוחב הקשת הפוליטית", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו בנוגע למקרה, שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS. "אפשר רק לדמיין מה היה קורה במקרה הפוך. אנו נגבה את מלא המחיר ונמצה את מלא חומרת הדין עם כל המעורבים באירוע האכזרי הזה".

עוד בנושא:
שלושה פלסטינים חשודים באונס נכה בת 20 ממניע לאומני
הפלסטינים צעקו על הנאנסת הנכה: "את יהודייה וזה מה שמגיע לך"

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו בחתימה על ההסכם הקואליציוני, 25 במאי 2016. יותם רונן
"פשע שדורש גינוי מקיר אל קיר". נתניהו/יותם רונן

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התייחסה לדברי נתניהו. "תתבייש ראש הממשלה. אפס אמפתיה לנאנסות עד שזה מגיע לחלון הזדמנויות להסית. 'דורש גינוי מקיר לקיר'? באמת? אז למה מעולם לא גינית אנסים?", התפלאה. בעמוד הפייסבוק שלה מנתה מספר פרשות תקיפה מינית שמהן לטענתה התעלם נתניהו.

"לא שמענו מלה מפיך בפרשת האנס קצב. לא אמירה מוסרית על תחקיר גנדי המצמרר. לא התייחסות לגורלן של נאנסות, מוטרדות, נרדפות – יום יום ושעה שעה. שום אמירה ערכית על הטרדות מיניות בצה"ל, בכלל. התקשית להיפרד מנאמנך המטרידן צלם החצאיות נתן אשל, רדפת את שלושת בכירי לשכתך שביקשו להגן על הקורבן. גם כשהורחק משרות המדינה המשכת להעסיק אותו בסתר", האשימה.

יחימוביץ' טענה כי ראש הממשלה מעולם לא הזכיר את הנושא באחד מנאומיו, או העלה אותו בישיבת ממשלה. "אפס התייחסות לאחת התופעות המרות והקשות, שמחרבות את חייהן של כל כך הרבה נשים", טענה, והוסיפה: "פתאום אתה מתעניין בקורבנות אונס. כשהאנסים הם פלסטינים. אין ספק שזהו אונס מחריד, אכזרי, מכמיר לב וטורד מנוחה. כאלה הם מעשי אונס. בוקר טוב אדוני ראש הממשלה. מקווה שהפרת השתיקה הפתאומית הזאת תהפוך לשגרה, ושמעתה נשמע את קולך ונראה את מעשיך".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שלי יחימוביץ' בכנס המזון 15.6.2015. ניב אהרונסון
"בוקר טוב אדוני ראש הממשלה". יחימוביץ'/ניב אהרונסון

מוקדם יותר התייחסה לפרשה גם יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון. "הסיפור הזה כל כך נורא שקשה אפילו לקרוא אותו, ובלתי אפשרי לדמיין מה עובר על הבחורה הזו עכשיו", כתבה בעמוד הפייסבו שלה. "קודם כל, יש לי מילה לכל מי שהעז לרמוז כאן בעמוד שהסיפור הנורא הזה לא זעזע אותי. מה חשבתם, שקראתי את זה והלב שלי לא עצר לרגע? איזה עולם פנטזיה מעוות בניתם לעצמכם אם אתם חושבים שמי שמאמין שצריך להגיע להסדר עם הפלסטינים הוא אדם שיקבל בשלווה טרור ואונס?", הוסיפה בתדהמה.

עוד הוסיפה: "איך אתם מעזים בכלל לקחת סיפור מחריד כזה ולהשתמש בו כדי לרמוז שאנחנו אוהבים את המדינה הזו פחות מכם או שאכפת לנו פחות מכם ממי שחי כאן? איפה אתם חושבים שאתם חיים? האנשים האלה הם פושעים, חד וחלק. אונס זה אונס זה אונס, אבל במקרה הזה מדובר גם בפשע שנאה. ביותר מדי מקומות אונס נשים משמש גברים ככלי לנקמה לאומית. מפחיד ומרתיח לראות את זה גם בישראל, והמדינה צריכה למצות עם האנשים האלה את מלוא חומרת הדין. הלוואי שזה היה עוזר גם לנאנסת".

זהבה גלאון קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
"מה חשבתם, שקראתי את זה והלב שלי לא עצר לרגע?". גלאון/ראובן קסטרו

על פי החשד, השלושה תועדו כשהם אונסים את הצעירה הלוקה בשכלה בהוסטל בדרום תל אביב ביום העצמאות, מטילים עליה את מימיהם, יורקים עליה וקוראים קריאות גזעניות בעת המעשה. המשטרה הסתירה את הפרשה במשך עשרה ימים מחשש שתצית עימותים בין ערבים ליהודים, אף שהיא מחזיקה בשני חשודים ומנהלת מצוד אחר החשוד השלישי, שזהותו ידועה למשטרה.

אחד החשודים, עמאד אלדין דראגמה, ככל הנראה צילם את האונס במטרה להפיץ את התיעוד. בית משפט השלום ובית המשפט לנוער בתל אביב האריכו אתמול בשישה ימים את מעצרם של דראגמה ושל החשוד הנוסף שנעצר, נער בן 17. במקביל, נשמעה ביקורת קשה על המשטרה על כך שנמנעה מפרסום המקרה.

בתיעוד חלקי של האונס שנמצא בידי המשטרה, נראים הפלסטינים החשודים במעשה צועקים לעברה "את יהודייה, וזה מה שמגיע לך", בזמן התקיפה המינית. בסיום האקט, על פי החשד, הטילו השלושה את מימיהם על הצעירה, ולפני שעזבו את המקום איימו עליה כי אם תספר על מה שאירע, "יאנסו את דודתה ויהרגו את אחיה". מפרטי החקירה עלה כי בת ה-20 הגיעה לביקור בבית דודתה ביפו, ובשעה שזו לא הייתה בבית, נאנסה לכאורה.

(עדכון ראשון: 23:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully