וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות מפתיע במרוץ לנשיאות: טראמפ וסנדרס ייפגשו בקליפורניה?

26.5.2016 / 17:27

לאחר שקלינטון הבהירה שלא תתעמת עוד עם יריבה הדמוקרטי, המועמד הרפובליקני הסכים - ספק בהומור - להיפגש עם המועמד הסוציאליסט לעימות אחרון לפני הוועידות המפלגתיות. "הולך להיות לזה כל כך הרבה רייטינג"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

העימותים בין שני המועמדים המסתמנים לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ והילרי קלינטון, ייערכו רק אחרי הוועידות הלאומיות של שתי המפלגות בסוף חודש יולי, אולם בינתיים אולי נזכה לצפות בעימות מסקרן לא פחות. המועמד הרפובליקני המסתמן דונלד טראמפ נשאל הלילה (חמישי) בריאיון בתכנית האירוח של ג'ימי קימל אם לאור הודעתה של הילרי קלינטון הדמוקרטית כי לא תתעמת עוד מול יריבה ברני סנדרס – ככל הנראה כדי למקד את מאמציה בקמפיין הארצי – יסכים להתעמת מול הסנאטור הדמוקרטי, וענה ללא היסוס: "כן, תלוי כמה הוא הולך לשלם".

מיד לאחר שהשיב, ספק בהומור, הבהיר טראמפ: "אם ייערך בינינו עימות, הולך להיות לזה כל כך הרבה רייטינג. צריך לקחת את הכסף הזה ולתרום אותו לצדקה. אם הוא יביא כסף ויתרום אותו אז בכיף". המנחה קימל שאל: "מה יקרה אם הערוץ (רשת ABC, ע"נ) יארגן את העימות ויתרום סכום כסף לצדקה?". לכך השיב טראמפ: "זה גם יכול לקרות".

עימותים באירוע בחירות של טראמפ באלבקרקי, ניו מקסיקו, 24 במאי 2016. רויטרס
"אם הוא יביא כסף ויתרום אותו אז בכיף". טראמפ/רויטרס

סנדרס השיב לטראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מצפה בקוצר רוח להתעמת עם דונלד טראמפ בקליפורניה לפני הפריימריז, ב-7 ביוני". למרות הנכונות המשועשעת משני המועמדים, לא ברור אם האירוע אכן יתקיים. בכל מקרה, סנדרס יגיע הלילה גם הוא לריאיון בתכנית של קימל, והוא צפוי להתייחס לנושא בהרחבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מלבד העימות המתוכנן, טראמפ נשאל גם מול מי משני המועמדים הדמוקרטים היה מעדיף להתמודד בבחירות הכלליות, והשיב כי הוא מאמין שיהיה לו קל יותר לנצח את סנדרס. הוא הוסיף כי בדומה למצב במפלגה הרפובליקנית, שיטת הבחירות מוטה נגד סנדרס. זאת, לטענתו, בשל המינוי של מאות מבכירי המפלגה הדמוקרטית ל"צירי על", שמורשים לתמוך במועמד שירצו בוועידה הלאומית, ובכך מטים את התוצאה באופן ברור לטובת קלינטון.

איל הנדל"ן נשאל גם על הטענות לפיהן התחזה לדובר של עצמו בשנות ה-90, ודחה את הדברים. "זה בכלל לא נשמע כמוני", טען, "אבל אני כן מוכן לומר שהשתמשתי בשמות בדויים לאורך השנים. כשאתה בעסקי הנדל"ן, ואתה רוצה לקנות שטח, אתה צריך להשתמש בשם אחר, אחרת הייתי צריך לשלם יותר, בגלל שהשם שלי מוכר".

ברני סנדרס, פוארטו ריקו. 17 במאי 2016. רויטרס
מקלקל לקלינטון את התכניות. סנדרס/רויטרס

בתוך כך, קלינטון עדיין מתקשה לייצר מומנטום. סקר שפורסם הלילה מראה על שוויון סטטיסטי עם סנדרס במדינת קליפורניה, בעלת מספר הצירים הגדול ביותר. לפי הסקר, קלינטון מובילה על סנדרס בפער של שני אחוזים, 46% מול 44%, עם טעות דגימה של 5.7%. בסקר קודם שנערך לפני כחודשיים, הובילה קלינטון על פני סנדרס בשבעה אחוזים. הפסד בקליפורניה ייחשב למכה צורבת עבור קלינטון, שנחושה להבטיח את המועמדות לפני הוועידה הלאומית – מה שלסנדרס כבר אין סיכוי מתמטי להשיג.

בזמן שבצד הרפובליקני פועל טראמפ במרץ לאחד מאחוריו את שורות המפלגה, קלינטון מתקשה לעשות כך במפלגה הדמוקרטית. סקר שפורסם בסוף השבוע שעבר ב"ניו יורק טיימס" העלה כי לא פחות מ-28% מתומכי סנדרס לא מתכוונים להצביע לקלינטון אם היא תהיה המועמדת. לכך יש השפעה ישירה על מצבה הרעוע של קלינטון בסקרים הלאומיים מול טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully