וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה ביומיים: הרוגים בהתהפכות סירת מהגרים בים התיכון

זרם מבקשי המקלט מלוב על גבי סירות רעועות התגבר בחסות מזג האוויר הנוח, ועמו גם התאונות הקטלניות בדרך לאירופה. במקביל, פונה מחנה הפליטים בגבול יוון-מקדוניה – אך תושביו ימשיכו לנסות לעבור את הגבול

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

סירה שהייתה בדרכה לאירופה התהפכה היום (חמישי) בים התיכון, וכ-20 גופות של מהגרים שהיו עליה נמשו מהמים. אנטונלו דה רנציס סונינו, דובר המבצע הימי של האיחוד האירופי למאבק בהברחת מהגרים בים התיכון, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "מטוס סיור של לוקסמבורג זיהה את הסירה שהתהפכה מצפון לחוף הלובי, וכמאה מהגרים היו במים, או שנאחזו בכלי השיט הטובע".

עוד נמסר כי כ-50 בני אדם חולצו מהמים על ידי כוחות ספרדיים ואיטלקיים. "למרבה הצער, היו שם גם גופות", הבהיר דה רנציס סונינו, שהוסיף כי המבצע ממשיך. הכוח הימי של האיחוד האירופי פרסם תמונות של מבצע החילוץ, שבהן ניתן לראות את המהגרים שנפלו מהסירה מנופפים בידיהם לכוחות ההצלה.

עוד בוואלה! NEWS:
לימודי שפה ועוד מקומות עבודה: כך גרמניה תקלוט מהגרים
יוון החלה בפינוי מחנה פליטים ענק: "לא נשתמש בכוח"
ההסכם עם טורקיה "הביא תוצאות"? מאה מהגרים טבעו בים התיכון

חילוץ מהגרים שטבעו בים התיכון, לחופי לוב, 26 במאי 2016. המפקדה הימית של האיחוד האירופי, אתר רשמי
נופפו בידיהם לכוחות ההצלה. חילוץ המהגרים, היום/אתר רשמי, המפקדה הימית של האיחוד האירופי

מדובר במקרה השני תוך יומיים של התהפכות סירת מהגרים, עם חידוש זרם המהגרים בים התיכון בחסות מזג האוויר הנוח, בעיקר מלוב לעבר איטליה. אתמול טבעו למוות חמישה מהגרים, בעוד ש-562 נוספים חולצו על ידי חיל הים האיטלקי מסירת עץ שהתהפכה לחופי לוב. טרם נמסר מידע בנוגע למדינות שמהם הגיעו המהגרים.

ממשמר החופים האיטלקי נמסר כי כ-5,600 מהגרים חולצו בים התיכון במשך יומיים בלבד השבוע, וכ-40 אלף מהגרים הגיעו לחופי איטליה מתחילת השנה. בשנתיים האחרונות, מספר המהגרים שהגיעו לחופי איטליה מוערך בכ-320 אלף, וכ-7,000 נוספים מתו באותה תקופה בניסיון להגיע לאירופה, על פי נתוני הארגון הבינלאומי להגירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טביעת סירת מהגרים לחופי לוב, 25 במאי 2016. חיל הים של איטליה, אתר רשמי
חמישה נהרגו. התהפכות סירת המהגרים, אתמול/אתר רשמי, חיל הים של איטליה
טביעת סירת מהגרים לחופי לוב, 25 במאי 2016. חיל הים של איטליה, אתר רשמי
התהפכות הסירה, אתמול/אתר רשמי, חיל הים של איטליה

בתוך כך, היום הושלם פינויו של מחנה הפליטים אידומני שבשטח יוון, סמוך לגבול מקדוניה, שהחל ביום שלישי. מדובר באחד ממחנות הפליטים העמוסים ביותר, ולמרות שנחסם הגבול למקדוניה, אלפים נשארו בו בחודשים האחרונים בתקווה להגיע למערב אירופה. היום המשיך פינוי האוהלים והחפצים האחרים שנותרו, ורכבת ראשונה זה חודשים רבים עברה במקום, אחרי שהמסילה נחסמה על ידי מבקשי המקלט.

כעת, התושבים שנותרו בו פונו למחנות פליטים מסודרים בחלקים אחרים של יוון. עם זאת, חלק מתושבי המחנה בחרו לעזוב בעצמם בימים האחרונים, והקימו את אוהליהם מחדש במרחק של כמה קילומטרים מהמחנה שפונה לחלוטין. דיאר, מבקש מקלט סורי בן 18, שעבר עם משפחתו לשדה סמוך, סיפר כי המשטרה ביקשה מהם לעזוב את אידומני על גבי אוטובוסים, אולם הסביר כי הוא, כמו רבים אחרים, לא מעוניין להגיע למרכזי הקליטה המסודרים וימשיך לנסות ולמצוא דרך לחצות את הגבול.

רויטרס

"אני מחפש מבריח, למען האמת", סיפר. "כמו כולם פה, אני מנסה להשיג מבריח ולהמשיך מכאן, בטיסה או ברגל, או בכל דרך אחרת. זה יותר טוב מלהישאר כאן". דיאר חצה בעבר את הגבול למקדוניה באופן לא חוקי, אולם הושב על ידי הרשויות המקדוניות.

חוסיין, מבקש מקלט סורי נוסף, הקים אוהל עבורו ועבור רעייתו ושתי בנותיהם באותו אזור. הוא הסביר כי שמע על הצפיפות הקשה במרכזי הקליטה הממשלתיים, ולכן הוא מעדיף להישאר ליד אידומני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully