וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתה מרחיק ממני את אשתי?": הציווי שגרם לקרע בין הרב פינטו לאברג'יל

27.5.2016 / 18:35

"הוא ענק, אבל גרם לבלבול לאנשים שאני מאוד אוהב". הסולחה בין דומרני ליריבו יגאל ז'אנו, העסקה שביטל ליוסי הררי וההשפעה על ליאת אברג'יל, שהכעיסה את העבריין מספר 1 בארץ. "חומר מפליל" חושף את הההקלטות שמצביעות על הקשר החזק בין חצר הרב לעבריינים הבכירים בישראל

עריכה: אולפן וואלה! news

"הרב פינטו, הוא גדול, הוא ענק, הוא נסיך, אבל הוא גרם לאנשים לבלבול". כך תיאר יצחק אברג'יל את יאשיהו פינטו, שמרצה עונש מאסר בגין מתן שוחד ושיבוש הליכי משפט, בשיחות שהגיעו לידי וואלה! NEWS במסגרת פרשת 512. השיחה, שנערכה בעת שהותו של אברג'יל בכלא בארצות הברית, מעידה את כעסו של ראש ארגון הפשע על הרב, שמשך לחצרו את רעייתו של אברג'יל, ליאת. לפי השיחה, אברג'יל התאכזב מרבו, בעיקר כיוון שייעץ לרעייתו להתרחק ממנו. "הוא אומר לה 'תתרחקי מיצחק, והיא מתרחקת".

אברג'יל הוא לא היחיד: לאורך שנים ארוכות, הפך יאשיהו פינטו לרב מקובל מאוד בקרב עבריינים. בהקשר זה, ראוי להזכיר עוד שתי דמויות מרכזיות בחייו, שעד מהרה העלו אותו לגדולה וגם משכו את תשומת לבם של כחולי המדים: מי שהיה בעבר ראש כנופיית פרדס כץ, יוסי הררי, שפוקד את חצרו של הרב פינטו עד היום; ראש ארגון הפשיעה הדרומי, שלום דומרני, שדקה לפני שנכלא בפרשת "בלוק חוסם" נקלט בשיחות עם הרב מבקש הסדרים לוויזה לארצות הברית ובתמורה מסכים לחלוקה של "20 אחוז מכל דבר", כך לפי דבריו של הרב.

חומרי החקירה מגלים לראשונה כי מספר ימים בלבד לאחר הירצחה של הנערה שקד שלחוב, מכדור שלפי הערכות יועד לחיסולו של שלום דומרני, הוא ערך מפגש סולחה בין דומרני לבין יריבו משכבר הימים, יגאל ז'אנו. "חומר מפליל" חושף את הקשר החזק בין חצרו של הרב לבין העבריינים הבכירים ביותר בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אי אפשר לנתק את הקשר העמוק בין פינטו לבין הארגון הגדול ביותר במדינה, ארגונו של אברג'יל. בשנים בהם שגשג אברג'יל בארץ ובעולם, ובעיקר ממקום מושבו בספרד ובבלגיה, הוא, חייליו ובני משפחתו פקדו את חצר הרב, התייעצו איתו בענייני דת ובעיקר רחשו לו כבוד של מלכים. שלחוב נרצחה ב-20 ביולי 2003. באותם הימים התנהל קרב של ממש בדרום בין דומרני, שרק עתה השתחרר ממאסר ממושך בכלא, לבין חברו לשעבר, יגאל ז'אנו המנוח. בזמן שדומרני שוהה בין סורג ובריח, השתלט ז'אנו על מספר עסקי כריית חול באזור. לאחר שדומרני ביקש להחזיר את העסקים ש"שייכים" לו באזור, החליט ז'אנו להזמין את חיסולו של דומרני.

וכך, בליל ה-20 ביולי 2003, הצטיידו אנשיו של ז'אנו ברובה סער מסוג גליל והכינו מארב לדומרני. ב-22:30, צוות המעקב דיווח כי הבוס מהדרום מגיע לכיוון אשקלון. נהגו של דומרני, יניב רווח, שבינתיים הספיק לחצות את הקווים ולהפוך לאחד החיילים הבכירים של "הקומפיוטר", בני שלמה, הוריד את דומרני, ואסף את שלחוב. מישל ז'אנו וישראל גנון ירו תוך כדי נסיעה לכיוון המכונית, בה אמור היה לשבת דומרני, אך פגעו בשלחוב, שנפגעה בראשה ומתה מפצעיה.

זמן קצר לאחר האירוע המכונן ניסה אברג'יל, מי שהיה באותה התקופה חברו של דומרני, ליישב את הסכסוך בין דומרני לבין ז'אנו. אחד הפתרונות שהציע אברג'יל הוא פגישת סולחה בין השניים בחצרו של הרב. "לא רציתי לתת לו להינעל, אתה מבין? כי הוא בא לרצות אותך. ומה תגיד לו יעני? מה, הרב יותר טוב מיצחק?" אמר ש', אחד מאנשיו של אברג'יל באשר לאותה הסולחה המדוברת.

"לא, הרב בטח שיותר טוב", ענה לו אברג'יל. "אבל אני רוצה להתערב עוד פעם. להגיד לגבוה (לז'אנו, י"א) 'תשמע טוב, אני חסיד של הרב ומקווה שאין מחשבות זדוניות מעבר לזה'".

בתגובה, השיב לו ש': "אני עוד מעט אפגוש אותו (את ז'אנו, י"א) אני אגיד לו 'תשמע, החבר (אברג'יל, י"א) בכל זאת רוצה להיות בתמונה, הוא רוצה לדבר איתו, אתה מבין? לראות שהכול בסדר מבחינתך, שאין כעסים".

אברג'יל: "שזה יהיה טהור".

ש': "הטלפון שלך הרבה יותר טוב".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
המשטרה סיכלה ניסיון לחסל את שלום דומרני. שי מכלוף
דומרני בבית המשפט לאחר שהמשטרה סיכלה ניסון נוסף לחסלו ב-2012/שי מכלוף
יוסי הררי בעדותו: "הרב לא הסכים שאכנס שותף בעסקה, אני קיבלתי את זה באהבה, למרות שרציתי"

אברג'יל אמר לש' את מי הוא רואה כאחראי על הרצח והתסבוכת, כאשר באותה העת דומרני עצמו היה ראש הסניף המכובד של אברג'יל בדרום: "תגיד לו שאני רואה אותו אחראי על כל אלה", אמר אברג'יל לש'. "שזה נסגר, בלי משחקים, בלי נעליים".

בעדותו במסגרת עסקת עד המדינה, הסביר ש' את השיחה ואמר לחוקריו כי למרות הסולחה בין דומרני לז'אנו בחצרו של פינטו, אברג'יל רצה להיות מעורב מא' ועד ת'. כעבור שנה בלבד, בספטמבר 2004, ולמרות הסולחה שמקורבים מגדירים אותה "סולחה ברוח טובה", חוסל ז'אנו כשמטען מתחת לרכבו לא הותיר לו סיכוי.

מעורבותו של פינטו ביישוב סכסוכים בקרב ארגוני פשיעה לא מסתיימת בכך. מי שעוד מלווה אותו שנים ארוכות, ונחשב בעבר לראש כנופיית פרדס כץ, הוא יוסי הררי. במשך שנים, התייעץ הררי עם פינטו כיצד יש לנהוג בשורה של עסקאות לגיטימיות. כך, למשל, באחת העדויות של הררי בבית המשפט בנוגע לעסקאות שהוצעו לו בידי אחד ממאמיניו של הרב פינטו בארצות הברית, גילה הררי בשנה שעברה כי "הרב לא הסכים שאכנס שותף בעסקה, אני קיבלתי את זה באהבה, למרות שרציתי".

ראש כנופיית רמת עמידר לשעבר, יוסי הררי, והרב יאשיהו פינטו. צילום: ניב אהרונסון, ברני ארדוב, עיבוד תמונה
התייעץ כיצד לנהוג בשורה של עסקאות לגיטימיות. יוסי הררי ויאשיהו פינטו/עיבוד תמונה, צילום: ניב אהרונסון, ברני ארדוב
אברג'יל: "הוא בטוח צודק, ואני בטוח צודק, אבל אתה מרחיק ממני את אשתי?"

אברג'יל, שלאורך השנים נתן את אמונו ברב, התאכזב מאוד לשמוע כי פינטו, לטענתו, מרחיק את רעייתו ממנו. בשיחה עם אחד מאנשיו, מריקו, הוא שטח בפניו את הכעס כלפי הרב. אברג'יל רוחש כבוד לשורה של רבנים ומקובלים. מלבד האהבה, סגידה כמעט, לבאבא סאלי, וכבוד לרב המקובל מנתיבות יורם אברג'יל, זכה הרב פינטו לכבוד מלכים בקרב "החבר". עד ששמע שפינטו מנסה להרחיק את רעייתו, ליאת, ממנו.

אחת השיחות המרתקות שקלטו במשטרה מראה עד כמה עמוק הקשר של משפחת אברג'יל עם פינטו. בשיחה שניהל אברג'יל עם רעייתו בעת מאסרו הממושך בארצות הברית, מנסה ליאת, שחזרה בתשובה, לשכנע את בעלה עד כמה זה חשוב ללכת לרב פינטו.

"הוא גרם לבלבול לאנשים שאני מאוד אוהב", נשמע אברג'יל אומר למריקו בהאזנות הסתר. "וואלה, מה אני אגיד לך, לא שהוא טועה, הוא בטוח צודק, ואני בטוח צודק, אבל אה, שאלוהים יסלח לי. הוא מבלבל. אתה מרחיק ממני את אשתי? אבל, בסופו של דבר, היא מתרחקת. אבל אני אוהב אותה. היא אימא של הילדים שלי".

מריקו: "זה בעיה".

אברג'יל: "הבנת? אז את מי אני אאשים עכשיו? אותה? אני בלב מאשים אותה. אבל אני ממילא פגוע. למרות שהרב לא אשם, אבל הוא אומר לה, 'תיסע מהארץ'".

אברג'יל גם מגלה כיצד הרב עצמו "ציווה" עליו לעזוב את ישראל: "הוא אומר לי 'אני מצווה עליך' (לעזוב את ישראל, י"א). אמרתי לו: 'אני לא יכול כבוד הרב. אתה מבין? יש מצבים שהייתי מוכן למות. בקיצור, מה אני אעשה? מוכן למות ולא רוצה לעזוב. מריקו, מילדות אתה מכיר אותי וכל העיר מכירים אותי, יש מצבים שאני לקחתי את המוות בחשבון. יש מצבים שאתה מגיע לסוף הדרך, ואתה רואה שזהו, צריך למות, מה לעשות".

איציק אברג'יל, בימ"ש מחוזי ת"א, 22 ביולי 2015. ניב אהרונסון
"אני ממילא פגוע. למרות שהרב לא אשם, אבל הוא אומר לה, 'תיסע מהארץ'". אברג'יל בבית המשפט המחוזי, אפריל 2015/ניב אהרונסון
אברג'יל: "הוא נכנס איתך לפרטים, כמה מרוויח? כמה זה? כמה זה? הוא משחק לך אותה כאילו לכיוון אחר, אבל בזמן שהוא רואה אותך, הוא רואה דברים אחרים"

בשלב מסוים של השיחה מגלה אברג'יל מהן השאלות ששואל פינטו את חסידיו, מאמיניו וגם את ראשי הארגונים המגיעים לחצרו. אחת השיחות המרכזיות, לטענתו של אברג'יל, נסובה סביב הרווח שלו עצמו.

אברג'יל: "מריקו, הרב רואה הכול. חבל לך על הזמן. אני אומר לך. אתה בא, מדבר איתו, למה הוא משחק אותה לא רואה, הוא נכנס איתך לפרטים, כמה מרוויח? כמה זה? כמה זה? הוא משחק לך אותה כאילו לכיוון אחר, אבל בזמן שהוא רואה אותך, הוא רואה דברים אחרים".

מריקו: "גם לי הוא אומר כל הזמן. כמה אתה מרוויח? כמה יש לך? מי חייב לך? אני לא רואה את זה בקטע שהוא נכנס לאוזן, אבל הוא מתחיל את השיחה בזה".

אברג'יל: "עכשיו אתה מבין? אני הבנתי, מה אמרתי? מה אני אלך אליו?".

מריקו: "מה, מאותו זמן לא דיברת איתו בכלל?".

אברג'יל: "לא, לפני שנסעתי לחוץ לארץ, באתי אליו יום אחד. דיברתי איתו על החבר. אני לא מאמין שאני יכול לספר לרב מה הבעיה שלי עם חבר שלי. תראה, זה אישי שאני אספר, הבנת? עם כל הכבוד לכולם. לא מרגיש נוח עם זה. אני יש לי בעיה עם אשתי, אני אבוא אדבר עם הרב, על הכיפאק. אם הבעיה כלכלית, אני לא יכול. לא יכול".

הקראת כתב האישום של הרב פינטו במחוזי בתל אביב, אפריל 2015. יותם רונן
שואל הרבה שאלות. פינטו בבית המשפט/יותם רונן

ואכן, בשיחה אחרת שנקלטת במשטרה ב-2011, משוחחת רעייתו של אברג'יל, ליאת, על סגולותיו של פינטו. באותה התקופה, כבר צבר פינטו כוח רב. קציני משטרה בכירים, ביניהם מפקד להב 433 לשעבר מנשה ארביב, ראש יאח"ה תת ניצב אפרים ברכה, ועוד שורה של בכירי במשק כמו יו"ר איי. די. בי. נוחי דנקנר, איש העסקים אילן בן דב שליווה אותו להילולות בבולגריה, ואיש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין שתועד בהילולה במרוקו יושב לצד דומרני, הכירו אותו.

באותה שיחה נשמעת ליאת אברג'יל, שהספיקה לחזור בתשובה, מספרת על רצונה ללכת לאחת מהילוליו של פינטו בחו"ל, כדי לשפר את מצב רוחה לאחר תקופה ארוכה בה לא היא ואברג'יל לא התראו.

תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
חצרו של פינטו צברה כוח רב. תנ"צ אפרים ברכה, אוקטובר 2014/נועם מושקוביץ
פינטו: "תתחילו פה לעבוד בנדל"ן. להתחיל חיים חדשים, כל דקה במדינה המזופתת הזאתי, זה גועל נפש". דומרני: "בסדר גמור כבוד הרב". פינטו: "ארץ הקודש זו מדינה מזופתת"

מקורביו של הרב פינטו מספרים פעם אחר פעם כי הסיבה לחיבור עם ארגוני הפשיעה וראשי הארגונים נעוצה בכך כי הרב פינטו מאמין כי בעזרתו, ניתן להוציא אותם לדרך הישר, ובדרכי שלום. חיבורו של פינטו לארגונו של דומרני הוא מרתק. ההיכרות בין השניים החלה בראשית שנות האלפיים. עד מהרה, הפך פינטו, יחד עם הרב יורם אברג'יל מנתיבות, ליקיר העבריינים הדרומיים. דומרני טס מפעם לפעם להילולות של פינטו בחו"ל, נהג לפקוד את חצרו ולהתייעץ עמו בענייני הלכה.

נראה כי גם לאחר שהרב פינטו הסתבך בפרשת השוחד לתת ניצב אפרים ברכה, ולקראת כניסתו לכלא, החיבור בין השניים לא התרופף. ההקלטות שנחשפו בוואלה! NEWS המחישו היטב את הקשר החזק בין השניים, ואת האהבה שרוכש דומרני, עד היום, לפינטו.

"רבנו, אתה יודע שאתה האור של העיניים שלנו?", נשמע דומרני אומר לפינטו. בשלב זה, דרש פינטו באוזנו של דומרני "20 אחוז מכל דבר". הערכה במשטרה היא כי באותה העת, בשלהי 2015, ביקש דומרני מפינטו, לו ישיבה גדולה בארצות הברית, הסדרים להוצאת ויזה. בתמורה, כך לפי הערכות, דרש פינטו חלקים מן העסקים העתידיים שככל הנראה ביקש דומרני לקדם בארצות הברית. "20 אחוז מכל דבר, זה מה שביקשנו על עצמנו", נקלט הרב מבקש מדומרני. "יום שני אתם פה, מסדרים לכם את הדבר לעשר שנים. אנחנו אוהבים אתכם, אחי היקר. אהבה גדולה. ובבקשה צדיק, תדע, אתה בא לפה, להתחיל פה חיים חדשים. יש לכם, בעזרת השם, 20 סידורים מכל דבר, אחוז, אתם מבינים?".

דומרני: "הכול בסדר כבוד הרב".

הרב פינטו: "ואתם באים להתחיל חיים חדשים, אתם תתחילו פה לעבוד בנדל"ן. להתחיל חיים חדשים, שוכחים מהכול. כל דקה במדינה המזופתת הזאתי, זה גועל נפש".

דומרני: "בסדר גמור כבוד הרב".

פינטו: "ארץ הקודש זו מדינה מזופתת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully